کد خبر 885630
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱
مصطفی حسین خانی

نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا با شکست در دیدار رده بندی از کسب مدال برنز بازماند.

به گزارش مشرق، رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا از صبح امروز (یکشنبه) آغاز شده است و نمایندگان کشورمان در ۵ وزن اول به مصاف حریفان خود رفتند که مصطفی حسین‌خانی نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم کشورمان با شکست مقابل حریف ژاپنی در دیدار رده‌بندی از کسب مدال برنز بازماند.

در این وزن بکزود عبدالرحمانف که حسین خانی را در نیمه نهایی برد به مدال طلا رسید.

در وزن ۷۴ کیلوگرم نیز که ۲۱ نفر حضور داشتند مصطفی حسین‌خانی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر کشتی‌گیری از بنگلادش را شکست داد. وی در دور بعد نیز با نتیجه ۱۲  بر ۲ از سد دولتمراد اوراز گولی‌یف از ترکمنستان گذشت و راهی یک‌چهارم نهایی شد. وی در این مرحله به مصاف بکزاد عبدالرحمن اُف، دارنده مدال برنز ۲۰۱۴ جهان و قهرمان آسیا از ازبکستان رفت که با شکست ۴ بر ۲ در ثانیه‌های پایانی از حضور در نیمه نهایی بازماند.

با صعود حریف حسین خانی به فینال، او راهی مرحله شانس مجدد شد که به دلیل حاضر نشدن حریف یمنی به دیدار رده بندی رفت. وی برای کسب مدال برنز به مصاف یوهی فوجینامی، دارنده مدال برنز ۲۰۱۷ جهان از ژاپن رفت که با نتیجه ۹ بر ۸ شکست خورد از کسب مدال برنز بازماند. وی در مسابقات جهانی نیز مغلوب این حریف شده بود و مدال را از دست داده بود.

پیش از این در وزن ۵۷ کیلوگرم که ۱۸ نفر حضور داشتند رضا اطری مدال برنز را برای ایران به ارمغان آورده بود.

تا دقایقی دیگر حسن یزدانی در فینال ۸۶ و علیرضا کریمی در فینال ۹۷ کیلوگرم نیز امروز برای کسب مدال طلا مباره خواهند کرد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم مهران نصیری در دور نخست به مصاف یرلان بک کاتای، دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی از چین رفت که در نهایت با نمایشی ضعیف و دور از انتظار با نتیجه ۸ بر ۷ شکست خورد که با توجه به شکست حریفش، نصیری از گردونه مسابقات کنار رفت.

فردا نیز پرویز هادی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم که ۱۳ نفر شرکت کرده‌اند، در دور نخست با سومیت از هند کشتی می‌گیرد و در صورت پیروزی بر این کشتی‌گیر، در دور دوم به مصاف برنده نوبویوشی آراکیدا از ژاپن و اولگ بولتین از قزاقستان می‌رود. داوید مودزماناشویلی دارنده مدال نقره المپیک، برنز جهان و قهرمان آسیا از ازبکستان، و زولبو ناتساگسورن، دارنده مدال نقره آسیا از مغولستان در گروه هادی قرار دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس