کد خبر 792512
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
هزار داستان

کارگردان برنامه «هزار داستان» گفت: ما ایرانیان با داستان زندگی می‌کنیم اما شیوه روایت داستان در کشور ما مغفول مانده است.

به گزارش مشرق، فواد صفاریان پور کارگردان برنامه تلویزیونی هزار داستان درباره روند تولید و محتوای این برنامه تلویزیونی گفت: در «هزار داستان» از زندگی حقیقی افراد و آنچه در سال‌های قبل بر آن‌ها گذشته است، حرف می‌زنیم. ممکن است گاهی تراژدی و اتفاقاتی که بر انسان می‌گذرد سرنوشت آدم‌ها را تغییر دهد، تغییراتی که گاهی می‌توان با آن مقابله کرد و گاهی نه.

وی ادامه داد: یک اصل همیشه در زندگی وجود دارد و آن هم این است که ما چه در این جهان باشیم و چه نباشیم، جهان بر مدار خودش می‌چرخد، عمر زمین و جهان مشخص است و با این رخدادها نمی توان مقابله کرد.

کارگردان مجموعه عروسکی «شکرستان» بیان کرد: یک جمله خیلی قطعی در کتاب آسمانی ما وجود دارد که می‌فرماید: «بعد از هر سختی آسانی است» و این جمله را همه انسان‌ها بارها تجربه کردند، ولی نمی دانم چرا آدم‌ها این امر مهم را فراموش می‌کنند. در برنامه «هزار داستان» شاید بتوان گفت؛ خط اصلی این است که با اطمینان می‌شود بیان کنیم پایان هر سختی آسانی است.

صفاریان پور افزود: «هزار داستان» این را یادآوری می‌کند که ما ایرانیان با داستان زندگی می‌کنیم و آنچه در کشور ما مغفول مانده است، شیوه روایت داستانی است که اگر در مدارسمان درسی به عنوان فن بیان بگذارند، به ما یاد داده می‌شود که چگونه صحبت هایمان را ارائه بدهیم.

کارگردان برنامه تلویزیونی «چرخ» یادآور شد: پیش از این، در سال ۱۳۸۷ برنامه تلویزیونی «تیک تاک» را به اتفاق برادرم سیاوش در یکی از کافه‌های شهر با حضور سلبریتی ها، هنرمندان و ورزشکاران روی آنتن بردیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حضور چهره‌های مطرح و اجرای آن‌ها به عنوان مجری یعنی بیان احساسات و عواطف، درباره شکل گیری ایده برنامه تلویزیونی «هزارداستان» اظهار کرد: در این برنامه بحث اجرای تلویزیونی برای انتخاب میزبان هایمان مطرح نیست، بلکه قرار است خودشان باشند و هر شب با مهمان برنامه گفتگو کنند و روایتگر موضوع باشند.

صفاریان پور افزود: بعد از «تیک تاک» این دومین تجربه‌ای بود که به پیشنهاد مریم نوابی نژاد قرار شد با حضور چهره‌های مطرح سینما، تلویزیون و دنیای ورزش روایتگر زندگی آدم‌ها باشیم و با مهمان هر شب که خودشان میزبان هستند و با جهان بینی خاص خودشان گفتگویی متفاوت را تجربه کنیم.

کارگردان برنامه تلویزیونی «آسمان شب» با اشاره به قواعد اجرای تلویزیونی در رسانه ملی تصریح کرد: یک مجری در تلویزیون حقی برای ارائه احساسات ندارد و نمی‌تواند قضاوت کند، اما در «هزار داستان» این حق را ما به مهمانان خود که در اصل میزبان هستند، می‌دهیم که هم قضاوت کنند و هم احساساتی شوند.

وی در خصوص تداوم تولید برنامه تلویزیونی «هزار داستان» عنوان کرد: اینکه «هزار داستان» ادامه داشته باشد یا نه، همه به تصمیم مدیران تلویزیون بستگی دارد، چراکه تا امروز این برنامه با تصمیم گیری درست پیش رفته است.

کارگردان هنری برنامه تلویزیونی «خندوانه» ادامه داد: آنچه که نسبت به تداوم تولید «هزار داستان» با آقای دکتر احسانی صحبت کردیم، بازخورد خوبی از مجموعه معاونت سیما گرفتیم و مدیران راضی بودند.

صفاریان پور در پایان خاطرنشان کرد: هر جایی که یک برنامه موفق می‌بینید، بدانید مدیران درستی بر سر آن برنامه هستند و اعتماد و اعتبار درست برای برنامه سازان قائل می‌شوند. مدیری که بر اساس نیاز مخاطب و شبکه تلویزیونی از من کار می‌خواهد، این مدیر درستی است و من برمبنای سفارش این مدیر گروه خود را کوک می‌کنم و کار درست تحویل می‌دهم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس