کد خبر 16727
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۶

مدير سابق مشمولان ستاد کل نيروهاي مسلح اظهار داشت: فرزندان مقام معظم رهبري و رئيس‌جمهور هم مشابه با بقيه شهروندان، وارد خدمت سربازي شده و برخي از آنان در بدترين شرايط خدمت خود را سپري کرده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، سردار موسي کمالي مدير سابق مشمولان ستاد کل نيروهاي مسلح افزود: مناطق کشور براي انجام خدمت سربازي به 9 قسمت تقسيم شده اند که در اعزام به مناطق پنج به بالا هر مشمولي آزاد است اما افرادي که خواستار خدمت در مناطق پنج به پايين باشند يا بايد جزء خانواده ايثارگران، کميته امداد و سازمان بهزيستي باشند و يا متاهل باشند و اگر سازماني فردي را براي انجام خدمت سربازي درخواست کند بايد تعهد دهد که آن فرد جزء اقوام درجه يک سببي و نسبي مسئولان سازمان نباشد.
وي افزود: در غير اين صورت و احراز نسبيت مشمول با مسئولان سازمان علاوه بر اينکه با سازمان مربوطه برخورد و سهميه آنان قطع مي‌شود سرباز نيز از ادامه سربازي در آن محل منع مي‌شود.
فرزندان رهبري هم به خدمت رفته‌اند
وي افزود: فرزندان مقام معظم رهبري، رئيس جمهور و رئيس ستاد مشترک نيروهاي مسلح با همين سيستم وارد خدمت سربازي شدند و برخي از آنان در بدترين شرايط خدمت خود را سپري کردند. هيچ کدام اين افراد در مناطق خاص خدمت نکردند و تفاوتي نيز ميان آنان و ساير مشمولان قائل نشده است.
فروش سربازي به مشمولان مقيم خارج 10 ميليون تومان
وي در خصوص فروش خدمت سربازي به افراد مقيم خارج از کشور گفت: بحث خريد خدمت در خارج از کشور همچنان ادامه دارد و افرادي که تا پايان سال 82 از کشور خارج شده اند مي توانند طبق قانون بودجه با پرداخت 10 ميليون تومان خدمت سربازي خود را بخرند. اين مبلغ در سال گذشته پنج ميليون بود که در سال جاري بر اساس نظر دولت به 10 ميليون افزايش يافت. در واقع نمي توان کاري جز دادن اجازه خريد خدمت براي مشمولان خارج از کشور کرد زيرا نه مي توان آنان را دستگير کرده و نه مي توان آنان را از کشور طرد کرد چون در اين صورت جذب نيروهاي ضد انقلاب مي شوند. برهمين اساس براي آنان تمهيداتي اتخاذ شد تا ضمن خريد خدمت سالي يکبار به مدت سه ماه به کشور تردد کنند. همچنين دانشجوياني که تا پايان سال يت هاي رهبر85 از کشور خارج شدند مي توانند سالي دو بار به مدت سه ماه به کشور تردد کنند اما در داخل کشور هيچ سياستي براي فروش مجدد سربازي وجود ندارد و پرونده اين موضوع براي هميشه در کشور مختومه شده است.
مشمولان منتظر معافيت‌هاي رهبري نمانند
وي در خصوص معافيت‌هاي رهبري تصريح کرد: اين گونه معافيت‌ها به ندرت در کشور اتفاق مي‌افتد که اولين آن در سال 75 بود که شوراي انقلاب متولدين تا سال 34 را از خدمت سربازي معاف کرد. بحث معافيتهاي رهبري براي دومين بار در سال 82 براي متولدين تا سال 55 اعمال شد زيرا افرادي که به هر دليلي به جبهه نرفتند پس از آن شرايط سختي را در جامعه متحمل شدند برهمين اساس از خدمت سربازي معاف شدند. پس از سال 82 ديگر هيچ تصميمي در کشور براي انجام معافيت رهبري گرفته نشده و مشمولان نيز منتظر برخورداري از چنين معافيتي نباشند زيرا کشور در سالهاي اخير در شرايط عادي بوده و افراد موظف به انجام خدمت سربازي هستند برهمين اساس نيامدن آنان به خدمت سربازي بي حرمتي به افرادي است که به خدمت سربازي اعزام شده اند.
سقف حقوق سربازان 77 هزار تومان
سردار کمالي درباره ميزان حقوق سربازان گفت:در حال حاضر سرباز يکم 42 هزار و 700، سرباز دوم 41 هزار و 800، سرباز سوم 41 هزار و 500، گروهبان يکم 49 هزار، گروهبان دوم 47 هزار، گروهبان سوم 45 هزار و سرجوخه 43 هزار و 600 ، استوار يکم 54 هزار، استوار دوم 51 هزار، ستوان يکم 69 هزار و 600، ستوان دوم 62 هزار و 800، ستوان سوم 58 هزار و ستوان يکم پزشک 76 هزار و 900 تومان حقوق از ستاد کل نيروهاي مسلح دريافت مي کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس