به گزارش مشرق، اواخر خردادماه امسال تسنیم از "توقف ساخت ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره)" خبر داد. پروژهای که وزیر راه و شهرسازی خردادماه سال گذشته درباره آن گفته بود: کار اجرایی ترمینال زیارتی سلام از 67 روز پیش آغاز شده و حدود 7 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این پروژه طی 14 ماه آینده ( تیرماه امسال) به بهرهبرداری میرسد.
این در حالی بود که در موعد مقرر نه تنها خبر از بهرهبرداری نبود که پروژه مذکور در عدد 40 درصدی پیشرفت متوقف و روند اخراج کارگران آن آغاز شده بود.
گرچه عکسهای ترمینال سلام حکایت از توقف کامل ساخت آن داشت که 10 تیرماه امسال فتاحی عضو هئیت مدیره شهر فرودگاهی امام گفت: ساخت ترمینال سلام متوقف نشده و کارها در دست انجام است. در رابطه با این ترمینال نیازمند تامین منابع مالی هستیم که این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.
وی با تاکید بر این که ترمینال زیارتی سلام برای کمک به ترمینال یک فرودگاه به زودی به مرحله بهرهبرداری میرسد یادآور شد: اگر تامین منابع مالی مورد نیاز که حدود 300 میلیارد تومان برآورد میشود، محقق شود در این ترمینال فروردین یا اردیبهشت سال آینده تکمیل میشود.
حال با گذشت حدود دو ماه مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اذغان به وجود مشکلات در طرح مذکور از مشخص شدن سرمایهگذار ترمینال سلام تا پایان ماه آینده خبر داده است.
محمود نویدی با اشاره به مذاکره با 3 سرمایهگذار خصوصی برای ساخت و تکمیل ترمینال سلام گفت: تا پایان شهریور نتایج مذاکرات با این سرمایهگذاران داخلی مشخص و با یکی از آنها به تفاهم نهایی میرسیم.
وی بدون اینکه از میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه سخن بگوید از آماده بودن ترمینال سلام برای ورود به مرحله نازککاری خبر داد و افزود: در صورت تامین منابع، ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) تا 9 ماه آینده به بهرهبرداری میرسد که با تکمیل آن 3 تا 5 میلیون نفر به ظرفیت مسافری فرودگاه اضافه میشود.
نویدی با اعلام اینکه اعتبار سالانه 20 میلیاردی برای ساخت و تکمیل ترمینال سلام کافی نیست، اظهار کرد: همه ساخت و سازهای ترمینال سلام با درآمد فرودگاه و شرکت فرودگاهها انجام شده است. بزرگترین مشکل ما برای جذب سرمایه تضمین مالی است و برای همین نمیتوانیم به سراغ سرمایهگذار خارجی برویم.
وی با بیان اینکه همه پکیجها معلوم و برنامه زمانبندی نهایی شده و برآورد 100 میلیارد بازگشت سرمایه در سال وجود دارد، گفت: متاسفانه وقتی به قسمت تضمین مالی میرسیم به مشکل جدی بر میخوریم.
این در حالی بود که در موعد مقرر نه تنها خبر از بهرهبرداری نبود که پروژه مذکور در عدد 40 درصدی پیشرفت متوقف و روند اخراج کارگران آن آغاز شده بود.
گرچه عکسهای ترمینال سلام حکایت از توقف کامل ساخت آن داشت که 10 تیرماه امسال فتاحی عضو هئیت مدیره شهر فرودگاهی امام گفت: ساخت ترمینال سلام متوقف نشده و کارها در دست انجام است. در رابطه با این ترمینال نیازمند تامین منابع مالی هستیم که این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.
وی با تاکید بر این که ترمینال زیارتی سلام برای کمک به ترمینال یک فرودگاه به زودی به مرحله بهرهبرداری میرسد یادآور شد: اگر تامین منابع مالی مورد نیاز که حدود 300 میلیارد تومان برآورد میشود، محقق شود در این ترمینال فروردین یا اردیبهشت سال آینده تکمیل میشود.
حال با گذشت حدود دو ماه مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اذغان به وجود مشکلات در طرح مذکور از مشخص شدن سرمایهگذار ترمینال سلام تا پایان ماه آینده خبر داده است.
محمود نویدی با اشاره به مذاکره با 3 سرمایهگذار خصوصی برای ساخت و تکمیل ترمینال سلام گفت: تا پایان شهریور نتایج مذاکرات با این سرمایهگذاران داخلی مشخص و با یکی از آنها به تفاهم نهایی میرسیم.
وی بدون اینکه از میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه سخن بگوید از آماده بودن ترمینال سلام برای ورود به مرحله نازککاری خبر داد و افزود: در صورت تامین منابع، ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) تا 9 ماه آینده به بهرهبرداری میرسد که با تکمیل آن 3 تا 5 میلیون نفر به ظرفیت مسافری فرودگاه اضافه میشود.
نویدی با اعلام اینکه اعتبار سالانه 20 میلیاردی برای ساخت و تکمیل ترمینال سلام کافی نیست، اظهار کرد: همه ساخت و سازهای ترمینال سلام با درآمد فرودگاه و شرکت فرودگاهها انجام شده است. بزرگترین مشکل ما برای جذب سرمایه تضمین مالی است و برای همین نمیتوانیم به سراغ سرمایهگذار خارجی برویم.
وی با بیان اینکه همه پکیجها معلوم و برنامه زمانبندی نهایی شده و برآورد 100 میلیارد بازگشت سرمایه در سال وجود دارد، گفت: متاسفانه وقتی به قسمت تضمین مالی میرسیم به مشکل جدی بر میخوریم.