صبح امروز طي دو عمليات تروريستي جداگانه در تهران دو استاد دانشگاه هدف ترور تروريست هاي موتورسوار قرار گرفتند.

به گزارش گروه سياسي مشرق، ترور دکتر فريدون عباسي حوالي ساعت 8 صبح امروز انجام شد و بر اساس آخرين اخبار دريافتي، اين استاد دانشگاه شهيد بهشتي به بيمارستان انتقال پيدا کرده است.
همچنين انفجار بمبي در شمال تهران نيز منجر به شهادت دکتر مجيد شهرياري شد. بر اثر اين انفجار که در بلوار ارتش رخ داد دکتر منوچهر شهرياري شهيد و همسر وي بشدت مجروح شد.
هر دو استاد ترور شده امروز توسط دو موتورسوار مورد سوء قصد قرار گرفتند.
دکتر مجيد شهرياري عضو هيات علمي دانشکده مهندسي هسته‌اي دانشگاه شهيد بهشتي که صبح امروز بر اثر يک انفجار مشکوک به شهادت رسيد، همراه با دکتر مسعود عليمحمدي، دکتراي فيزيک ذرات بنيادي و عضو هيات علمي دانشگاه تهران، از مشاوران ايران در پروژه مهم سزامي بودند.
برگزاري دوره‌هايي چون "کارگاه آموزشي آشنائي با کدهاي محاسباتي راکتورهاي هسته اي" از جمله سوابق دکتر شهرياري بوده است.
طرح سزامي (مرکز تابش سينکروترون براي تحقيقات و علوم کاربردي در خاورميانه) مربوط به بهره‌برداري از يک دستگاه سينکروترون در منطقه است. سينکروترون دستگاهي است که داراي کاربردهاي مختلفي در تحقيقات علوم بنيادي، فن‌آوري نانو، زيست‌فن‌آوري، باستان‌شناسي، علم ساختارشناسي، مهندسي مواد، محيط زيست، تهيه داروهاي نوين و پزشکي است.
يکي از طرح هاي مهم دکتر شهرياري، طراحي‌هاي تئوريک مربوط به ساخت نسل جديد راکتورهاي هسته‌اي است که بازتاب زيادي نيز در مراکز علمي جهان داشت.
نام دکتر فريدون عباسي نيز در قطعنامه 1747 شوراي امنيت سازمان ملل نيز به عنوان يکي از افراد مرتبط با فعاليتهاي هسته‌اي ايران ذکر شده و مشخص است که از مدتها قبل، براي حذف فيزيکي وي برنامه‌ريزي شده است.
دکتر فريدون عباسي دواني که صبح امروز طي يک عمليات تروريستي در ميدان دانشجو تهران مجروح شده و به بيمارستان انتقال پيدا کرده، از ابتداي انقلاب عضو سپاه پاسداران بوده و سه دور در جبهه جنگ عراق بر عليه ايران حضور داشته است وي بعد از جنگ دکتراي فيزيک هسته اي گرفته است.
عباسي 52 ساله از متخصصين ليزري بود. فريدون عباسي رياست گروه فيزيک در دانشگاه امام حسين سپاه پاسداران هم داشت ولي بندرت به اين دانشگاه ميرفت.
وي روز دهم ارديبهشت ماه 1386 توسط محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور به علت خدمات علمي به کشور، به عنوان استاد نمونه کشوري و 27 مهرماه امسال نيز در مراسمي در دانشگاه شهيد بهشتي که با حضور پرويز داوودي و غلامعلي حدادعادل برگزار شد، مورد تقدير قرار گرفت.
فريدون عباسي دواني از سال 72 عضو هيئت علمي دانشکده فيزيک دانشگاه امام حسين سپاه شده و در ادامه به رياست دانشکده فيزيک اين دانشگاه رسيده است.
هر دو استاد ترور شده امروز، عضو شوراي مرکزي انجمن هسته‌اي ايران بوده اند که دکتر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي کشورمان نيز سابقه عضويت در اين انجمن را دارد و مقر آن نيز پژوهشکده کاربرد پرتو سازمان انرژي اتمي است.
 



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس