مهران موزون در جديدترين مطلب وبلاگ "فرهنگستان" نوشت: اگر جشنواره يي بنام «سينما بصيرت» وجود ميداشت ، بلاشک «ملک سليمان نبي» جايزه هاي متعدد اين جشنواره را در سال 89 از آن خود مينمود.
ايضاء سينماي ديني سال 89 ، فيلمي به درخشش «ملک سليمان نبي» به خود نخواهد ديد.
پيش از اين در نقد «نردبام آسمان» ساخته ي محمدحسين لطيفي ، تاکيد بر نقطه ي عطف بودن مبحث جلوه هاي کامپيوتري اين سريال ، در تاريخ آثار تلويزيوني بود.
به جرات ميتوان «ملک سليمان نبي» شهريار بحراني را در سينماي غير تلويزيوني ايران ، جهشي بلند در زمينه جلوه هاي کامپيوتري دانست.
ملک سليمان نبي ، رشحاتي از تکنيک ناب سينماي سلطه را ، در خدمت محتواي ناب سينماي ديني و ياسينمابصيرت ، قرار داده است.
و صد البته، خروجي آن چيزي نيست جز نشر مواعظ ناب قرآني.
اگر در پخش بين المللي ملک سليمان هوشمندانه عمل شود ، تيري خواهد بود که از چله ي کمان الهي قرآن رها شده و به قلب سينماي صهيونيزم بين الملل خواهد نشست.
نگارنده از عموم هموطنان خواهش دارد تا همراه اعضاي خانواده ، براي ديدن ملک سليمان به نزديک ترين سالن سينمايي که اين فيلم فاخر را روي پرده دارد تشريف ببرند و قضاياي فتنه ي 88 ايران را در قالب داستان قرآني سليمان نبي(ع) بيننده باشند.
به عقيده اين قلم ، نام حقيقي فيلم شهريار بحراني ، «ملک ولايت» است.
بيش از 70 درصد مصاديق فتنه گري در سال 88 را به عينه در فيلم تکنيکي و زيباي ملک سليمان مي توان مشاهده کرد.
فتنه ي 88 ايران در داستان سليمان نبي (ع) ، آنهم از ويزور دوربين شهريار بحراني ، چنان دقيق شبيه سازي شده است که هدفگيري شياطين داخلي و خارجي عليه خيمه ي ولايت ، بخوبي ديده مي شود.
ملک سليمان (بخوانيد مُلک ولايت) را ببينيد و از مُسَخَر شدن تکنيک سينمايي در خدمت سينماي ديني لدت ببريد.
در خبرها آمده بود که تهيه کننده ي اين فيلم از تخريب برخي بنرهاي تبليغاتي فيلم در سطح شهر معترض شده است، امروز فيلم را ديدم و به فتنه گران حق ميدهم که از اکران عمومي آن خشمگين باشند.
فتنه ي 88 ايران در داستان سليمان نبي (ع) ، آنهم از ويزور دوربين شهريار بحراني ، چنان دقيق شبيه سازي شده است که هدفگيري شياطين داخلي و خارجي عليه خيمه ي ولايت ، بخوبي ديده مي شود.