به گزارش مشرق، ماجرا از پرواز هواپیمایی آتا در مسیر مشهد- آبادان مورخ ۱۶ اردیبهشت امسال (شنبه هفته جاری) ساعت ۱۹ که توسط آژانس "ر ب آ" فول چارتر شده بود، آغاز شد. بلیت این مسیر پروازی را ۲۰۱۷/۵/۲ برابر با ۱۲ اردیبهشت ۹۶ یعنی ۵ روز قبل از پرواز خریداری کردم.
این در حالی بود که ۲۴ ساعت قبل از موعد پرواز از آژانس مذکور تماسی با مسافر گرفته و اعلام شد که شرکت هواپیمایی آتا پرواز مسیر مشهد- آبادان مذکور را باطل کرده و ما در اقدامی انسان دوستانه مسیر مشهد-اهواز را برای شما پیشنهاد می کنیم.
از آنجا که با شگرد برخی آژانسها در برخورد با مسافر آشنا بودم از طریق معاونت بازرگانی آتا و شخص آقای معماریان(معاون بازرگانی این شرکت هواپیمایی) موضوع کنسلی پرواز را استعلام کردم که وی گفت آژانس "ر ب آ" پرواز را کنسل کرده و هواپیمایی آتا فقط حامل مسافر بوده و بقیه مسولیت ها با آژانس مذکور است.
متاسفانه پس از بررسیهای انجام شده مشخص شد این آژانس هر وقت مسیر چارتر شده را در زمان اوج سفر با قیمت گزاف فروخته باشد, حقوق مسافر را رعایت کرده و لطف می کنند تا پرواز انجام شود. هر زمان هم نتوانند بفروشند از تکنیک کنسل شدن پرواز توسط شرکت هواپیمایی استفاده می کنند و حقوق مسافر را بهصورت بر عکس رعایت می کنند.
نکته قابل تامل برخورد شرکت هواپیمای آتا با این اتفاق بود. این ایرلاین در قبال این بیحرمتی به مسافر و شگرد نوین آژانس تحت قرارداد خود, مسئولیتی قبول نکرده و فقط با مسافران ابراز همدردی می کند.
به نظر میرسد سازمان هواپیمایی کشوری بهعنوان متولی حملونقل هوایی کشور نظارت چندانی بر فعالیت آژانسهای مسافرتی ندارد، اگر اینگونه بود که برخی آژانسها از جمله "ر ه آ" اینگونه در این بخش جولان نمیدادند و حقوق مردم را تضییع نمیکردند. به نظر میرسد دادستان محترم مشهد یکبار دیگر باید برخی مدیران شرکتهای هواپیمایی و همچنین آژانس "ر ه آ" را با مسئولیتها و وظایفشان آشنا کند.