کد خبر 16735
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۵

سخنگوي شرکت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران جزئيات ماجراي هواپيماربايي را که قصد داشت با ادعاي واهي، خلبان پرواز 517 در مسير تهران - دمشق را وادار به فرود در کشور ديگري کند، تشريح کرد.

به گزارش مشرق، شاهرخ نوش آبادي امروز شنبه در گفتگو با مهر گفت: هواپيماي ايرباس شرکت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران (هما) به شماره پرواز 517 که ديروز تهران را به مقصد دمشق ترک کرده بود، در نزديکي شهر دمشق با ادعاي واهي يکي از مسافران مبني بر اينکه بمبي در اختيار دارد و اين هواپيما بايد در کشور ديگري به زمين بنشيند، مواجه شد.
وي افزود: پس از مطرح شدن اين ادعا، امنيت پرواز وارد عمل شده و موضوع را با خلبان درميان مي گذارد. خلبان نيز به سرعت از برج مراقبت فرودگاه دمشق خواستار فرود مي‌شود.
نوش آبادي توضيح داد: در همين حين، امنيت پرواز با فرد مورد نظر وارد مذاکره و پس از فرود هواپيما، مشخص مي‌شود که ادعاهاي اين فرد واهي بوده است.
سخنگوي شرکت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران در ادامه در پاسخ به اين پرسش که آيا اين فرد سلاح سرد و گرم نيز به همراه خود داشته است، گفت: براساس گزارشهاي رسيده، اين فرد هيچ چيزي دراختيارش نبوده و ظاهرا اين اقدام به دليل مشکل رواني وي انجام شده است.
وي در پايان اظهار داشت: پس از پايان اين ماجرا، فرد مورد نظر در فرودگاه دمشق توسط مراجع ذي صلاح دستگير مي‌شود، ضمن اينکه در اين ماجرا هيچ آسيبي به مسافران پرواز 517 وارد نشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس