مشاور امنیت ملی عراق: سفر امیرعبداللهیان به بغداد برای دو موضوع انجام شد

مشاور امنیت ملی عراق گفت: سفیر حسین امیرعبداللهیانوزیر امور خارجه ایران به بغداد برای دو موضوع انجام شد.

به گزارش مشرق، قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق امروز پس از استقبال از امیرعبداللهیان در فرودگاه بغداد در جمع خبرنگاران ایرانی اظهار کرد: سفر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به بغداد برای دیدار با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق جهت رایزنی در مورد وضعیت فلسطین و هماهنگی جهان اسلام برای حمایت از فلسطینی‌ها و همچنین گفت وگو پیرامون توافق امنیتی بین ایران و عراق و اقدامات انجام شده در این خصوص انجام شده است.

وی با بیان اینکه دولت عراق در عالی‌ترین سطح اجرای توافقنامه امنیتی را دنبال می‌کند و ما در اجرای کامل آن جدی هستیم و بغداد متعهد به اجرای همه بندهای این توافق است، افزود: نخست وزیر عراق تاکید کرد که همه گروه‌های مسلح و پایگاه‌های نظامی آنها باید از مرز بین دو کشور دور شوند بنابر این اقداماتی در این پرونده انجام شد.

الاعرجی همچنین با بیان اینکه ما آمادگی همکاری و هماهنگی خود را اعلام کرده‌ایم، ادامه داد: دستوراتی توسط نخست وزیر برای همکاری کامل با جمهوری اسلامی ایران صادر شده است و ما از سفر هیات‌های جمهوری اسلامی ایران برای دیدن و بررسی موضوع خالی شدن مرز دو کشور از گروه‌های مسلح استقبال کردیم.

وی اظهار کرد: اکنون نیروهای مرزبانی وزارت کشور عراق و پیشمرگه در این مکان‌ها حضور دارند و به جز آنها هیچ یک از گروه‌های مسلح در مرز بین ایران و عراق حضور ندارند.

الاعرجی در پایان تاکید کرد که عراق به هیچ وجه نمی‌پذیرد و اجازه نخواهد داد که هیچ گروه مسلحی از عراق علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

بر اساس توافق نامه امنیتی بین ایران و عراق، تمامی گروه‌های تروریستی و تجزیه طلب مورد حمایت رژیم صهیونیستی و آمریکا مستقر در اقلیم کردستان عراق باید از مناطق مرزی دو کشور دور و پایگاه‌های آنها تحویل نیروهای دولت مرکزی عراق شود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در رأس هیأتی دیپلماتیک امروز (پنجشنبه) وارد فرودگاه بغداد شد و مورد استقبال «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق و برخی دیگر از مقامات وزارت امور خارجه این کشور قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    0 0
    وظیفه تک تک شما حماس گرایان، جانفشانی در راه فلسطین و غزه است به جبهه های جنگ نوار غزه بشتابید و شربت شهادت را نوش جان کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس