دولت انگليس مي گويد اجازه نمي دهد در مدارس اين کشور دروسي که محتواي آن برخلاف منافع يهود و يا همجنسگرايي است، تدريس شود.

به گزارش خبرنگار مشرق، وزير آموزش و پرورش انگليس مي گويد در اين کشور جايي براي تعاليم اسلام در ارتباط با يهوديان و همجنسگرايي وجود ندارد چون اين مسائل موضوع هايي نيستند که در مدارس انگليسي به آن پرداخته شود.در کتابي که براي دانش آموزان است، قوانين شريعت اسلام به تفصيل شرح داده شده و مجازات همجنسگرايان توضيح داده مي شود.
در يک برنامه تلويزيون بي بي سي موسوم به پانوراما، که به اين موضوع اختصاص يافت، گفته شد که در انگليس حدود پنج هزار دانش آموز در بيش از 40 مدرسه و موسسه متعلق به عربستان سعودي، برنامه درسي مدارس دولتي عربستان سعودي را مي آموزند.
ولي در برنامه پانوراما نشان داده مي شود که يکي از کتاب هايي که در اين گونه مدارس در لندن تدريس مي شود، متعلق به دولت سعودي است.
دولت عربستان سعودي مي گويد ارتباط رسمي با اين مدارس و موسسه هاي نيمه وقت ندارد و آن‌ها را تاييد نکرده است.
نيل رابينسون، که کارشناس قرآن است مي گويد نحوه پرداختن به اين مسائل، بدون خطر نيست چون تنها بخشي از تعاليم اسلام است و چنانچه به دست افراد بدون صلاحيت بيافتد، ممکن است به احساسات يهودي ستيزي دامن بزند.
سه سال قبل، بي بي سي تحقيقاتي کرد که نشان مي داد در کتب درسي مدرسه اي در غرب لندن که بودجه آن را عربستان سعودي تامين مي کند، به يهوديان و مسيحيان با لحن تحقيرآميزي اشاره شده است.
اين موضوع سبب شد که مقامات بلند پايه ديپلماتيک عربستان سعودي تضمين دهند که اين مطالب از کتب درسي حذف خواهد شد.
در چند روز گذشته خبري در مشرق منتشر شد که : "به تازگي نمايشي در لندن اجرا شده که برگي تازه از پروژه اسلام هراسي و توهين تازه اي به مذهب شيعه، سپاه ، روحانيت و انديشه مهدوي است."
با اين خبر، اين پرسش به ذهن متبادر مي شود که چرا دولت انگليس، به شهروندان انگليسي اجازه هرگونه توهين و ستيزه عليه اسلام را مي دهد و در مقابل آن سکوت مي کند. و از طرفي به مسلمانان حتي اجازه تدريس تعاليم ديني شان (به عنوان مثال در مذمت همجنسگرايي) داده نمي شود. و دوم اينکه دليل اينهمه حساسيت بر روي نام يهود و همجنس بازي چيست؟ اين پرسش ها از آنجا ذهن مسلمان را مي آزارد که غرب مدعي شعار آزادي مذهب و عقيده است. اين موضوع (آزادي مذهب و عقيده) همواره از طرف دو سازمان مورد پيگيري قرار مي گيرد و گزارش سالانه از طرف اين سازمانها ارايه مي گردد. 1. گزارش سالانه ايالات متحده در باره آزادي مذهب و عقيده در سراسر دنيا (به استثناي خود آمريکا!!!) 2. گزارش سالانه حقوق بشر سازمان ملل متحد
در اين دو گزارش همواره اسلام ستيزي و اسلام هراسي مورد بي اعتنايي واقع شده و در عوض به اديان و فرقه هاي انحرافي از جمله حقوق همجنسگرايان و... ارزش ويژه اي داده مي شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس