تیم ملی فوتبال فرانسه با یدک کشیدن نام مدافع عنوان قهرمانی در قطر حاضر خواهد شد و با یک دوجین ستاره در همه پیش بینی ها و نظرسنجی ها یکی از مدعیان اصلی قهرمانی به شمار می رود.

این تیم همواره در نسل فوتبالی خود در جام های جهانی، ستاره های درخشانی داشته؛ ژوست فونتین، میشل پلاتینی، ژان تیگانا، اریک کانتونا، دیوید ژینولا، زین الدین زیدان، فابین بارتز، دیدیه دشان، مارسل دسایی، لیلیان تورام، دیوید ترزگه، کلود ماکلله، کریم بنزما، پل پوگبا، رافائل واران، کیلیان امباپه و ..... نمونه هایی از ستارگان بیشمار فرانسه در ادوار مختلف هستند.

فرانسه با وجود دو بار میزبانی در جام جهانی و حضور در ۱۵ دوره قبل از جام جهانی قطر تنها ۲ قهرمانی در کارنامه خود ثبت کرده است. اما فلسفه فوتبالی این تیم و وجود مربیان خوبی که در برخی مقاطع روی نیمکت داشته است همواره از این تیم به عنوان مدعی قهرمانی و حضور در جمع ۴ تیم برتر یاد شده است.

دیدیه دشان که جزو مربیان معدودی است که هم به عنوان بازیکن هم سرمربی فاتح جام جهانی شده، می خواهد در قطر برای دومین بار متوالی قهرمان شود و نام خود را در تاریخ فوتبال این کشور و دنیا ثبت کند.

برنامه دیدارهای فرانسه در جام جهانی ۲۰۲۲:

سه‌شنبه ۱ آذر: فرانسه _ استرالیا ساعت ۲۲:۳۰

شنبه ۵ آذر: فرانسه _ دانمارک ساغت ۱۹:۳۰

چهارشنبه ۹ آذر: فرانسه _ تونس ساعت ۱۹:۳۰

 

گزارش کامل آشنایی با ستارگان و معرفی تیم ملی فرانسه را اینجا بخوانید

 

آخرین رنکینگ فیفا (October ۲۰۲۲) : ۴

رنکینگ در یوفا: ۲

حضور در جام جهانی: ۱۶ دوره

بهترین نتیجه در جام جهانی: قهرمان (۱۹۹۸_۲۰۱۸)

لقب: خروس‌ها _ آبی‌ها _ سه رنگ‌ها


کل اخبار: 333