کد خبر 28066
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۰:۱۶

پليس آمريکا فيلم اسلام هراسي "جهاد سوم" را به منظور آموزش‌هاي ضد تروريستي به افسران پليس نيويورک، نمايش داد که اين فيلم مسلمانان را به اجراي سناريوي وحشتناک انفجار هسته‌اي عليه آمريکا متهم مي کند.

به گزارش خبرنگار مشرق، پليس آمريکا به منظور آموزش‌هاي ضد تروريستي به گروهي از افسران پليس نيويورک، از نمايش فيلم اسلام ستيز "جهاد سوم" علاوه بر فيلم هاي ديگر آموزشي، استفاده کرد.
سايت villagevoice در اين خصوص نوشت: فيلم 72 دقيقه اي "جهاد سوم" (از محصولات صندوق کلاريون) با انفجارهاي مهيب و قربانيان خونين که شديدتر از قربانيان اچ بي او (HBO) مجموعه جنگ جهاني دوم بود، همراه بود. از آنجا که مخاطبان آن افسران اجراي قانون هستند که در يک کلاس آموزشي اجباري براي آموزش در مورد تهديد تروريست‌ها حضور يافتند، تاثير آن بسيار گمراه کننده است.
اين سايت نوشت: خبر بد اين بود که فيلم يک نمايش غير عادي اهانت آميز به مسلمانان آمريکايي بود. فيلم "جهاد سوم" به طرز فاجعه باري بمباران وحشتناک، جمعيت از کوره در رفته، سوزاندن پرچم آمريکا، آتش کشيدن کليساها و جوش و خروش آخوندها را به تصوير مي‌کشد. به آمريکايي‌ها گفته شده که اغلب گروه‌هاي اصلي مسلمانان ميانه‌رو هستند، اما در واقع اگر کمي دقيق‌تر نگاه کنيد واقعيات متفاوتي را خواهيد ديد. يکي از تاکتيک‌هاي ابتدايي آنها فريب است.
پيام فيلم اين است که در واقع نقاب پشت حجاب مسلمانان و نماز خواندن آنها يک نقشه سري براي تحميل يک نظم مذهبي در ايالات متحده است. در حالي که واقعيت اين نيست.
به گفته اين منبع، يکي از افسران که فيلم را ديده بود گفت: بعد از اينکه فيلم تمام شد، من با خودم گفتم که چه خبر بود؟ فيلم به طور خنده‌آوري يک طرفه بود. فيلم فقط مسلمانان را به دشمن تشبيه کرده بود. اين فيلم کاملا تبليغاتي بود.
"پاول برون" معاون کميسر پليس گفت: مقامات پليس موافقت کردند که اين يک فيلم گيج کننده بود و نبايد هرگز به افسران نشان داده مي‌شد. او گفت: اين فيلم بسيار نامناسب است و بايد بازنگري شود. اين کاملا اشتباه است. اين براي يک دوره آموزشي مورد تاييد نيست.
با توجه به اينکه بعضي از افسران پليس اين فيلم را مشاهده کردند، رهبران شوراي روابط اسلامي آمريکايي مي‌گويند که آنها تابستان گذشته از دانشکده افسري پليس که اين فيلم را به دانشجويان افسري نشان داده است شکايت کرده‌اند.
کلي يکي از کساني است که در جهاد سوم با او مصاحبه مي‌شود، در فيلم مي‌گويد؛ سناريوي وحشتناک ما انفجار هسته‌اي است.
همچنين کلي در کنار "گلن بک" رئيس سابق اداره امنيت داخلي، "تام ريدج" معاون کلينتون و "جيمز وولسي" رئيس سابق سيا در فيلم نشان داده مي‌شود که ادعا مي‌کنند اين فيلم در حمايت از گفته‌هاي آنها ساخته شده است.
فيلم ساخته يک شرکت غيرانتفاعي به نام صندوق کلاريون است، که به نظر مي‌رسد کسب و کارش شعله‌ور ساختن آتش جنگ مذهبي است. قبل از انتخابات رياست جمهوري 2008، صندوق کلاريون نسخه‌هايي از فيلم وسواس را به تعداد 28 ميليون در ميان راي دهندگان توزيع کرد. فيلمي که مسلمانان را متهم به توطئه‌هاي مرگبار عليه ايالات متحده مي کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس