کد خبر 46048
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۵

مسجد بزرگ رم بزرگترين مسجد اروپا است که نقش اساسي در ترويج اسلام در اروپا دارد و با تلاش 23 کشور اسلامي ساخته شده است.

به گزارش مشرق، مساجد در اروپا نقش مهمي در ترويج فرهنگ اسلامي دارند و وجود آنها در کشورهاي غرب نشانه اي است از نفوذ اسلام در قلوب اهالي اديان ديگر. اين نکته اي است که دولتمردان غرب به خوبي به آن اشراف دارند و از اين روست که به خاطر 4 مناره مساجد سوئيس، که دعوت به مساجد مي کنند، قانون منع ساخت مناره ها را در سوئيس تصويب نمودند.

مسجد بزرگ رم
مساجد اروپا نقش مهمي در گرايش اروپائيان به اسلام دارد و در اين ميان مسجد بزرگ رم که بزرگترين مسجد اروپا است، نقش بيشتري دارد.

مسجد بزرگ رم
مسجد و مرکز اسلامي شهر رم به مسلمانان رو به افزايش اروپا که البته از رم بازديد مي کنند خدمات فرهنگي اسلامي مي دهد. اين مسجد تنها مسجد رم است و يکي از بزرگترين ابنيه ويژه ساخته شده در چند دهه اخير ايتاليا است. از سوي ديگر شهرت و آوازه اين مسجد فراتر از رم و حتي ايتاليا است.

 مسجد بزرگ رم مسجد بزرگ رم
در طراحي فضاهاي داخلي اين مسجد، شبستان اصلي آن را براي عبادت 2500 نفر نمازگزار و نيز شبستان کوچکتري براي 150 نفر طراحي شده است. فضاهاي خدماتي جانبي نيز همچون وضوخانه در زير شبستان اصلي جاي گرفته و دو فضاي نيم طبقه در بالاي شستان اصلي که مساحت آنها يک چهارم شبستان است براي بانوان نمازگزار درنظر گرفته شده است.

مسجد بزرگ رم مسجد بزرگ رم
فضاهاي جانبي اين مسجد شامل يک تالار کنفراس با ظرفيت 400 نفر، فضاي نمايشگاهي، بخش آموزشي شامل کتابخانه و کلاس هاي درس و همچنين دو واحد مسکوني براي امام جماعت و بازيدکنندگان مي باشد.
پلان اين مسجد در دوبخش است. بخش اول شامل شبستان اصلي مسجد است که 8 متر از سطح زمين بلند تر است و به شکل مستطيل 40*60 طراحي شده که روبه قبله دارد و بر فراز آن گنبدي به قطر 20 متر نمازگزاران را به ميهماني آسمان فرا مي خواند. در اطراف آن 16 گنبد کوچک نيز بام بزرگترين مسجد اروپا را آذين بسته اند.

مسجد بزرگ رم
بخش ديگر نيز يک مجموعه يH شکل است که تمام فضاهاي جانبي را در خود جاي داده است. مناره ي مسجد نيز در بخش جنوب غربي سايت استقرار يافته است.

مقطع مسجد بزرگ رم

پلان مسجد بزرگ رم
 

اين مسجد با همکاري 23 کشور اسلامي و به نام پادشاه عربستان ساخته شده است.

 کشورهاي سازنده مسجد رم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس