معاون وزارت خارجه آمريکا در امور ايران گفت که واشنگتن براي دور زدن سيستم فيلترينگ ايران 3 نرم افزار تهيه کرده که در اختيار مخالفان ايراني قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق ،انديشکده آمريکايي بروکينگز براي منحرف ساختن افکار عمومي جهان از نقض حقوق بشر در آمريکا، جلسه اي با حضور چند پناهنده سياسي ايراني از جمله مشاور سياسي پيشين مهدي کروبي تشکيل داد.
در اين جلسه ،فايلو ديبل معاون جديد مديرکل وزارت خارجه آمريکا در امور ايران از استراتژي جهاني آزادي اينترنت که مورد نظر وزير خارجه آمريکاست صحبت کرد و افزود: ايران نيز در اين استراتژي جاي دارد و بخشي از آن طرح، در دسترس قرار دادن ? نرم افزار رايگان در اختيار ايرانيان داخل کشور است تا بتوانند فرصت بهتري براي دسترسي آزاد به اينترنت و شبکه هاي ارتباط آزاد بيابند.
در پايان اين جلسه از سه نرم افزار تهيه شده به سفارش وزارت خارجه آمريکا رونمايي شد.
بروکينگز با برگزاري اين نشست با موضوع وضعيت نقض حقوق بشر در ايران، قصد دارد افکار عمومي را از پرونده حقوق بشر آمريکا به موضوع ايران منحرف کند.
دو ماه قبل نيز  مرکز سابان وابسته به انديشکده "بروکينگز " نشستي را با حضور 150 کارشناس برجسته و متخصص جهان در حوزه ايران برگزار کرد که تعدادي از مقامات بلندپايه دولت آمريکا نيز در اين نشست حضور داشتند و پيشنهاداتي را درباره چگونگي نفوذ و اخلال در ايران مطرح کردند.
در اين نشست سعي شده بود تا متخصصان بتوانند به تحليل عميقي از سياست جهاني در قبال ايران دست پيدا کنند و از منظر همسايگان ايران و بازيگران مهم بين‌المللي نظير چين و روسيه، مسائلي را که توسط ايران مطرح شده بود بررسي کنند.
مرکز سابان که توسط ميلياردر صهيونيست "حيم سابان "(Chaim Saban) راه‌‌اندازي شده است، وابسته به انستيتو بروکينگز است.
انستيتو بروکينگز همان نقشي را در تصميم‌‌سازي استراتژيک براي حزب دموکرات به رياست جمهوري اوباما ايفا مي‌‌کند، که انستيتو امريکن اينترپرايز براي دولت جمهوري خواهان به رهبري بوش ايفا مي‌‌نمود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس