به گزارش مشرق به نقل از مهر، علي اصغر مونسان با بيان اينکه نورپردازي و محوطه سازي پل جواديه مانند سازه اين پل، داراي زيبايي خاصي است اظهار داشت: در سيستم روشنايي پل، از چراغهاي LED با لنزهاي جديد استفاده مي شود، اين چراغها به جاي يک نقطه کانوني، داراي 96 نقطه کانوني هستند و مصرف انرژي الکتريکي را از 15 کيلووات به 4/2 کيلو وات کاهش مي دهند همچنين تمام سايه هاي ايجاد شده بين دو منبع نور از بين مي رود.
وي افزود: پرژکتورهاي RGB با لنزهاي مخصوص نيز در نورپردازي سازه اصلي و زير عرشه به کار گرفته مي شوند، اين پرژکتورها تنوع رنگي در حدود 16 ميليون رنگ در سازه و زير عرشه ايجاد مي کنند.
مديرعامل سازمان مهندسي و عمران با اشاره به برخي مشخصات فني پل جواديه گفت: دهانه عريض پل جواديه امکان توسعه خطوط آهن زير آن را از 6 خط به 11 خط مي دهد همچنين ارتفاع آزاد زير عرشه که در پل قديم حدود 5/4 متر بوده است در اين پل به 5/7 متر افزايش يافته و امکان عبور قطارهاي برقي و دو طبقه را در آينده از زير پل جواديه فراهم مي کند.
مديرعامل سازمان مندسي و عمران شهرداري تهران گفت: تمامي انرژي مورد نياز روشنايي و نورپردازي پل جواديه با استفاده از انرژي باد و خورشيد تامين مي شود.