تاجزاده

«عبور از روحانی»؛ پیام معکوسی که شاید تاجزاده به چپ‌ها داد. او گفته است عبور از روحانی به فردایی بهتر منجر نمی‌شود.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

بی‌ادبی عضو شورای شهر به ساحت عزاداران حسینی

زهرا صدراعظم نوری، فعال اصلاح‌طلب و رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر پنجم تهران به تازگی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایلنا، ضمن ارائه توضیحاتی درباره رسوایی خرید یک میلیارد تومانی خودرو و تبلت برای اعضای شورای شهر؛ به فرایند قانونی دریافت بن توسط اعضای شورای شهر برای کمک به هیئت‌های مذهبی اشاره کرده و گفته است:

«برای آنکه بن‌ها را بین هیات‌های و تشکیلات مذهبی توزیع کنیم هیچ معیار و شاخصی نداریم و اساساً توزیع بر مبنای معیار عدالت نخواهد بود. در حقیقت هرکس که نزدیک‌تر باشد و بیشتر بتواند ارتباط برقرار کند، می‌تواند برخوردار باشد. اما از آنجایی که ما نماینده همه مردم هستیم باید به همه با یک دید نگاه کنیم و من این بن‌ها را قبول نکردم.»

این عضو اصلاح‌طلب شورای شهر همچنین تصریح می‌کند:

«با وجود احترامی که برای همه تشکل‌ها و هیات‌های مذهبی قائل هستم، با این رویه اساساً مخالف بوده و اعتقاد دارم مردم تهران وقتی منابع درآمدی شهرداری را از طریق پرداخت عوارض تامین می‌کنند، مایل نیستند این عوارض به این نحو هزینه شود. وقتی مردم پولی برای عوارض می‌دهند نباید صرف خرج خرید برنج و روغن برای هیئت‌های مذهبی شود.»

خبرگزاری ایلنا، این مصاحبه را با تیتر «مالیات مردم نباید خرج خرید برنج و روغن برای هیئت‌های مذهبی شود» منتشر کرده است![۱]

در همین حال، حجت نظری، دیگر عضو اصلاح‌طلب شورای شهر نیز در آستانه هفته دفاع مقدس در یک توییت نوشته است:

«جنگ تحمیلی بنامیم یا دفاع مقدس، تفاوتی در عمق فاجعه و رنجی که بر این مملکت و ملت گذشته ایجاد نمی‌کند. جنگ و جنگ‌طلبی مذموم است!»

*علت معارضه عمومی در جریان سیاسی خاص با مقولاتی مثل عزاداری برای سیدالشهدا(ع) و دفاع مقدس در ظاهر امر مشخص نیست...

از طرفی ادبیات بکار رفته در کلام خانم نوری، بصورت عرفی هم به هیچ وجه مؤدبانه و زیبنده نیست چه رسد برای کنایه به عزاداران سیدالشهدا(ع) و ایام عزای محرم!

به سخن دیگر اینکه هیئات مذهبی آنطور که این خانم اصلاح‌طلب تصور می‌کند، لنگ «برنج و روغن»! نیستند و بر این مدار هم اداره نمی‌شوند و این در واقع نگاه کوچک و دنیای شکمباره برخی سیاسیون است که هیئت‌های عزاداری را مساوی با برنج و روغن می‌داند و می‌بیند و یا مثلا نشریه وابسته به آنها در مطلبی می‌نویسد: «غذای نذری شکل‌بندی جدید محرم است و نسل‌های جدید به هوای غذای نذری است که تجمعات محرم را شکل می‌دهند!»[۲]

و تربیت شدگان همین مکتب نامؤدب به ساحت سیدالشهدا(ع) هستند که می‌گویند: «ما شاد نیستیم چون فقط امام حسین(ع) را محور قرار داده‌ایم.»[۳]

مردم و افکار عمومی همچنین به خوبی به یاد دارند که نسبت دهندگان برنج و روغن به عزاداران أباعبدا... و کنایه‌زنندگان به این ساحت و بارگاه چگونه در سال‌های قبل مدعی شدند «عاشورا یک حرکت خشونت آفرین بوده است» و «به نظر می‌رسد عملکرد ائمه هدی(س) پس از عاشورا عقلانی‌تر شده است!»[۴]

کنایه زدن به دفاع مقدس و اشاره به جنگ و جنگ‌طلبی با این کنایه که «هم ما جنگ‌طلبیم هم متجاوزین»! نیز ادامه همان بروز ژنتیکی ارزیابی می‌شود که در بالا اشاره شد.

در واقع گویا در هرکجا که بحث عاشورا و فرهنگ عاشورایی در میان باشد، لزوما بایستی صدایی از اردوگاه جریان چپ بگوش برسد که با کنایه‌های سخیف و یا شبهات مزوّرانه، به سمت این مقولات اشاره و به آنها خدشه وارد می‌کند.

گفتنیست، اظهارات سخیف خانم نوری مبنی بر اینکه «وقتی مردم پولی برای عوارض می‌دهند نباید صرف خرج خرید برنج و روغن برای هیئت‌های مذهبی شود!» دچار اشکال دیگری هم هست و آن اینکه بیت‌المال مسلمین که بخشی از آن بوسیله مقولاتی مثل عوارض یا مالیات کسب می‌شود، علی‌الاصول و در تمام نظامات جهان، با صلاحدید حاکمیت و نهادهای کلان نظام در مسیرهای منتهی به صلاح و مصلحت جامعه صرف و هزینه می‌شود. که در ایران شامل مسیرهایی اعم از ساخت تفرجگاه برای مردم تا کمک به هیئات مذهبی و گروه‌های مقاومت در کشورهای مسلمان، حفظ امنیت و سلامت مردم و غیره است.

در واقع یک جریان خاص سیاسی که معارضه آن با مقولات ارزشی اظهر من‌الشّمس است حق ندارد پس از رأی‌آوری در یک شورای شهر، شروع به خدشه در موارد خرج‌کرد بیت‌المال کند و بدتر آنکه معارضه خود با مقولات دینی و ارزشی را نیز به مردم نسبت دهد.

خاصّه اینکه مردم بخوبی می‌دانند که تنها یکی از برکات روضه‌ها و هیئات عزاداری سیدالشهدا(ع) این است که مدافعان امنیت کشور در همین مجالس تربیت شده‌اند و به میادین جنگ و جهاد، حتی در فرامرزهای ایران حتی شتافته‌اند و امنیت مردمشان را حفظ کرده‌اند.

و از همه مهمتر اینکه مردم درک کرده‌اند معنای سخن امام راحل را که فرمود: «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.»

از طرفی به نظر می‌رسد، مردم پیش از آنکه نظری درباره خرج بیت‌المال برای وسعت بیشتر عزاداری برای سید و سالار شهیدان(ع) داشته باشند، مخالف خوش‌نشینی در استفاده از خودروهای نو و تبلت‌بازی اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر پنجم هستند...

پیش از نوری، شهربانو امانی، دیگر عضو اصلاح‌طلب شورای شهر نیز در اظهاراتی غیر مؤدبانه در کنایه به متدینین گفته بود: یک جریان فکری وجود دارد که معتقد است، زنان باید در خانه بمانند و فقط به وظیفه خانه‌داری و مادری بپردازند. هنوز این تفکر در شهر تهران نیز وجود دارد![۵]

این قبیل کنایه‌ها و اظهارات اصلاح‌طلبان در حالی است که برخی معاریف این جریان به تازگی از عدم حضور تفکر چپ در هیئات مذهبی و مساجد گلایه کرده‌اند...

***

«عبور از روحانی»؛ پیام معکوسی که شاید تاجزاده به چپ‌ها داد...

مصطفی تاجزاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه سال ۸۸، اخیراً در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه قانون، گفته است:

«من مخالف عبور از روحانی هستم همچنان که مخالف عبور از رییس دولت اصلاحات بودم. علت آن نیز روشن است؛ اگر عبور از این بزرگواران به دموکراسی بیشتر، کارآمدی بیشتر، فساد ستیزی بیشتر و شایسته سالاری بیشتر منجر می‌شد، من نیز جزو طرفداران و حتی پیش‌قراولان عبور از روحانی می شدم. اما به همان دلایلی که به روحانی رای دادم و آن دلایل همچنان باقی است، معتقدم عبور از روحانی به فردایی بهتر منجر نمی‌شود. بلکه آینده‌ای تیره و تار را برای ما رقم می‌زند. من به روحانی رای دادم تا سایه شوم جنگ را حتی در دوره ترامپ نژادپرست و جنگ طلب از آسمان کشور دور نگه دارد. برجام را حفظ کند و به جای منزوی‌کردن ایران مانند دوره احمدی نژاد، آمریکا را در عرصه بین المللی و نزد دولت های جهان و حتی نزد متحدانش مانند اروپا، منزوی و تنها کند. روحانی اجازه نمی‌دهد تحریم های بین المللی دوباره علیه ما شکل بگیرد و به تعبیر رهبری "جنگ تمام عیار اقتصادی" بار دیگر به دلیل فرصت طلبی دشمن و جهل مقامات به ایران و ایرانی تحمیل شود.»

او می‌افزاید: ما رای دادیم تا بتوانیم هم از رییس جمهور و دولتش و هم از مخالفانش و از همه نهادها اعم از انتصابی و انتخابی انتقاد کنیم. تا زمانی که این مسائل و دلایل پا برجا باشد، هرگز نباید از روحانی عبور کنیم.[۶]

*تاجزاده در صحبت‌های خود گزاره‌هایی را در مقابل قرار داده و آنها را علت عدم عبور از روحانی خوانده است که به نظر می‌رسد منظور دیگری در پشت آنها نهفته است و فی‌الواقع شاید تاجزاده در حال ارسال یک پیام به روش معکوس بوده است...

مثلا او در حالی گفته است که عبور از روحانی، به دموکراسی بیشتر، کار آمدی بیشتر، فساد ستیزی بیشتر و شایسته سالاری بیشتر منجر نخواهد شد که اتفاقا یکی از انتقادات چهره‌های ستادی اصلاح‌طلب به رئیس‌جمهور روحانی طی روزهای اخیر، عدم تحقق خواسته‌های ستاد جریان خاص در همین مقولات است.

در حقیقت کسی نیست که طی هفته‌های اخیر نقدهای متعدد چپ‌ها به عدم شایسته‌سالاری روحانی و عدم تحقق وعده‌های او حتی در دولت اولش را نخوانده باشد!

مقولاتی مثل جنگ، حفظ برجام، عدم بازگشت دوباره تحریم‌ها و انتقاد از دولت و نهادهای انتصابی نیز از همین دست‌اند.

کیست که نداند این روزها تهدیدات نظامی آمریکا علیه ایران اسلامی بیشتر شده، برجام در معرض اضمحلال قرار گرفته، تحریم‌ها در مقیاسی وسیع‌تر بازگشته‌اند و روحانی هم هیچ روی خوشی به انتقادات اصلاح‌طلبان نشان نمی‌دهد؟!

اگرچه در اظهارات تاجزاده بایستی متوجه این نکته بود که او سعی دارد اصلاح‌طلبان را بعنوان منتقد رئیس‌جمهور روحانی جلوه دهد در حالیکه این کار غیرممکن است و اصلاح‌طلبان با آقای روحانی دچار یک درهم‌تنیدگی سرنوشتی شده‌اند. چه از باب مثال اینکه آنها بیشتر از آقای روحانی و دولتی‌ها درباره برجام و دستاوردهای آن برای مردم سخن می‌گفتند و وعده می‌دادند.

لذا با این وجود، به نظر می‌رسد که او در حال ارسال یک «پیام معکوس» برای چپ‌ها در جهت راهبری بهتر در مسئله عبور از روحانی و «طلاق اصلاح‌طلبان از روحانی» است.

لازم به یادآوری است که طی روزهای اخیر، حجم کثیری از انتقادات اصلاح‌طلبان به سمت رئیس‌جمهور روحانی گسیل شده است.

علی تاجرنیا، از فعالان اصلاح‌طلب اخیراً گفته است:

«به صورت طبیعی حمایت اصلاح‌طلبان در شرایط کنونی و در دوسال آینده ادامه خواهد داشت. با این وجود پس از دو سال و در نیمه پایانی دولت همراهی نقادانه اصلاح‌طلبان با دولت آغاز می‌شود و کم‌کم به سمت نقدهای جدی‌تری پیش خواهد رفت. البته این وضعیت در شرایطی به وجود خواهد آمد که عملکرد آقای روحانی به همین شیوه‌ای باشد که در پیش گرفته‌اند. اگر آقای روحانی در رویکرد خود نسبت به اصلاح‌طلبان تغییر ایجاد کند، شرایط متفاوت خواهد شد.»[۷]

***

مردی که هنوز هم خواهان تبریک گفتن به برجام روحانی است!

غلامحسین کرباسچی، دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی و از فعالان اصلاح‌طلب، طی یادداشتی در شماره پنجشنبه گذشته روزنامه اعتماد، با اشاره به سخنرانی تند دانلد ترامپ در سازمان ملل نوشته است:

«امروز در یک حرکت معکوس می بینیم آمریکا یک طرف ایستاده و ایران در مقابل همراه با قدرت‌های بزرگ جهانی اروپا و آسیای حامی منطق و ادعای ایران یک طرف. اینکه بالاترین مسئولان سیاسی اروپا و روسای جمهور کشورها بلافاصله پس از استماع این سخنان در مقابل آن به نفع ایران موضع بگیرند و رسما در برابر آمریکا آن را اعلام کنند، نشان از موفقیت بزرگ دیپلماتیک ایران دارد که نه تنها حقانیت خود را در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای به دنیا ثابت کرد و نه تنها همه همراهان سابق امریکا در برابر خود را به مقابله با امریکایی ها واداشته که به گونه‌ای در صحنه سیاسی بین‌الملل در این سه ساله ظاهر شده و پروژه‌ای را پیش برده که بالاترین قدرت اجرایی آمریکا اعلام "شرمندگی" از برجام را در یک عرصه بزرگی چون تریبون سازمان ملل اعلام کند و تنها کسی که برای او کف بزند نتانیاهو و همراهان او باشند.»

او می‌افزاید:

آیا نباید ما در داخل با همه اختلاف سلیقه‌ها از دولتی که بی‌منطق‌ترین دشمنانی چون امریکا و اسراییل را با تهیه و تصویب برجام شرمنده کرده با تمام توان حمایت کنیم و این موفقیت بزرگ بین‌المللی را به رهبری و ملت و دولت تبریک بگوییم؟[۸]

*اگرچه سخنرانی دانلد ترامپ یک افتضاح برای آمریکا و سخنرانی آقای روحانی یک سخنرانی مجموعا مثبت برای دولت جمهوری اسلامی بود اما از امثال آقای کرباسچی انتظار می‌رود که خردمندی و عبرت‌مداری بیشتری نسبت به حوادث جهان و رخدادهای بین‌المللی داشته باشند.

قدرت‌های بزرگی که آقای کرباسچی می‌گوید در کنار ایران و در مقابل آمریکا ایستاده‌اند! نه تنها بانک‌های کشورهایشان از همکاری با ایران در پسابرجام امتناع می‌کنند، بلکه سران ارشد این کشورها نیز طی روزهای اخیر یا در مقابل زیاده‌گویی‌های ترامپ سکوت کرده‌اند، یا موضع خنثی گرفته‌اند و یا بر خواسته‌های او نظیر «مذاکره مجدد درباره برجام»! تأکید داشته‌اند.

این مسئله که پیش از این توسط «دلواپسان» به آقای روحانی هشدار داده شده بود اتفاقا جای تأسف و عبرت دارد نه جای تبریک...

درباره مواضع سران برخی کشورها در مقابل ترامپ نیز نبایستی خود را به تجاهل زد.

بله! سران برخی کشورها بعضاً در مقابل برخی مقولات حریّت به خرج می‌دهند و هنگامی که احساس کنند چند صدای موافق دیگر هم دارند، در لفظ سخنانی انتقاداتی بیان می‌کنند اما کیست که نداند این سخنان هرگز از حدّ لفظ فراتر نخواهند رفت و عمده این چهره‌های به اصطلاح مخالف و منتقد! آمریکا را متحد شماره یک و البته زعیم خود می‌دانند.

حکما آقای کرباسچی به یاد دارد سخنرانی‌های آتشین اردوغان در دفاع از عاشورا و حمله او به رئیس رژیم صهیونیستی بخاطر کودک‌کشی را...

نمایشی مزوّرانه که از پس آن، شاهد حمایت هیئت حاکمه ترکیه از تروریست‌های تکفیری، همدستی بیشتر با صهیونیست‌ها و عاملیّت سیاست‌های آمریکا در غرب آسیا توسط دولت اردوغانی بودیم.

درباره ابراز شرمندگی آمریکای ترامپ از برجام نیز گفتنی‌ها بسیار است اما مجمل آنکه این رجزخوانی‌ها که ناشی از رصد دقیق وقوع «شکست رسمی برجام» صورت می‌گیرد، نه جای تبریک به مقامات دولت ایران که جای انتقاد گسترده از آنها را دارد...

و البته این تأسف را نیز باقی می‌گذارد که چرا در سراشیب حرکت برجام به سمت شکست و اضمحلال ناشی از بدعهدی طرف مقابل، مقامات و نزدیکان دولت ایران هنوز در مدح برجام شعر می‌سرایند.

***

1_ https://tnews.ir/news/9ac694880764.html

2_ http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13941106001416

3_ http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13941106001416

4_ http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930807001263

5_ mshrgh.ir/776558

6_ http://www.ghanoondaily.ir/fa/news/main/87250

7_ mshrgh.ir/773000

8_ http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3632072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 94
  • در انتظار بررسی: 14
  • غیر قابل انتشار: 55
  • سید IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    عثلاه تلبان طهوع عاور
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      95 52
      به خانم عضو شورای شهر باید گفت که: اولاً مردم تهران اصلا راضی نیستند که این همه عوارض بدهند، در ضمن مردم عمدتاً برای خرج کردن برای امام حسین(ع) راغبترند تا مسائل دیگر. یک سری به هیاتها بزنید ببینید، که نه اصلاح طلب دارند، نه اصولگرا، نه چپی و نه راستی. همه امام حسینی هستند. یه کاری هم میشه کرد، بن ها رو بدهید برای تکمیل دزدگیر و لوازم جانبی ماشینها و تبلت هایتان هزینه کنند. اینطوری مردم حتما حتما حتما راضی هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • رحیم ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      58 86
      جنگ ،غیر بدبختی مگه چیزی دیگری داشته؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      50 16
      رحیم جان!! توی کشوری که بهش حمله میشه و این کشور فقط از خودش دفاع میکنه و متجاوز رو بیرون میکنه، ادبیات ضد جنگ نوبره!! همون موقع اگر این ملت نمیجنگیدن، الان به عنوان یکی از ساکنین یکی از استان های عراق بعثی پست میذاشتید!! توی جنگ همیشه سختی هست ولی به تحمل نکردن ذلت بعد از تسخیر شدن میارزه!!
    • امیر IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      59 10
      آقا رحیم ، کسی طرفدار جنگ نیست و امیدواریم هیچ جنگی اتفاق نیفتد، ولی اگر دشمن خارجی به کشورمون حمله کرد، به نظرت باید بی تفاوت باشیم و یا با همه وجود از کشورمون دفاع کنیم؟ واقعاً شما فرق واضح جنگ طلبی را با دفاع از سرزمین متوجه نمی شوید؟!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      44 39
      «با وجود احترامی که برای همه تشکل‌ها و هیات‌های مذهبی قائل هستم، با این رویه اساساً مخالف بوده و اعتقاد دارم مردم تهران وقتی منابع درآمدی شهرداری را از طریق پرداخت عوارض تامین می‌کنند، مایل نیستند این عوارض به این نحو هزینه شود. وقتی مردم پولی برای عوارض می‌دهند نباید صرف خرج خرید برنج و روغن برای هیئت‌های مذهبی شود.» مگه از مالیات و عوارض ما برنج و روغن خریده می شه؟واقعا؟خدا عمرش بده که گفته تا ما بدونیم حرومتون باشه حتی اگر یک ریال از ثروت مردم رو بریزید تو شکم اینهایی که دنبال غذای مفت هستن من که سهم خودم رو حروم می دونم .درود بر این خانم حق طلب و راستگو و شرم بر اونهایی که پولهای مردم رو به سلیقه خودشون خرج می کنن اینها حق الناس است به هیچ بهانه ای هم نمی توانید خرجش کنید خواهیم دید آن دنیا چطور از حلقومتون بیرون می کشن.
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      46 34
      غذای مفتی که از جیب من فقیر نیازمند و مالیات و عوارض من می خورید انشاالله سرطان بشه تو کبد و کلیه و ریه تون.
    • IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
      4 0
      فقط ما خوبیم!
    • IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
      5 11
      خدا به حق امام حسین علیه السلام ریشه اصلاح طلبان رو بخشکاند الهی امین
    • IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
      4 3
      خداشفا بده
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    به نظر من خانم نوری چیز بدی نگفته .
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      95 53
      نه دیگه تبلت و پرشیا صفر رو گرفته... پول شهرداری نباید خرج چیز دیگه ای بشه...خدای نکرده چهارتا عزادار امام حسین غذا بخورن...خدارو خوش نمیاد..
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      مردم از یارانه خودشون هم میزنن برای هیئت امام حسین خرج میکنن...مثل نمایندگان شورای شهر نیستن که از پول بیت المال تبلت و پرشیا بخرن بعد آروغ روشن فکری بزنن که نذری فلان و دفاع مقدس بد است! خدا نکنه اصلاح طلبان به جایی برسن که ریشه همه چیز رو میخوان بزنن...دین و اعتقاد و ...
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      81 26
      چند تا از هیات های تهران از برنج شهرداری استفاده می کنند عموما این کمکها نیز در هیاتهایی استفاده می شود که اعضای شورا یا مسئولین مملکت عضوآن هستند بنابراین اگر بنی وجود دارد لغوش کنید تا هیاتهای تهران بد نام نشوند هیاتهای مردمی و با نذر و نیاز عزاداران تامین می شود البته این آقایان و خانمها که این حرفها را می زنند از اینکه میبینند در ایام محرم همه مردم سیاهپوش میشوند ناراحت می شوند و هرچه این جلسات شلوغتر باشد اینها عصبانی تر نی شوند
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      54 20
      بلانسبت، این پول هایی که از عوارض جمع میشه خرج مسائل فرهنگسراها هم نشه، خرج موسیقی و فیلم و ... نشه، خرج هیات ها بیشتر میشه یا خرج اینطور جاها؟ اتفاقا مخاطب هیات ها بیشتر از این کارهایی است که به اصطلاح به عنوان فرهنگ و ... میکنند
    • محمد IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      25 25
      بنظر من هم این خانم چیز بدی نگفته،اما فقط هیاتهای مذهبی؟ هزینه در امور دیگر مثل کنسرتهای بی خاصیت اشکال نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این آدمها مشکلشون با امام حسینه!!!!
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      36 9
      راست میگه دیگه!!! من هم با بن دادن به هیئت های مذهبی مخالفم!! ماشین و تبلت به این ها دادید، اون بن رو هم بدید یه لپ تاپی یا خونه ای بخرن یا یه سفر اروپایی چیزی برن!!ملت راضی نیستن عوارضی که میدن خرج کارای فرهنگی و ...بشه، مردم پول میدن که چرخ زندگی مسئولین بچرخه!!
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      21 16
      ۰۹:۲۵ شکم سیر رانتی تو و امثال تو که پول مفت بهتون می رسه دارید از پولهای باد آورده و مفت بزنید ما نون شبم نداریم از جانب خود ور بزن نه از جانب مردم
    • IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
      13 0
      هزینه اموال عمومی و بیت المال برخلاف قانون و شرح وظایف حتی برای مراسم مذهبی خلاف موازین شرعی است.مگر قبل از احمدی نژاد شهرداریها هزینه هیاتهارو تامین میکردن.تبلیغاتی پوپولیستی.
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    96 25
    اتفاقا یک بحث فقهی جدی داره، شهروندان به شهرداری عوارض پرداخت می کنند برای نگهداری شهر و وظایفی که توی ماده 55 قانون شهرداری ها مشخص شده و طبق قانون شهرداری باید برای این موضوعات هزینه کنه به صورت مستقیم، حالا اگر این پول رو بدیم به هئیات مذهبی آیا این به لحاظ فقهی با توجه به اینکه نیت شهروند برای یک موضوع دیگه ای بوده از نظر فقهی درسته یا خیر ؟
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      46 52
      برای نمایشگاه مد و لباس و غذا خرج بشه اما برای امور هیات ها که اتفاقا شهروندان بیشتری هم درگیرش هستند پرداخت نشه؟ انصافتو شکر
    • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      30 33
      پرداخت های قانونی در حکومت اسلامی اجباری و از نظر شرعی واجب است و متولی می تواند با رعایت قانون موارد هزینه را مشخص کند. عوارض شهرداری پرداخت بهای فروش خدمات است و وقف یا تبرع نیست که پرداخت کننده برای آن مورد مصرف تعیین کند. این پاسخ فقهی. ضمناً مهم تر از مسائل فقهی نگاه ایمانی به موضوع است.
    • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      25 17
      هر پرداختی در شهرداری الزاماً از محل عوارض نیست. به علاوه بخشی از نگهداری شهر نگهداری فرهنگی و هنری است.
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      25 13
      در مورد خودرو صفر و تبلت هم اگر همین نگاه باشد خوب است سوال اینکه چرا شهرداری هزینه کنه ؟ چون طبق قانون باید سازمان تبلیغات و سایر سازمان هایی که ردیف بودجه مشخص برای این کار دارند هزینه نمی کنند شهرداری کمکش نباید قند و چایی باشه باید زیرساختی باشه ضمنا این همه قرن ما عاشورامون رو بدون کمک دولت ها عاشورایی برگزار کردیم ؟ درآمدها کم شده ؟ ایمان ها ضعیف شده ؟ که یک هیات حتی پول قند و چایش رو هم باید شهرداری بده ؟
    • محمد IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      0 0
      بزرگوار، خوبه که متوجه هستید که یکی از وظایف شورای شهر همین چیزی است که فرمودید. هیئت رفتن هم برای اینه که دین و ایمان مردم قوی تر بشه و به همدیگه بیشتر اهمیت بدن. پیام امام حسین ع به گوش مردم برسه و به فکر اصلاح دین و دنیا خود و اطرافیان باشن. پولی که برای کمک به نیازمندان در هیئات جمع میشه و اقداماتی که صورت میگیره در نوع و اندازه خودش بی نظیره و شورای شهر با این هزینه های اندک در واقع می تونه به اصلاح وضعیت اقتصادی و اجتماعی کمک کنه، گرچه دستگاه امام حسین علیه السلام نیازی به هیچ فرد و نهادی نداره و این خداست که لیاقت چنین کاری رو به هر کسی میده.
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    71 58
    مردم دینشونو از راه نذری های وابسته به قدرت های سیاسی بدست نیاورده اند . بفهم اینو مشرق !
    • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      40 25
      شما از متن مشرق اینو فهمیدی؟ بغض شما از یه جریان یا رسانه متاسفانه مانع فهم درست شما شده.
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      47 24
      بله من که راضی نیستم عوارضی که پرداخت میکنم جایی به غیر از موارد مشخص شده هزینه بشه چه در ایران چه در عراق چه در هر جای دیگه . خودم اگر دوست داشته باشم کمک میکنم به خیریه و هیات های مذهبی .
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      20 18
      جناب 1:48 من هم راضی نیستم عوارضم تو فرهنگسراها و مسیقی و تئاتر و ... خرج بشه
    • حجت IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      18 9
      و ایضا تبلت و پارس سالو بچه صفدرو ژن معیوب
  • عبدالله IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    46 94
    السلام علیک یااباعبدالله روح وروانم ازآنچه که خواندم منزجزاست . علت وجودی ماوهستی مخلوق وجودامام است . این مردم جانشان رادراه امام فدامیکنند واین حقیقت است هتاکان ازگروهک اصلاح طلبان بوده اند . دشمنان اهل بیت منتظرغلطهای اینهاهستند .تفرعن ونکبت ازاین جملات میبارد . لعنت الله علی اعدا اهل البیت رسول الله العظم
    • جلال دهقانی اناری IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      30 29
      البته باید گفت که هیئت های عزاداری امام حسین هیچ گاه متکی به بودجه دولتی یا شهرداری نبوده و نیستند و بلکه متکی به بودجه مردمی و خودجوش هستند و ربطی به دولت ندارند و تمام انچه این خانم گفته دروغ و تهمت است و با هدف تخریب عزاداری امام حسین و تخریب هیئت های مذهبی و روی گردانی جوانان از این هیئت ها گفته شده و چیزی جز خیانت و نفاق نیست
  • رضا IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    41 76
    نه شورا نه دولت حق منع ندارند برای محافل سید الشهداء تمام دولت باید خادم عزاداران باشد
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    53 49
    این اصلاح طلبان با لیست امید دوباره جان تازه ای در کالبد خودشون دمیدند، و باز با این مهره ها کادر سازی تازه ای کردند، تا جایگزین افرادی مثل حجاریان و تاج زاده بشن در آینده، تمام صحبت هاشون آدم رو یاد صحبت های نماینده های مجلس ششم و شورای اول شهر میندازه،
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    63 48
    عبارات صادر شده از طرف این اصلاح طلبان تازه کار انسان را یاد دهه 70 می اندازد که به همه چیز تاختند حتی شهادت سیدالشهدا را نتجه خشونت ناشی از جنگ های صدر اسلام و به درک واصل کردن کفار و مشرکین توسط اسدالله الغالب امیرالمومنیین نسبت دادند. چقدر این جماعت فراموشکارهستند از گذشته درس نمی گیرند.هنوز بر کرسی ریاست تکیه نزده اند منویات درونی شان را آشکار می کنند در انتظار تودهنی در آینده نزدیک باشید.از سرنوشت اسلافتان درس بگیرید. فاتبرو یا الوالباب
  • ali IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    65 44
    از دید اینها بیت المال اگه صرف خرید تبلت و ماشین و حقوق بشه بره تو جیبشون اشکال نداره ولی اگه خرج هییت ها ی عزاداری بشه یکجور اسراف و زیان کاریه.
    • محمد IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      30 20
      لیبرال همینه. اصالت سود گرای
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    49 41
    خدا میخواد اینا جلو مردم رسوا بشن..
    • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      49 31
      مطمئنی اونایی که جلوی اکثریت مردم رسوان شما نیستید؟
  • غفور IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    28 24
    شوراهای شهر درحال تبدیل شدن به هزینه هستن.
  • محمد IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    31 22
    اعتقاد دارم مردم تهران وقتی منابع درآمدی شهرداری را از طریق پرداخت عوارض تامین می‌کنند، مایل نیستند این عوارض به این نحو هزینه شود. وقتی مردم پولی برای عوارض می‌دهند نباید صرف خرج خرید برنج و روغن برای هیئت‌های مذهبی شود.» نه اعتقاد دارن شما برا خودتون روغن و برنج بخرید و...
  • محمدبخارایی IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    51 34
    مطمئن باشید سیدالشهداء(ع) توی دهنتون خواهند زد حالا چند صباحی با بیت المال مسلمین خوش باشید و اراجیف بگید!
  • سیروس IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    42 25
    ببین از لحاظ شرعی درست گفته این خانم شما حق نداری هزینه هایی که مردم برای آبادانی شهر می پردازند رو خرج مراسمات کنی اگر چه اینکه سرو جانم فدای امام حسین اما چرا می خواهید با این حرفها مشتری جمع کنید دین خدا هم مواردی دارد که تخطی از آنها خلاف دین است
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      31 26
      شما رضایت سنج داری؟!!! اگر خیلی ادعات میشه به ریخت و پاشهای هزاران میلیاردی این جماعت برای عیش و عشرتشون از کیسه بیت المال هم یه ایرادی بگیر جای دوری نمیره
    • علی IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      20 13
      په نه په راضیند خرج سینما و موسیقی و فرهنگسرا بشه و خرج ولنگاری بشه اما ....
    • محمد باقری IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      22 4
      نه شما رضایت سنج داری! از مثبت و منفی ها میتونی بفهمی رضایت مردم چیه، البته این رو هم لحاظ کن که مخاطب های مشرق از چه قشری از جامعه هستند و اگر این مطلب در یه سایت میانه روتر به رای گذاشته بشه مقایسه خیلی عادلانه تر میشه...
  • ايراني IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    39 29
    اين كرباسچي همونيه كه خواهان مذاكره با داعش بود ولي هنگام حمله داعشي ها به حرم امام و مجلس ، ازترس به لانه موش خزيده بود!!!!
  • LB ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    49 37
    خرج کنسرت شود که اشکالی ندارد؟ خرج تبلت برای بازی بچه هاتون بشه که اتفاقا مستحبه! خاک بر سرتون. از کسی تاحالا عزاداری سید و سالار جوانان بهشت نیازمند شما گدا ها و دله دزدا بوده؟ شما به دزدی تان برسید. نوکری امام حسین توفیق می خواهد. به شما منافقها نمی دهند.
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      24 9
      خود امام حسین علیه السلام ندیده ایم جایی به مخالف اهانت کند. شما هم اگر رهرو ایشانید رعایت بفرمایید. به علاوه حتی اگر کسی نظر مغرضانه بدهد، سعی به اصلاح به طریق صواب و مشی اهل بیت علیهم السلام نزدیک تر است.
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    47 9
    ما هم اعتقاد داریم وقتی عوارض و مالیات میدهیم نمایندگان شورای شهر بیخود میکنند با پول بیت المال تبلت و خودروی پرشیا صفر کیلومتر میخرند و هنوز شورا شروع نشده یک هفته به تعطیلات میروند ! خانم نوری از دخترخوانده‌ تون آزاده خانم چه خبر؟
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    24 20
    مردم بیشتر راضی هستند عوارضی که به دولت داده میشه صرف عمرانی و همینطور مراسم عزاداری امام حسین باشه و دیگر ائمه بشه .نااینکه این عوارض صرف پاداش به این مدیر اون مدیر .جشن ها و مراسمات غیرلزوم برای این سیاستمدار و اون سیاستمدار بشه
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    41 22
    به مشرق قند و چایی نرسیده گویا
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      14 14
      اتفاقا به اصلاح طلبای شورا نرسیده گویا!
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      22 4
      ساندیس اینها همیشه ردیفه شک نکن.
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    15 26
    چپ ها همیشه تلاش کرده اند مشکلشان با فرهنگ عاشورا و أباعبدا... را در پشت لایه هایی از قانون و دموکراسی و جهانی شدن و دیپلماسی پنهان کنند. در حالیکه مثلا کمک شهرداری به هیئات مذهبی یک امر قانونی است و از طرفی همانطور که در متن هم اشاره شده، مالیات دهنده به حکومت نمی تواند موارد خرج کرد را مشخص کند چون طبیعتا اگر این اتفاق صورت بگیرد بایستی او را از سایر مظاهر بیت المال مثل امنیت محروم کرد! که یک کار غیر عقلانی است.
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      26 4
      اصلا کمک شهرداری به هیات قانونی نیست. از ما پول می گیرند بابت یک چیز دیگر و هر جا خودشان می خواهند هزینه می کنند. اگر اینطور است که اصلا پول نگیرند. ما خودمان در هیات محل خرج می کنیم و هیچ مدیری لازم نیست به ما کمک کند. آقایان به هیاتهای دوستشان پول می دهند و هیات ما که 50 سال است مال مردم محل است یک ریال نمی دهند (اصلا نمی رویم بگیریم). بعد یک دفعه یک هیات کنار ما سبز می شود که اصلا غریبه هستند و معلوم نیست پول از کجا آورده اند. برای چی دو دستگی در محل ایجاد می کنند؟ غیر از این است که می خواهند آدم های ریشه دار محل را از سر راه کنار بزنند. این پول ها که در هیات خرج می شود حلال نیست.
    • ناشناس IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      9 17
      چپ ها در عاشورای سال 88 لامذهب بودن خود را اثبات کردند و حرمت عزای سالار شهیدان را با کف و سوت زیر پا نهادند و خسره الدنیا و الآخرت شدند.
  • ایرانی IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    44 12
    عزاداری خودش محل خرج هم دارد عوارض باید برای امور شهر به کار رود خیرین هزینه عزاداری را می دهند اگر شهرداری از عوارض پرداخت کند سو استفاده مالی می شود پس حرف حق زده است .
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    17 19
    پس با حساب خانم نوری شهرداری هیچ کار فرهنگی ای هم نباید انجام بده..
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      8 3
      اول باید مشخص کنند که چه مقدار از پول قرار است صرف مراسم شود. هر هزینه ای باید حساب و کتاب داشته باشد. اگر شهرداری قرار است هزینه بدهد (که اصلا وظیفه اش نیست و نهادهای دیگری به این کار می پردازند)، باید در قبض ها درج کند و با بودجه مشخص خرج کنند و به شورای شهر لیست پرداختی ها را نشان دهند و همه مردم ببینند. من باید بدانم کدام هیات دولتی است و کدام هیات با خرج مردم محل برپا می شود. من نذر دارم که باید در هیات مردمی خرج کنم.
  • حامد IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    15 19
    مردم راضی نیستند این عوارضی که به شهرداری می دهند خرج موسیقی، فرهنگسرا(سودش عمدتا تو جیب اطرافیان شهرداران و شورای شهر می ره)، تئاترها، تبلت ها و ماشین های شورای شهر و مانند اینها بشه
  • ناشناس IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    24 11
    من نمیدونم چرا شماها تحمل شنیدن حرف را هم ندارید چقدر بی جنبه هستید
  • م-ا-ی IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    26 21
    به این عضو شورای شهر باید گفت که شما هر چقدر هم که نا مرد خبیث باشید دیگر از اربابتان رضا خان گردن کلفت تر نیستید امروز جانفشان برای امام حسین فراوانند لذا تخطئه عاشورا و بد نام کردن و تحریم کردن و بیحیایی رواج دادن علیه عاشورا به اوج که برسد انقلاب حسینی دماغتان را به خاک میمالد و نیازی به هدیه انتخابی شما ندارند زیر زمینها و پشت بامها و بیابانها را حسینه می کنند و نژاد برتر شما را مثل یزید به گور می فرستند که دیگر مزلرتان هم معلوم نباشد
    • ناشناس IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      9 10
      احسنت درود بر شما
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    26 22
    کلا باید همه این اصطلاح طلب ها را یک جا جمع کرد وهمه را یه مملکت از شرشون راحت بشن
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      18 10
      در اندازه این حرفها نیستی زر مفت نزن
  • salman IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    15 5
    با سلام . اعلام ميكنم پس از سي و دو سال هيات داري جز كمكهاي مردمي مشاهده نكردم . اين دستگاه احتياجي به پول شهرداري نداشته و ندارد اگر شهرداري خودش راغب باشد مجاز است در اين افتخار فرهنگي سهيم باشد
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    24 4
    به نظر من بهتره، مراسم مذهبی، به همون شکل چند صدساله خودش، مردمی باشه و حکومتها در آن دخالت و نقش آفرینی نکنند.
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      7 17
      کمک حکومت به برنامه های فرهنگی و مذهبی به معنی دخالت حکومت نیست
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    17 22
    به این خانومه بگید که خرج و برج برای تبلت و ماشین خوبه ولی برا هییت ها و عزادارها بده؟؟؟ دست بردارید از این نگاه های از بالا به پایین. شما ها باید نوکری مردم رو بکنید نه اینکه بیاید ادای ارباب ها رو دربیارید
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      16 8
      چرا موضوع را عوض می کنی. تبلت اگر جزو لوازم اداری باشد و شماره اموال داشته باشد، خرید آن بلا اشکال است. قرار نیست من که کارمند دولت هستم از جیب خودم لوازم کارم را بخرم. ولی اگر برای هیات قرار است خرج شود، باید لیست آن مشخص شود که کدام هیات و چقدر قرار است خرج شود و آیا در قبض عوارضی که از بنده دریافت می شود نوشته شده که (هزینه هیات مذهبی اینقدر ریال)؟
    • حجت IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      8 12
      یا نمی فهمی یا خودتو زدی به اون راه. نگفتن لوازمو از جیبت بخری، حرف سر اینه که وقتی یه وسیله هست یا با قیمت کمتر می شه خرید نیاز نیست بری درجه یکشو بخری.
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    13 5
    این تازه اول ماجراست ، اینها تازه دارند خودشان را گرم می کنند ، صبر کنید خواهید دید که جریان تر خواهند شد
  • شهرام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    17 8
    کاملا موافق هستم
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    10 18
    به قول رهبر عزیزمان باید مراقب برخی افراد در داخل بود که همسو با دشمنان عمل می کنند
  • محمد IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    11 10
    با سلام ماهم مخالفیم که ازعوارض پراخت شده ما تبلت چند میلیونی برای خودشان بخرند
  • همت IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    7 17
    واقعا اگر برای برای عزاداران ومردم هزینه شود راضی کننده است وگرنه حق الناس گردن انها است
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    22 6
    این دلیل نمی شه و حرف ایشون خیلی هم غیرمنطقی نیست، مردم هر کی خودش بخواد کمک کنه می تونه کمک کنه چه دلیلی داره پول شهرداری اینجا خرج بشه بعد پیمانکارا طلبکار شهرداری باشند پول نداشته باشه بهشون بده؟ ما خودمون هیأتی که می ریم گفته کمک کنید و کمک هم می کنیم. تازه از پولی که جمع شده بود برای هیأت اضافی اومد قرعه کشی کردند چند نفر رو فرستادند کربلا.
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    12 14
    بعضی یه طور حرف میزنند که انگار ایران جنگ را شروع کرد ما در برابر حمله ناجوانمردانه عراق و حامیانش ایستادگی کردیم کاری که هر ملت باشرف و آزاده ای انجام می دهد غربی ها مشتی بی مغز را روشن فکر می گویند همان های که بی جیره برای غرب نوکری میکنند
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      7 11
      از این جماعت بعید نیست که پس فردا چنین ادعایی کنن و بگن جنگ بخاطر تندروی بوده!!!!!
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    5 1
    عجب
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    24 6
    هیئت های عزاداری بیش از هزار ساله که توسط مردم اداره میشه لطفا با این کارا خرابش نکنید . دولتیش نکنید ... مردم داشته باشن یه نذری میدن ، نداشته باشن مراسم رو ساده میگیرن و میرن به زندگیشون میرسن ... مردم نخورده دولت و شهرداری نیستن لطفا گند نزنید به هیئتها .... بفهمید خواهشا ...
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    20 5
    من خودم نذر دارم و مستقیم به هیات پرداخت می کنم. راضی نیستم شهرداری از بودجه شهرداری به هیات پول بدهد. هیات ها نباید یک ریال از پول دولت، شهرداری یا غیره بگیرند زیرا در این صورت باید برای آن نهاد خاص تبلیغ کنند. کلیات فرمایشات این خانم صحیح است. امروزه مشاهده می شود هیات های مختلف مذهبی با فاصله چند متراز هم خیمه می زنند و بین مردم محله اختلاف و تفرقه ایجاد می کنند. اینها باید اصلاح شود. دلیلش هر چه هست، نباید مراسمی که قرن ها توسط مردم ایران بدون کمک از دولت برگزار شده حالا دست دولت ها و سیاستمدارها و اطلاعاتی ها مدیرانی که معلوم نیست درآمد حلال دارند یا حرام بیافتد. حالا شما اصل ماجرا را رها کنید و به فرمایشات این خانم و مطالب بی ربط بپردازید. نذری با پول دیگران چه صوابی دارد؟ اصلا اگر قرار است یک بند به عنوان هزینه های نذورات به قبض عوارض اضافه کنید تا هر کس خواست پرداخت کند.
  • موسوی IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    20 29
    به این افساد طلبان باید گفت که چیزی که عجیب است توهین نکردن شما به مقدسات است و الان دارید رسالت خود را انجام می دهید و اینکه چون در هیئت های ماه محرم حقایق به مردم رسانده میشوند مورد غضب شما واقع شده اند.
  • رها IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    10 21
    در واقع چون اینها میدونن تو این فضای معنوی ومذهبی رای ندارن زیاد براشون مهم نیست این جماعت رای رو در کنسرت مختلط و مراسم فسق وفجور و بی حایی وبی غیرتی میبینن فقط میشه گفت شرم بر شما این 4 سال هم تموم میشه
  • ناشناس IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    9 18
    نمی فهم اگر مردم راضی نیستند این پول ها خرج هییت بشه خواب راضی هم نیستند خرج های بی خودی شما مثل ماشین و تبلت با این پول ها تامین بشه در ضمن همه راضی اند با این پول ها اتفاقا خرج عزای امام حسین "ع"بشه که چه کسی بهتر از امام حسین جانم حسین همه زندگیمان فدای حسین
  • SE ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    7 3
    این آقای نه به جنگ سربازی رفته؟
  • رضا IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    19 4
    موضوع کمک به هیات به نظر من کار صحیحی نیست نه بخاطر دلایلی که کاربرا کامنت گذاشتن چون وظیفه شهرداری بخشیش هزینه کردن برای فرهنگ هست یعنی اگر برا امام حسین هزینه نکنن باید برای موسیقی و فیلم و غیره که سوغات غرب هست هزینه کنن ایراد کار اینجاست که کمک دستگاههای دولتی به هیاتها کار پسندیده ای نیست و باید خود هیاتها اجازه ندن که دولت کمکشون بکنه البته لحن گفتن این عضو شورا هم خوب نبوده و با بی ادبی حرف زده
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    11 1
    مشرق کامنت نمی زاری ها
  • ون IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    3 13
    اینا دشمن اهل بیت هستن ؛ شاید بهایی یا عقب مونده دیگری ؛ باید محاکمه بشن و بمجازات برسن
  • مقداد IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    2 3
    چراغی را که ایزد برفروزد هر انکس پف کند ریشش بسوزد
  • US ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    10 1
    ما راضی نیستیم پول عوارض و مالیاتی که پرداخت میکنیم خرج هیئت ها بشه.
  • خیاوی IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
    1 1
    بنده معتقدم که سایرن که مسایل سیاسی وحتی خیانت به کشوردارن از دزدی بیت المال فرق دارن مشرق عزیز چرا مرتبا عکس اون واین رومیذارید توسایت اینا اربابشون رفته بحمدالله فقط لفاظی میکنن تا اسمشون فراموش نشه اینا درزباله دان تاریخ هستند باروی سیاه
  • حامد IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۹
    0 0
    برا دو طرف متاسفم امام حسین نه هئت شما رو میخواد نه پول تون شرمنده امام حسین که عده ایی اون درگیر مشکلات سیاسی خودشون میکنن و عده کثیر به این ساز میرقصند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس