شهره آغداشلو که پيش از اين در فيلم هاي ضد ايراني ازجمله سنگسار ثريا ميم و سريال 24 ايفاي نقش کرده است، مستند ايرانيوم را که توسط صندوق کلاريون براي اثبات تهديد هسته اي ايران ساخت شده را روايت مي کند.

به گزارش خبرنگار مشرق، موسسه کلاريون که پيش از اين مستند جهاد سوم، و اُبسشن (جنگ اسلام راديکال با غرب) را ساخته بود، مستند جديد خود به نام "ايرانيوم" که نام آن از ايران + اورانيوم گرفته شده است، را با استفاده از شهره آغداشلو روايت مي کند.
 شهره آغداشلو ،راوي مستند ايرانيوم، در پي اجراي پروژه "ايران هراسي و اسلام هراسي”، پيش از اين در فيلم هاي سنگسار ثريا ميم ، سريال 24 ، خانه صدام و خانه اي از شن و مه ايفاي نقش کرد. وي در مصاحبه ي اخيرش با شبکه بي بي سي، فيلم سنگسار ثريا ميم را الگويي براي جريان فشار جهاني بر سر پرونده سکينه آشتياني توصيف کرد.

وي که قبل از بازيگري در آمريکا، مي خواست خبرنگار و فعال حقوق زنان شود، پس از بازي در فيلم سنگسار ثريا ميم، مواضع محکمي را در قبال سنگسار گرفت.
آغداشلو همچنين با بازي در فصل چهارم سريال 24 که ايران را به تهديد تروريستي عليه آمريکا متهم مي کرد، ايرانيان را به تروريست بودن متهم کرد و طي مصاحبه اي اعلام کرد: "همه مسلمانان تروريست نيستند اما متاسفانه همه تروريست ها مسلمان اند."
سايت ايرانيوم، شهره آغداشلو را اينگونه معرفي مي کند: شهره آغداشلو، برنده جايزه اِمي، نخستين بازيگري است که به خاطر نقش‌اش در خانه شن و مه کانديداي يک جايزه آکادمي شده است. آغداشلو که اخيرا در فيلم سنگسار ثريا نقش‌آفريني کرده است، در تهران متولد و در آنجا در سن 20 سالگي تبديل به ستاره سينما شد. در طي انقلاب اسلامي در 1978، آغداشلو از ايران رهسپار انگليس شد و سپس از آنجا به لس‌آنجلس آمد و در آنجا حرفه موفق بازيگري خود را ادامه داده است.
وي جايزه امي را به خاطر بازي در نقش همسر اول صدام گرفت.
آغداشلو در مصاحبه با بخش فارسي بي بي سي ، مردم ايران را اينگونه توصيف مي کند: با کساني که حاضر نيستند مقررات را رعايت بکنند، حاضر نيستند انساندوستانه با هم بحث و جدل داشته باشند نمي شود کار کرد. يا کشته مي شوم يا باعث کشته شدن کس ديگري مي شوم. تصميم گرفتم بيرون بيايم، در يک منطقه دمکراتيک عمل بکنم تا هم کارم بتواند مثمر ثمر قرار بگيرد و هم اينکه بتوانم زنده باشم و ادامه بدهم.

او مثل هر مهاجر آمريکايي ديگري سوگند خورده است تا همواره از منافع آمريکا، حتي در مقابل سرزمين مادري اش ايران، دفاع کند.

موسسه کلاريون که از آغداشلو براي روايت مستند ضد ايراني ايرانيوم بهره جسته است، قصد دارد 19روز ديگر اين مستند را به نمايش عمومي درآورد.


به قلم اسماعیل ارجمندی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس