به گزارش مشرق به نقل از روابطعمومی سازمان توسعه تجارت ایران، در آمار مقایسهای سال 1394 و 1395، بیش از سه درصد رشد صادرات مشاهده میشود که آمارها نشان میدهد این روند رو به رشد در دولت یازدهم به استمرار رسیده است.
پسته از اقلام صادراتی ایران در گروه خشکبار است که میتوان با توجه بیشتر به کیفیت و بهداشت محصول از باغ تا صادرات و تقویت سیستمهای کنترل کیفی، همچنین مدیریت کارآمد در سیستمهای انبارداری و استفاده از روشهای نوین تولید و تجارت، صادرات آن را افزایش و بازارهای هدف بیشتر را تحت پوشش قرار داد.
در سال 1394 میزان صادرات 1202 میلیون دلار بود که در سال 1395 با 3 درصد تغییربه ارزش 1240 میلیون دلار به هنگ کنگ، ویتنام، امارات، آلمان و هند صادر شد.