روزنامه 25 فروردین

اصلاح طلبان مدعی هستند که سپاه در پاسخ به حمایت اصلاح طلبان و دولت، باید در سیاست خارجی و اقتصاد به گونه‌ای دیگر عمل کند!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** مرعشی: سپاه باید محبت اصلاح طلبان و دولت را جبران کند!

«حسین مرعشی» سخنگوی حزب کارگزاران در یادداشتی در روزنامه سازندگی نوشت: «همانطور که شاهد بودیم پس از اینکه ترامپ سپاه را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد، اصلاح‌طلبان و همه دولتمردان از سپاه دفاع کردند. واکنش مقامات و مردم به اقدام اخیر دولت آمریکا تحسین برانگیز بود…اولین قدم را گروه‌های سیاسی، مردم و دولت برداشتند، بنابراین متقابلاً نیز سپاه باید خودش را آماده کند تا به عنوان نهادی فراجناحی ظاهر شود و ارتباطش را با این بخش از کشور تحکیم ببخشد.

این موضوع می‌تواند گستره همدلی ملی را افزون‌تر کند… گروه‌های مختلف اجتماعی، مردم و حتی کسانی که انتقاداتی هم به مواضع سپاه در سیاست خارجی و اقتصاد داشتند، کاملاً ملی برخورد کردند. این موضوع می‌تواند نقطه‌ای مثبت باشد و در مقابل سپاه نیز پاسخی را برای حمایت وسیع و گسترده و شایسته‌ای که دولت، گروه‌های سیاسی-اجتماعی و آحاد مردم داشته‌اند، ارائه دهد».

مرعشی در ادامه نوشت: «نیروهای مسلح کشور و برادران سپاهی‌مان در خلیج فارس باید کاملاً مراقب باشند تا در دامی که آقای ترامپ برای آنها پهن کرده است، نیفتند و با هوشیاری کامل، هیچ حرکت تحریک آمیزی را پاسخ ندهند».

چندی پیش «فائزه هاشمی» در یادداشتی در سالنامه نوروزی روزنامه سازندگی نوشته بود که در اصلاح طلبان، منافع قومی و قبیله‌ای و باندی و حزبی و جناحی و خانوادگی به منافع ملی و حقوق مردم می‌چربد.

متاسفانه طیف اصلاح طلب پس از هر رویدادی، بدون توجه به منافع ملی در پی «ماهیگیری سیاسی» و «تأمین منافع قبیله‌ای» و «سهم خواهی» است. اصلاح طلبان به فاصله کوتاهی پس از حمایت از سپاه در مقابل اقدام گستاخانه و غیرقانونی دولت آمریکا، مدعی شدند که مسئله تروریستی اعلام کردن سپاه و مسئله FATF دو موضوع کاملاً مجزا می‌باشد و ایران باید به FATF بپیوندد!

این طیف همچنین به فاصله کوتاهی پس از اقدام خصمانه آمریکا، مدعی شدند که ایران به هیچ عنوان نباید در خلیج فارس به گستاخی احتمالی آمریکا پاسخ دهد!

اصلاح طلبان همچنین مدعی هستند که سپاه در پاسخ به حمایت اصلاح طلبان و دولت، باید در سیاست خارجی و اقتصاد به گونه‌ای دیگر عمل کند!

همانطور که پیش از این نیز ذکر شد، در نگاه اصلاح طلبان، منافع ملی و عزت ایران، هیچ جایگاهی ندارد، آنچه برای این طیف مهم است، تأمین منافع حزبی و قبیله‌ای و انفعال در مقابل آمریکا و نظام سلطه است.

** باید درباره موشک، منطقه و FATF به اروپا پالس مثبت بدهیم!

روزنامه همدلی در گزارشی با عنوان «شرط اروپا برای همکاری با ایران» نوشت: «اتحادیه اروپا برای محافظت از سرمایه‌گذاران اروپایی در برابر تحریم‌های آمریکا در موضوع ایران، باید ابتدا به این نتیجه برسد که می‌تواند با ایران به همکاری برسد و اینکه ایران قصد همکاری با اروپا درخصوص موضوعات دیگر را دارد یا خیر؟ اتحادیه اروپا هیچ‌گاه حاضر به دادن تضمینی عینی برای بهره‌مندی ایران از منافعی که قرار بود در برجام ببرد، نشد و بعد از این‌پا و آن‌پا کردن‌های فراوان حتی به‌واسطه بازگشت تحریم‌های آمریکا، شرکت‌های اروپایی فرار را بر قرار ترجیح دادند و از ایران خارج شدند. در چنین شرایطی اگرچه اروپایی‌ها ایده‌هایی چون به‌روزآوری قانون مسدودسازی تحریم‌های آمریکا، کانال مالی و… را مطرح کردند، اما درنهایت به یک شرکت محدود تحت‌عنوان «اینستکس» بسنده کردند؛ شرکتی که قرار است به‌رغم همه وعده‌های پیشین، مبادلات مالی را صرفاً به سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه محدود کرده و به بستری برای تجارت نفت در برابر غذا و دارو تبدیل شود…اینستکس به قوانین ضد پولشویی و مقابله با منابع مالی تروریسم (FATF) توجه دارد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه در مصاحبه با «علی خرم» دیپلمات پیشین نوشت: «بدون شک ما نیز باید در این راستا گام برداریم. ما نباید فکر کنیم که اروپایی‌ها می‌توانند به‌طورکامل، جامع و ایده‌آلی در خدمت ما باشند. چون این نه شدنی و نه امکان پذیر است».

«علی خرم» در این مصاحبه تاکید کرده است که «اروپا باید به این نتیجه برسد که می‌تواند با ایران به همکاری برسد و اینکه ایران قصد همکاری با اروپا درخصوص موضوعات دیگر را دارد یا خیر؟». خرم پیش از این درباره موضوعات دیگر توضیح داده است. وی چندی پیش در یادداشتی در روزنامه شرق نوشته بود: «اروپا درباره آزمایش‌های موشکی ایران حساس است».

خرم چندی پیش نیز در مصاحبه با روزنامه ابتکار گفته بود: «درکشور ما از سال ۵۷ در پرتو انقلاب تصوراتی شکل گرفت که می‌توان گفت اشتباه بوده است...از ابتدای انقلاب کسانی که در این ۴۰ سال در رابطه با سیاست خارجی اظهارنظر کرده و سعی کرده‌اند سیاست خارجی را دنبال خود هدایت کنند، عموماً کسانی نبوده که با تجربه و علم جهانی روی موضوع کار کرده باشند تا بخواهند برای منافع و امنیت ملی کشور نظر بدهند. عموماً اهداف انقلابی و ایدئولوژیک را درنظر گرفته و بر مبنای همان نظر، عمل کرده‌اند».

پیش از این طیف اصلاح طلب مدعی بود که صنعت هسته‌ای یک صنعت تزئینی است و نباید به خاطر آن مردم کشورمان را تحت فشار اقتصادی بگذاریم. این طیف در کنار دولتمردان مدعی بودند که با کنارگذاشتن صنعت هسته‌ای، مشکل رکود و گرانی و بیکاری و سرمایه گذاری خارجی و آب خوردن مردم رفع شده و یک فتح الفتوح عظیم رخ خواهد داد!

برجام امضا شد ولی دلار حدود ۳ هزارتومانی در سال ۹۴ تا حدود ۱۹ هزارتومان در سال ۹۷ افزایش پیدا کرد. کاهش شدید ارزش پول ملی و گره زدن معیشت مردم به سیاست خارجی و بی عملی ستاد اقتصادی دولت موجب شد تا علاوه برپابرجاماندن تحریم‌ها، مشکل رکود و گرانی و بیکاری سرِ جای خود باقی بماند. البته این شرایط یک تفاوت با گذشته داشت و آن اینکه در صنعت هسته‌ای بتن ریخته شد.

اصلاح طلبان، «ایرانِ حقیر و بی اراده و مطیع» می‌خواهند. اکنون ایران در موضوع برجام از اروپا طلبکار است؛ اما اصلاح طلبان، با عوض کردن جای طلبکار و بدهکار، مدعی هستند که ایران در مقابل غرب باید بدون هیچ چشم داشتی تا اطلاع ثانوی یکطرفه امتیاز بدهد!

** اگر دموکرات‌ها برگردند، برجام درست می‌شود!

روزنامه آرمان در سرمقاله امروز به قلم «داوود هرمیداس باوند» نوشت: «از آنجایی که سال آینده میلادی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پیش است و دموکرات‌ها حساب ویژه‌ای روی آن باز کرده‌اند، فرستادن شخصی مثل آقای تخت‌روانچی که خود از پایه‌گذاران برجام و مذاکره‌کنندگان توانمند است، می‌تواند موضع ایران را در سازمان ملل در جهت حقانیت ایران در موضوع برجام و نقض آشکار این توافق از سوی دولت فعلی آمریکا بسیار محکم کند. قبلاً نیز وزیر امور خارجه آلمان به آقای ظریف گفته بود که اگر ایستادگی کنید تا دوره ۴ ساله ترامپ پایان یابد و در دوره بعدی دموکرات‌ها پیروز شوند، بدین علت که آنها به برجام پایبندی دارند و خود با ایران و کشورهای اروپایی به توافق برجام رسیدند، قطعاً به این توافق و انجام تعهدات خود باز خواهند گشت».

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا- فروردین ۹۵- در کنفرانس خبری نشست امنیت هسته‌ای در واشنگتن با اشاره به اینکه روح برجام تغییر رفتار ایران است، گفته بود: «شرط برخورداری ایران از امتیازات اقتصادی، کنار گذاشتن توانایی موشکی و متوقف کردن اقدامات منطقه‌ای است». «جان کری» وزیر خارجه اسبق آمریکا نیز- دی ماه ۹۵- تاکید کرد: «مذاکرات با تهران برای عقب نشاندن ایران از برنامه هسته‌ای به نتیجه رسید و حالا دولت بعدی آمریکا باید ضمن ادامه اعمال فشار بر ایرانی‌ها، برای عقب نشاندن برنامه موشکی ایران تلاش کند».

رهبر معظم انقلاب - مهرماه ۹۵ - در دیدار نخبگان فرمودند: «هم به مسئولین در جلسات خصوصی گفتم، هم در جلسات عمومیِ اینجا گفتم که] خیال می‌کنید اگر] شما در قبال مسئله هسته‌ای عقب‌نشینی کنید، مسئله شما با آمریکا تمام می‌شود؟ نه آقا، قضیّه موشک پیش می‌آید [که] چرا موشک دارید؛ از قضیّه موشک مأیوس بشوند، قضیّه مقاومت پیش می‌آید که چرا شما از حزب‌الله، از حماس، از فلسطین حمایت می‌کنید؛ این قضیّه را اگر حل کردید، عقب‌نشینی کردید، یک قضیّه دیگر پیش می‌آید، [مثلاً] قضیّه حقوق بشر پیش می‌آید؛ قضیّه حقوق بشر را اگر حلّ‌وفصل کردید و گفتید خیلی خب، ما در حقوق بشر طبق معیارهای شما عمل می‌کنیم، قضیّه دخالت دین در دستگاه دولت [پیش می‌آید]؛ مگر ول می‌کنند شما را؟ حضور یک نظام در یک کشوری با این وسعت، با این جمعیّت، با این امکانات را -که اینها استثنائی است -] نمی‌توانند تحمّل کنند [».

ترامپ هراسی با هدف تبرئه سیستم حاکمه آمریکا توسط اصلاح طلبان در داخل کشور در حالی است که ترامپ- به عنوان نماینده جمهوری خواهان- و اوباما- به عنوان نماینده دموکرات‌ها- در هر موضوعی با هم اختلاف داشته باشند، در دشمنی با جمهوری اسلامی ایران و مردم کشورمان هیچ اختلافی با هم ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 50
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 24
  • -------------------------- IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    69 2
    مردک طلبکار شده !اوف برتو
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    31 0
    مرعشی کی هست حالو؟
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    46 1
    با سلام سپاه بقیه کشور را هم بدهد اصلاح طلبان پیشکش کدخدا کنند رازی میشوند یا باز ....... شان براه است ؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    37 0
    مرعشی ، چی میزنه ؟ سرمسته؟
  • قاسم IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    45 0
    مرعشی واداده و بقیه باید بدانند سپاه فقط گوش بفرمان ولایت است و لاغیر.یه لباس پوشیدید طلبکار شدید واقعا که پر رو و پر مدعایید.شتر در خواب بیند پنبه دانه.
  • AE ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    34 0
    دولت واصلاح طلب ها باید محبت سپاه را جبران کنند .
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    28 0
    سلام گرگ بی طمع نیست
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    7 38
    درست می گوید سپاه نباید در دام امریکا گرفتار شود، همه تحلیل گرها می دانند این یک دام هست.
    • سعید ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
      23 1
      خطاب به 14:02، منظورت از همه تحلیلگرها یکی مثل خودت و مرعشی هستند؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! واقعاً که حس خود کارشناس پنداری امثال شما واقعاً رقت انگیز است .
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    28 0
    این همه در حق سپاه بد کردند حالا ی بار لباس سپاهی پوشیدند باج می خواهتد
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
      0 0
      عزیز واسه همین برنامه ریختن وگرنه این جماعت سایه سپاه رو با تیر میزنه!!!!
  • ناشناس IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    24 0
    کاش به اندازه یک ارزن عقل وملی گرایی که لافش را میزنند در وجود بی وجودشان بالا پایین میرفت که این شیطان بزرگ که الحق جمله تاریخی است رابا عقل ناقصتان کمی حل کنید ایا شمااز ترامپ هم کم عقل ترید احمق های درجه یک شما مزدوران بی جیره ومواجب هیچ چیزی ایدتان نمیشود جز خاری وندامت که دیگر دیر شده است
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    35 0
    سپاه با گرای همین جریانات اصلاحاتی تروریستی اعلام شد
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    22 0
    تروریست اعلام کردن سپاه با گرای همین جریانات اصلاحاتی بوده
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    26 0
    پیاده نظام صهیونیسم ازخداهم طلبکارمیشه.سپاه که سهله
    • سید IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
      11 3
      طلا که پاک است چه منتش به خاک است!؟!؟!
  • ملائی IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    21 0
    اقای مرعشی اول شما ودولت دسپخت شما باید تمام حمله ها وتوهین ها وفحش ها به سپاه را جبران کند و عذر تهمت ها را بخواهد بعدا زیاده گوئی و مزخرف گوئی کن
  • رحمن IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    18 1
    اصلاح طلبان غلط کرده اند به سپاه خط بدهند حمایت آنها از سپاه برای نجات خودشان است .آبرو خریدن از مردم برای خودشان است منت نگذارند آنها خواسته و نخواسته آب به آسیاب غرب و آمریکا و اسرائیل میریزند
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    15 0
    کاش کاش کاش این اصلاح طلب ها فقط ملی گرا بودن وبه منافع کشور فکر میکردن
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    13 0
    مرعشی کیه نظر میده؟!
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
      5 0
      مرعشی برادر زن رفسنجانی است همونی که گفت:کسانی که به احمدی نژاد رای دادن بی شرف هستن اما هیچ کس بابت این توهین چیزی به او نگفت
  • مجید سوزوکی ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    18 0
    این ها حیثت 60 ساله انقلابی هاشمی رفسنجانی را با همین افکار فاسد تباه کردند حالا مگر به سپاه رحم میکنند.اگر سپاه باج بده بود که سپاه نمی شد .
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    12 0
    عجب حقه بازانی هستند لعنت خدا بر...
  • سید رضا IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    10 0
    سنگ پای قزوین !!
    • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
      1 0
      سنگ پای تل آویو
  • علی IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    12 0
    مرده های متحرک دهانشان باز شده لعنت خدا بر منافقان و خوارجان کنونی
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    12 0
    سپاه تروریست های آمریکایی را به دام میندازه ولی محال به دام بیفته اینو توگوشتان فرو کنید .
  • SE ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    15 0
    اراجیف مرعشی آدم را به یاد ضرب المثل قدیمی " یارو رو تو ده داه نمیدادند ادعای کدخدایی میکرد"می اندازد
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    14 0
    مرگ بر منافقین و خائنان
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    10 0
    آنهایی که خواب رابطه با امریکا را می بینند خدا بیدارشان کند امام خمینی (ره)
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    9 0
    این جماعت کلی به ملت و کشور خسارت زده اند باید مجازات شوند
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    6 0
    لطفابنویسید روزنامه های نمایندگی امریکادرایران(اصلاح طلب)
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    9 1
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    3 2
    ادغام بانک های نظامی توسط اصلاحطلبان احترام به سپاه بود....
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    10 0
    وقاحت برای شما نهایتی نداره ؟ مرعشی#
  • صدای حق FR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    7 0
    فائزه‌ نشون‌ داد پیرو خط اشرفی گری پدرشه
  • DE ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    10 0
    حاج خانم مرعشی : اگر موسوی رای نیاورد بریزید تو خیابون تقلب شده.
  • حسن IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    4 0
    سپاه وامدار هیچ گروهی نیست درلحظه به تکلیف خود عمل می کند ،دفاع نظامی ،فرهنگی ،اقتصادی،بلایای طبیعی ،ادیگر زمان آن رسیده اقایان به جای طلبکاری وترس صادق باشند
  • DE ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    10 0
    در مقابل چی از سپاه باج میخوان؟ سپاه برای خدا کار میکنه و به کسی طلبکار نیست که باج بده. اگر جز این بود که سپاه نبود. این اص چه تخم دوزده گذاشتند که اینجور برای همه تصمیم میگیرن؟
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    6 0
    بخشی از اصلاح طلبان تند رو (نه تمام انها ) از سپاه و نیروهای ارزشی و امام خمینی (ره) چیزی جز حقد و کینه وعقده ندارند . همانهایی که اشکار و پنهان نه تنها سپاه را مورد امواج تهمتها و زشت گویی های خود قرار میدادند و میدهند بلکه بواسطه نفوذی که در نظام داشتند بارها طرح انحلال سپاه را هم مطرح و پیگیری کردند .نه تنها سپاه بلکه عموم ملت از اصلاح طلبان چیزی جز تکبر و تبختر و زیاده خواهی و توهین به مردم و طرح تسلیم انقلاب و کشور و ملت به گرگهای بین المللی و خالی کردن سفره مردم به نفع طبقات مرفه و اشراف دولتی و غیر دولتی و ده ها خطا و خطیئه چیزی ندیده اند . اما مردم بصیر هیچیک از این انحرافات را به پای اصل نظام و حکومت دینی نمیدانند و حساب این غربزده های لیبرال مسلک و شکم گنده را از انقلاب و اسلام و حکومت دینی جدا میدانند .
  • AE ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    7 0
    اصلاح طلب ها با اینهمه خیانتی که کردند سرشون رو بذارند بمیرند .نه اینکه طلبکار باشند.
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    3 0
    مرگ بر آمریکا
  • نصیر IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    2 0
    برجام هسته ای اگر پایان انقلاب باشه برجام موشکی پایان ایرانه مثل آب خورده بندهای برجام رو تغییر دادن و دائمی کردن وای به حال چیزهای دیگه
    • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
      1 0
      برجام هسته ای پایان غرب گدایان شد و پشت صحنه شعاهای رنگارنگ شان را برملا کرد.
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    4 0
    آقایان مرعشی و عبدی اگر مرد بودند و جرئت داشتند آن روز که اصلاح طلبان لباس سپاه را با هر هدفی پوشیدند اینگونه اظهار نظر یا شرط و شروط و خزعبلاتی را عنوان می کردند تا عکس العمل آحاد مردم را می شنیدند ااااااا شما جه کاره این مردم هستید که تعیین تکلیف کنید دهن کجی بیشتر به آرمانهای انقلاب ممنوع ااااا
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    4 0
    آقای مرعشی این آرزو را به گور خواهند برد
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    2 0
    احتمالا این جریان، به چشمان نامحرم به خانواده شان هم پالس مثبت میدهند تا گزک دست او نباشد و تنش ایجاد نشود !!!!!
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    4 0
    من یه بار این مرعشی رو تو مشهد تو حرم امام رضا دیدم یه نفر محلش نمیذاشت اصلا کسی اینارو نمیشناسه هرچی میگن نشر ندین
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
    2 0
    آنها خر کی باشند که از سپاه ایراد بگیرند آنها خیانتی که در کشور مرتکب شدند باید روزی هزار بار شکر کنند که سپاه آنها رادستگیر نمیکند وبه سزایی اعمالشان نمیرساند
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    1 0
    مرگ ولعن خدا برمنافق وترامپ هردو....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس