کد خبر 879772
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۳
پیروزی پرسپولیس مقابل پدیده در بازی افتتاحیه

هفته دوم لیگ برتر فوتبال در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود و استقلال میهمان ذوب آهن اصفهان است و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف فولاد خوزستان می‌رود.

به گزارش مشرق، هفته دوم لیگ برتر فوتبال در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود آن هم در حالیکه در دو شهر تبریز و آبادان تماشاگران از حضور در ورزشگاه محروم هستند مگر اینکه کمیته انضباطی این محرومیت‌ها را به حالت تعلیق درآورد.

نگاهی به این مسابقات می‌اندازیم:

پارس جنوبی جم- نفت مسجدسلیمان؛ به دنبال اولین برد

یک بازی جنوبی در روزهای داغ تابستان می‌تواند برای هواداران دو تیم جذاب باشد. پارس جنوبی در شهر جم هوادار زیاد دارد و نفت مسجدسلیمان هم که یکی از محبوب ترین تیم‌های شهرستانی لیگ محسوب می‌شود. هواداران پارس جنوبی از تارتار انتظار برد در این مسابقه خانگی دارند و نفت مسجد سلیمان هم حریف سختکوشی است که راحت تسلیم نخواهد شد. نفت می‌خواهد در لیگ برتر بماند. پارس جنوبی هم برای اینکه ثابت کند همان تیم خوب فصل گذشته است به دنبال برد خانگی است. عبدالله ویسی تیمش در لیگ برتر معمولا جنگنده و دونده بازی می‌کند.باید دید کدام تیم اولین برد را به دست می‌اورد.

ذوب آهن - استقلال؛ نبرد انتقامی بدون حضور ستاره ها و قلعه‌نویی!

حساس‌ترین بازی هفته در فولادشهر اصفهان برگزار می‌شود. جایی که نایب قهرمان فصل گذشته لیگ با استقلال قهرمان جام حذفی روبه رو می‌شود. استقلال فصل آماده‌سازی را با حاشیه های فراوان پشت سر گذاشتند اما ذوب آهن آرام و بی‌حاشیه تیمش را آماده لیگ کرده است. نبرد این دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا را همه به یاد دارند جایی که استقلال توانست با هنرنمایی تیام، ذوب آهن را از آسیا حذف کند اما آبی پوشان در این فصل نه تیام را دارند نه ابراهیمی و مجید حسینی را، در آنسوی میدان هم  ذوب آهن برترین گلزن خود یعنی مرتضی تبریزی را با رضایت نامه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی به استقلال فروخت. ضمن اینکه قلعه‌نویی هم از ذوب آهن جدا شده است. حالا شفر باید مقابل مربی اسبق تیم ملی یعنی امید نمازی تیمش را به میدان بفرستد. محسن مسلمان بازیکن سابق پرسپولیس هم در این بازی یک چهره ویژه خواهد بود. 

آبی پوشان ۲ امتیاز حساس را در هفته اول لیگ مقابل پیکان از دست دادند و اگر می‌خواهند در لیگ برتر مدعی قهرمانی باشند باید از اصفهان دست پر به تهران برگردند ولی شکست دادن ذوب آهن کار راحتی نیست. ذوب آهن هم به دنبال انتقام باخت آسیایی از استقلال دگرگون شده است.

استقلال خوزستان - پدیده؛ دو تیم با انگیزه و بی پول!

آبی پوشان اهوازی یک امتیاز از تیم گسترش فولاد تبریز گرفتند و در این هفته در خانه به مصاف پدیده‌ای می‌روند که در مشهد مقابل پرسپولیس شکست خورد. یحیی گل‌محمدی تجربه خوبی در لیگ برتر دارد ولی داریوش یزدی سرمربی استقلال خوزستان اولین تجربه‌  فصل سرمربیگری‌اش را در لیگ برتر پشت سرمی‌گذارد. هر  دو تیم از نظر شرایط مالی و امکاناتی بهم شباهت دارند. پدیده حتی اعلام کرده که توان پرداخت بدهی‌هایش را ندارد و با وساطت و من بمیرم تو بمیری در لیگ برتر حاضر شده شرایط استقلال خوزستان هم بهتر از پدیده قرمز پوش نیست. 

پیکان - سایپا؛ دربی خودروسازان 

دربی خودروسازان هم برای مدیران دو کارخانه و شاید برخی از اهالی فوتبال مهم باشد. بخصوص در این روزهای گرانی سرسام آور خودرو! علی دایی فصل گذشته در آخرین بازی فصل توانست پیکان را شکست بدهد و سهمیه آسیایی را برای تیمش کسب کند. پیکان هم مثل سایپا با همان کادرفنی وارد مسابقات شده است. هر دو تیم هم می‌گویند مشکلات مالی دارند و مثل برخی تیم‌های دیگر! نمی‌توانند ریخت و پاش کنند. شاید به همین دلیل است که سروش رفیعی به پیکان نرفت. نارنجی‌پوشان پرگل ترین برد لیگ را در هفته اول به دست اوردند و اکنون صدرنشین لیگ هستند. پیکان هم یک امتیاز از استقلال گرفت. اکنون باید دید ایران خودروهایی ها می‌تواننند سایپا را از صدر پایین بکشند یا شاگردان دایی همچنان در رده اول جدول باقی می‌مانند.

تراکتورسازی تبریز- نساجی مازندران؛ پرطرفداران در ورزشگاه خالی!

تقابل دو تیم محبوب و قرمزپوش لیگ در تبریز جذاب خواهد بود. البته تراکتورسازی از داشتن تماشاگر خانگی محروم است مگر اینکه این محرومیت لغو شود و حیف است که دو تیم محبوب در ورزشگاه خالی به مصاف یکدیگر بروند. جواد نکونام در هفته اول لیگ برتر شکست خانگی را متحمل شد تا تفاوت‌های لیگ برتر و لیگ یک را در میدان لمس کند. تراکتورسازی هم با مالک پولدارش برای قهرمانی وارد لیگ برتر شده است البته توشاک سرمربی تراکتورسازی در هفته اول فقط یک امتیاز گرفت و حالا باید نشان بدهد که ارزش دلارهایی که به پایش ریخته‌اند را دارد و هنوز یک مربی سرحال و بادانش است. جواد نکونام هم هم سابقه بازی در لالیگا را دارد اما توشاک سرمربی رئال مادرید بوده و باید دید در این نبرد لالیگایی که بین دو نسل مختلف برگزار می‌شود کدام برنده می‌شوند. 

پرسپولیس - فولاد خوزستان؛  نبرد قهرمان در خانه با فولاد

سرخپوشان با یک برد اقتصادی مقابل پدیده لیگ را آغاز کردند و اکنون می‌خواهند مقابل هواداران خودی یک برد خانگی را به دست بیاورند. چهره ویژه این مسابقه سروش رفیعی است که مدیرعامل باشگاه پرسپولیس خواسته از نظر اخلاقی سروش مقابل پرسپولیس بازی نکند! درخواستی که حرفه‌ای به نظر نمی‌رسد. فولاد خوزستان در هفته اول توانست ۲ بر یک به پیروزی برسد تا نشان بدهد در این فصل هم یکی از تیم‌های خوب و منسجم لیگ برتر است. پرسپولیس در این فصل هم نشان داد که ستاره‌اصلی‌اش خود تیم و برانکو سرمربی این تیم است و به یک یا دو بازیکن شاخص متکی نیست. قطعا پرسپولیس با حضور هوادارانش خیلی قدرتمندتر می شود. شاید اگر فولاد از سروش رفیعی استفاده کند این بازی شرایط جالبی پیدا کند. روی کاغذ شانس پیروزی قهرمان فصل گذشته بیشتر است. 

سپیدرود - سپاهان؛ نبرد ژنرال و حماسه‌ساز ملبورن

وضعیت سپیدرود نسبت به فصل گذشته اصلا تغییر نکرده و این تیم همچنان مشکلات فراوانی دارد. ضمن اینکه این فصل دعوای مالک‌ها را هم این تیم اضافه کنید. سپیدرود هفته گذشته بدترین باخت هفته اول را متحمل شد و این هفته هم مقابل تیمی قدرتمند‌تر قرار می‌گیرد. سپاهان نسبت به فصل گذشته تغییرات زیادی داشته و اکنون به عنوان یک مدعی قهرمانی وارد لیگ می‌شود. باید دید سپیدرود با حضور هوادارانش چه شرایطی پیدا خواهد کرد و آیا حضور پرشمار آنها باعث می‌شود که سپیدرود بتواند مقابل سپاهان پیروز شود یا بازهم یاران خداداد عزیزی یک باخت دیگر را متحمل  می‌شود. خداداد در فوتبال ایران ملقب به حماسه‌ساز ملبورن است و امیر قلعه‌نویی هم واژه ژنرال را در فوتبال ما یدک می‌کشد و اکنون شاهد تقابل این دو مربی هستیم.

صنعت نفت - گسترش فولاد؛ برزیل خالی از تماشاگر!

صنعت نفت هم در این هفته از داشتن تماشاگر محروم است و برزیلی‌های آبادان در سکوت مرگبار ورزشگاه از حریف تبریزی خود میزبانی خواهند کرد. فیروز کریمی با صنعت نفت کاملا آشناست و فوتبال این شهر را به خوبی می‌شناسد. تقابل این مربی با سرمربی خارجی نفت می تواند صحنه‌های جذابی برای رسانه‌ها خلق کند! صنعت نفت در هفته اول مقابل سپاهان متوقف شد و گسترش فولاد هم در خانه ۲ امتیاز از دست داد.

اسامی داوران و برنامه مسابقات هفته دوم لیگ برتر:

پنجشنبه 11 مرداد 1397‏
ذوب‌آهن اصفهان- استقلال تهران- ساعت : ‏20:45‏ ورزشگاه:  فولاد شهر فولاد شهر اصفهان
بیژن حیدری – سعید علی نژادیان – محمد عطایی – پیام حیدری
ناظر: خداداد افشاریان
‏پارس جنوبی جم- نفت ‏مسجدسلیمان- ساعت : ‏20:30 ‏ ورزشگاه:  تختی جم بوشهر
‏رضا عادل – هادی طوسی – محمد راهی – علی میرغفاری 
ناظر: نادر جعفری
استقلال خوزستان- پدیده مشهد- ساعت : ‏20:45‏ ورزشگاه:  غدیر ‏اهواز
‏ شاهو اصلانی – بابک عباسقلی زاده – فرزاد بهرامی – جواد محمدی 
ناظر: ابوطالب طاهریان
پیکان تهران- سایپا تهران- ساعت : ‏20:45‏ ورزشگاه:   شهدا شهر قدس تهران
‏سیدوحید کاظمی – سعید قاسمی – قهرمان نجفی – پیمان فرخی مهر
ناظر: زاهد بحرینی
جمعه 12 مرداد 1397‏
تراکتورسازی تبریز- نساجی ‏مازندران- ساعت : ‏20‏ ورزشگاه:  یادگار امام تبریز
‏رضا کرمانشاهی – علیرضا ایلدروم – جواد مداح – علی صفایی
ناطر: حسین خانبان
سپیدرود رشت- فولاد مبارکه ‏سپاهان  ‏- ساعت : ‏20:45‏ ورزشگاه:  سردار جنگل رشت
‏محمدحسین زاهدی فرد – یعقوب حجتی – علی اکبر عظیم پور – امیر عرب براقی 
ناظر: فریدون اصفهانیان
صنعت نفت آبادان- گسترش ‏فولادتبریز‏- ساعت : ‏20:45‏ ورزشگاه:  تختی آبادان
مهدی مرجانزاده – اسد حاج محمدی – یعقوب سخندان – یاسر همرنگ
ناظر: محمود رفیعی
‏پرسپولیس تهران- فولاد خوزستان- ساعت : ‏20:45‏ ورزشگاه:  آزادی تهران
حسین زرگر – محمدرضا ابوالفضلی – حسن یوسفی – کوپال ناظمی
ناظر: ایرج نظری

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس