به گزارش مشرق، احمد علیرضابیگی گفت: عمده آلودگیهایی که در کلانشهرها شاهدیم از دو منبع ناشی میشود یکی سوختهای فسیلی است که در خودروها استفاده میشود و دیگری آلودگی است که از پتروشیمی در کنار شهرها وجود دارد در حالی که سوخت آنها باید سوخت پاک شود.
وی ادامه داد: در این دو منبع آلودگی سازمان محیط زیست مسئول است که در جایگاه قانونی باید نظارتهای لازم را بر تولیدات خودرو و جایگاههای سوخت انجام دهد در حالی که متأسفانه همیشه سیاسی نگاه کرده است.
بیگی گفت: بنابر این ورود سازمان محیط زیست و استحکام بر مواضع خود و دفاع از حقوق مردم در این رابطه ضروری است که متأسفانه دچار ملاحظاتی شده است.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: از سوی دیگر سازمان استاندارد نیز در مورد سوخت جایگاهةای پمپبنزین نظر خود را اعلام نکرده است.
وی افزود:دولت برای توسعه حمل و نقل عمومی در کلانشهرها باید توجه کند ما این مشکل را داریم که دولت سهم خود را باید معادل سهم شهرداریها بپردازد در حالی که نکرده و اکنون بیشترین فشار متوجه شهرداریها است.
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: زمانی برعکس این اوضاع را داشتیم و آورده شهرداریها کمتر بود به نظر میرسد دولت اکنون اولویتهای دیگری به جزء مترو دارد و میخواهند کاستیهای دیگر را جبران کند چرا که در پروژههای زیرساختی پیشرفت چندانی نداشته رکود اقتصادی به این دلیل است که پروژههای عمرانی و زیرساختی فعال نیستند.
وی تأکید کرد: دولت باید اولویت را به حمل و نقل عمومی و توسعه آن بدهد در حال حاضر سفرهای کوتاه و بلند بر خلاف سایر کشورها در کشور ما کاری سخت است و توسعه حمل و نقل ریلی و زمینی به خوبی اتفاق نیفتاده است.
بیگی گفت:دولت اولویتهای دیگری را تعریف کرده و بیشترین سرمایهگذاری را روی هواپیما میکند در حالی که سهمی که سفرهای هوایی در جابهجایی مسافران دارند بیشتر از 4 درصد نیست و بیشتر جابهجاییها با حمل نقل زمینی جادهای و ریلی است.
وی ادامه داد: حجم منابعی که به سفرهای هوایی اختصاص یافته تناسبی با وضعیت جامعه امروز ندارد و نمونه آن حادثه تصادف قطار تبریز ـ مشهد بود که نشان داد با شیوه ابتدایی سرویس حمل و نقل ریلی خدمات ارائه میدهد.
وی ادامه داد: در این دو منبع آلودگی سازمان محیط زیست مسئول است که در جایگاه قانونی باید نظارتهای لازم را بر تولیدات خودرو و جایگاههای سوخت انجام دهد در حالی که متأسفانه همیشه سیاسی نگاه کرده است.
بیگی گفت: بنابر این ورود سازمان محیط زیست و استحکام بر مواضع خود و دفاع از حقوق مردم در این رابطه ضروری است که متأسفانه دچار ملاحظاتی شده است.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: از سوی دیگر سازمان استاندارد نیز در مورد سوخت جایگاهةای پمپبنزین نظر خود را اعلام نکرده است.
وی افزود:دولت برای توسعه حمل و نقل عمومی در کلانشهرها باید توجه کند ما این مشکل را داریم که دولت سهم خود را باید معادل سهم شهرداریها بپردازد در حالی که نکرده و اکنون بیشترین فشار متوجه شهرداریها است.
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: زمانی برعکس این اوضاع را داشتیم و آورده شهرداریها کمتر بود به نظر میرسد دولت اکنون اولویتهای دیگری به جزء مترو دارد و میخواهند کاستیهای دیگر را جبران کند چرا که در پروژههای زیرساختی پیشرفت چندانی نداشته رکود اقتصادی به این دلیل است که پروژههای عمرانی و زیرساختی فعال نیستند.
وی تأکید کرد: دولت باید اولویت را به حمل و نقل عمومی و توسعه آن بدهد در حال حاضر سفرهای کوتاه و بلند بر خلاف سایر کشورها در کشور ما کاری سخت است و توسعه حمل و نقل ریلی و زمینی به خوبی اتفاق نیفتاده است.
بیگی گفت:دولت اولویتهای دیگری را تعریف کرده و بیشترین سرمایهگذاری را روی هواپیما میکند در حالی که سهمی که سفرهای هوایی در جابهجایی مسافران دارند بیشتر از 4 درصد نیست و بیشتر جابهجاییها با حمل نقل زمینی جادهای و ریلی است.
وی ادامه داد: حجم منابعی که به سفرهای هوایی اختصاص یافته تناسبی با وضعیت جامعه امروز ندارد و نمونه آن حادثه تصادف قطار تبریز ـ مشهد بود که نشان داد با شیوه ابتدایی سرویس حمل و نقل ریلی خدمات ارائه میدهد.