کد خبر 14505
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۶

آن چه خواهيد ديد تصاوير اختصاصي مشرق از مزار فرزند عزيز امام خميني در پاکستان است.تربت پاک او مهمترين زيارتگاه شيعيان پاکستان مي باشد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق ، در کشور پاکستان ايالتي وجود دارد به نام «سرحد» . در اين ايالت فرمانداري هايي (ايجنسي) وجود دارند که يکي از آن ها « کورم » نام دارد.  مرکز اين فرمانداري ، شهري در شمال غربي آن مي باشد که : پاراچنار » نام دارد. جمعيت  دويست و پنجاه هزار نفري « پاراچنار » را شيعيان دوازده امامي تشکيل مي دهند . در بيست کيلومتري « پاراچنار » روستايي به نام  « پيوار » قرار دارد. اهالي اين روستا را افراد سه قبيله «غندي خيل»، «علي زائي» و «دويرزائي» تشکيل مي دهند. 
در سال 1320 هجري شمسي ، عارف حسين حسيني ، رهبر شيعيان پاکستان ، در خانواده يکي از سادات قبيله «دويرزائي» در روستاي « پيوار » متولد شد. 
علامه عارف حسين حسيني مراحل تحصيل خود را تا مقطع دبيرستان ، در زادگاهش طي نمود و سپس وارد حوزه علميه جعفريه پاراچنار گرديد و پس از طي مراحلي ، در سال 1346  جهت تکميل تحصيلات خود به نجف اشرف عزيمت نمود. در همين شهر بود که با پيشواي تبعيد شده شيعيان ، حضرت آيت الله العظمي روح الله الموسوي الخميني آشنا شده و شيفته ايشان گرديد.
به دنبال حضور سرسختانه عارف حسين حسيني در مبارزات ضد رژيم بعثي حاکم بر عراق ، وي از اين کشور اخراج  و  براي ادامه تحصيلات  خود عازم شهر مقدس قم شد. مشارکت فعال اين روحاني پاکستاني در مبارزات روحانيت قم عليه ر‍ژيم پهلوي ، سرانجام باعث شد که ايشان از ايران هم اخراج شود. از اين پس ، عارف حسين حسيني به نماينده انقلاب اسلامي ايران در پاکستان تبديل گرديد و پس از مدتي رسما در جايگاه رهبري شيعيان پاکستان قرار گرفت.
آيت الله عارف حسين حسيني در سال 1363 رسما از سوي حضرت امام خميني به عنوان نماينده ايشان در پاکستان منصوب گرديد. در حکم امام روح الله خميني خطاب به آيت الله حسيني آمده است:

بسم اللَّه الرحمن الرحيم.
الحمدللَّه رب العالمين، و الصلوة والسلام على محمد و آله الطاهرين، و لعنة اللَّه على اعدائهم اجمعين ..
و بعد، جناب سيدالاعلام و حجت الاسلام آقاى آقا سيد عارف حسينى- دامت افاضاته- از طرف اينجانب مجازند در تصدى امور حسبيه که تصدى آن در زمان غيبت کبرا منوط به اجازه ولى فقيه جامع الشرايط مى‏باشد. و نيز مجازند در اخذ وجوه شرعيه و سهمين مبارکين، و صرف نصف آن را در مخارج خودشان و ساير موارد مقرره شرعيه و ارسال نصف ديگر را نزد اينجانب جهت صرف در اعلاى کلمه طيبه اسلام ..
 «و اوصيه- ايّده اللَّه تعالى- بما اوصى به السلف الصالح من ملازمة التقوى و التجنب عن الهوى و التمسک بعروة الاحتياط فى الدين و الدنيا؛ و ارجومنه أن لاينسانى من صالح دعواته»؛ والسلام عليه و على اخواننا المؤمنين و رحمة اللَّه و برکاته ..
- 8 شوال المکرم 1404.- روح اللَّه الموسوى الخمينى.

سرانجام در سحرگاه جمعه 14 مرداد 1367 ، علامه عارف حسين حسيني ، در شهر پيشاور ، به دست دشمنان اسلام ناب محمدي ، هدف گلوله قرار گرفت و ذکر لااله الا الله به خيل شهداي نهضت جهاني اسلام پيوست.
امام خميني در پيام پرشوري که به مناسبت شهادت  رهبر شيعيان پاکستان صادر فرمود ، ايشان را« يار وفادار اسلام و مدافع محرومان و مستضعفان و  فرزند راستين سيد و سالار شهيدان» خواند و تلويحا وي را شهيد نبرد ميان « اسلام ناب محمدي» و «اسلام آمريکايي»  دانست.
توصيفات کم نظير امام خميني از شهيد عارف حسين حسيني ، نشان از جايگاه ويژه او در جهان اسلام داشت. در بخشي از پيام حضرت امام آمده است:

دردآشنايان جوامع اسلامى، همانان که با محرومان و پابرهنگان ميثاق خون بسته‏اند، بايد توجه کنند که در آغاز راه مبارزه‏اند و براى شکستن سدهاى استعمار و استثمار و رسيدن به اسلام ناب محمدى راه طولانى در پيش دارند.
و براى امثال علامه عارف حسين حسينى بشارتى بالاتر از اين نبوده است که از محراب عبادت حقْ عروج خونين ارجِعِى الى رَبِّکِ  را نظاره کند، و جرعه وصل يار را از شهد شهادت بياشامد، و شاهد وصول هزاران تشنه عدالت به سرچشمه نور گردد.
بزرگترين فرق روحانيت و علماى متعهد اسلام با روحانى نماها در همين است که علماى مبارز اسلام هميشه هدف تيرهاى‏ زهرآگين جهانخواران بوده‏اند و اولين تيرهاى حادثه قلب آنان را نشانه رفته است؛ ولى روحانى نماها در کنف حمايت زرپرستان دنياطلب، مروّج باطل يا ثناگوى ظلمه و مؤيد آنان بوده‏اند .تا به حال يک آخوند دربارى يا يک روحانى وهابى را نديده‏ايم که در برابر ظلم و شرک و کفر، خصوصاً در مقابل شوروى متجاوز و امريکاى جهانخوار ايستاده باشد.
همان گونه که يک روحانى وارسته عاشق خدمت به خدا و خلق خدا را نديده‏ايم که براى يارى پابرهنگان زمين لحظه‏اى آرام و قرار داشته باشد و تا سر منزل جانان عليه کفر و شرک مبارزه نکرده باشد. و عارف حسينى اينگونه بود.

حضرت امام خميني در پايان پيام تاريخي خود به مناسبت شهادت عارف حسين حسيني ، اين گونه نوشته اند:
اينجانب فرزند عزيزى را از دست داده ‏ام. خداوند تعالى به همه ما توفيق تحمل‏ مصائب و توان ادامه راه پر فروغ شهيدان را بيشتر از پيش کرامت فرمايد؛ و توطئه و مکر ستمگران را به خودشان برگرداند؛ و ملت پرکرامت اسلام را در مسير جهاد و شهادت ثابت قدم نگه دارد. والسلام على عباداللَّه الصالحين ...

تربت پاک شهيد آيت الله عارف حسين حسيني ، در روستاي« پيوار» ، از توابع « پاراچنار » قرار دارد و مهمترين زيارتگاه شيعيان پاکستان است. شهيد حسيني در ميان شيعيان پاکستان به نام « آقا » خوانده مي شود و از تقدس بي نظيري برخوردار است.
آن چه خواهيد ديد تصاوير اختصاصي مشرق از مزار آن شهيد وارسته و فرزند عزيز امام خميني است.
روحمان با يادش شاد



9.jpg
شهيد علامه سيد عارف حسين الحسيني ، رهبر شيعيان پاکستان

1.jpg

2.jpg
بارگاه شهيد علامه سيد عارف حسين الحسيني در پاراچنار - روستاي پيوار

3.jpg
بارگاه شهيد علامه سيد عارف حسين الحسيني در پاراچنار - روستاي پيوار

8.jpg
بارگاه شهيد علامه سيد عارف حسين الحسيني در پاراچنار - روستاي پيوار

7.jpg
بارگاه شهيد علامه سيد عارف حسين الحسيني در پاراچنار - روستاي پيوار

6.jpg
بارگاه شهيد علامه سيد عارف حسين الحسيني در پاراچنار - روستاي پيوار

4.jpg
بارگاه شهيد علامه سيد عارف حسين الحسيني در پاراچنار - روستاي پيوار

5.jpg
بارگاه شهيد علامه سيد عارف حسين الحسيني در پاراچنار - روستاي پيوار

10.jpg
شهيد علامه سيد عارف حسين الحسيني ، رهبر شيعيان پاکستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس