انتشار یک فایل صوتی از گفتگوی سعید لیلاز با محمدجواد ظریف حواشی بسیاری ایجاد کرده است. ظریف در این گفتگو که یک فایل 3 ساعته تاکنون از آن منتشر شده است، مدعی می‌شود که در دوره وزارت خارجه‌اش دیپلماسی را فدای میدان کرده است.

منظور ظریف از میدان، حضور حاج قاسم و نیروهای مدافع حرم در مبارزه با داعش است. وزیر خارجه همچنین روایات دیگری هم نقل  و شهید سلیمانی و روسیه را به تلاش برای تخریب دستاوردهای دیپلماسی متهم می‌کند.

شبکه سعودی اینترنشنال برای اولین این فایل صوتی را بصورت اختصاصی منتشر کرده است. انتشار این فایل که به ادعای دولتی‌ها محرمانه بوده، آنهم از شبکه سعودی با انتقادات و واکنش‌های بسیاری روبرو شد. همچنین اظهارات ظریف علیه سردار سلیمانی و سیاست‌های منطقه‌ای ایران نیز از دیگر موارد مورد اعتراض ناظران، تحلیلگران و افکار عمومی بوده است.

سخنگوی دولت و دیگر مقامات دولتی مدعی شده‌اند این فایل قرار نبوده منتشر شود و به سرقت رسیده است. همچنین روحانی به وزیر اطلاعات ماموریت داده است که انتشار این فایل را بررسی و عوامل آن را به دستگاه قضایی معرفی کند. همچنین دادستان تهران نیز از تشکیل پرونده قضایی برای این موضوع خبر داده است.

در ادامه، واکنش‌ها و اخبار مربوط به انتشار این فایل را مشاهده می‌کنید.

 

کل اخبار: 342