کد خبر 98368
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۹

درحالي كه اخبار تأييد نشده‌اي از موفقيت دانشمندان روس در نفوذ به درياچه «وستوك» در قطب جنوب براي حفاري يخ‌ها منتشر شده، خبرگزاري روسي ريانووستي از احتمال وجود پايگاه سري نازي‌ها در اين منطقه خبر مي‌دهد كه طبق اين ادعا، نازي‌هاي آلمان، نخستين گروهي بوده‌اند كه به درياچه وستوك دسترسي پيدا كرده‌اند.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق به نقل از ایسنا، برخي اسناد به دست آمده نشان مي‌دهد، ‌زيردريايي متعلق به نيروي دريايي آلمان نازي پس از جنگ جهاني دوم، بقايايي از جسد رهبر اين حزب را به درياچه «وستوك» در قطب جنوب منتقل كرده‌اند.



طي سال‌هاي اخير تلاش‌هاي زيادي براي نفوذ به درياچه «وستوك» در قطب جنوب صورت گرفته است. اين درياچه در زير لايه‌هاي عظيم يخ به عمق 3.54 كيلومتر قرار دارد و ميليون‌ها سال است كه نور خورشيد به اين منطقه بكر و دست نخورده تابيده نشده است.



گفته مي‌شود در پايان جنگ جهاني دوم، گروهي از نازي‌هاي آلمان به قطب جنوب آمده و بقاياي «هيتلر» و معشوقه‌اش را به همراه جعبه‌هايي در اعماق يخ‌ها و در نزديكي درياچه وستوك دفن كرده‌اند.



با توجه به صحبت‌هاي درياسالار كارل دونيتس، فرمانده نيروي دريايي ارتش آلمان و بر اساس آرشيو اسناد نيروي دريايي، چند ماه پس از محاصره آلمان توسط متحدان در آوريل 1945 زيردريايي U-530 اين كشور از بندر كيل وارد قطب جنوب مي‌شود. اين گروه احتمالا يك غار كشف نشده در اعماق يخ هاي قطب جنوب و در نزديكي درياچه وستوك بنا كرده اند.



بقاياي «آدولف هيتلر» رهبر حزب نازي آلمان به اميد امكان استفاده از DNA به همراه جعبه‌هاي متعلق اسناد اين حزب، در اين مكان مدفون شده است. در صورت صحت اين ادعا، آلمان ها پيش از محققان روس به درياچه وستوك دسترسي پيدا كرده اند. با رسيدن تيم تحقيقاتي روس به درياچه وستوك احتمالا اين رازها نيز مشخص مي‌شود.

عمليات حفاري در عمق يخ ها به صوت 24 ساعته و در سه شيفت كاري انجام شده است. ناسا و آژانس فضايي روسيه، پروژه اكتشاف در عمق يخ هاي قطب جنوب را پيگيري مي‌كنند.



اين درياچه كه در زير يخ هايي به عمق 3.5 كيلومتر قرار دارد، هيچ راه نفوذي نداشته و احتمالا حاوي گونه هاي منحصر به فرد و تنها منبع آبي فوق‌العاده تميز جهان است.

عمليات اكتشاف در قطب جنوب با انتقاد شديد فعالان و گروه‌هاي حافظ محيط زيست مواجه شده است؛ چرا كه اين اكتشاف ممكن است باعث ورود آلودگي به درياچه بكر و دست نخورده وستوك شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس