يک نويسنده آلماني طي مقاله‌اي با اشاره به ادعاهاي دروغين رسانه‌هاي غربي مبني بر آزار و اذيت شهروندان ايراني توسط دولت، به بررسي آزارهاي جنسي شهروندان غربي توسط دولت‌هايشان پرداخت.

به گزارش مشرق، "هرمن فوگل" نويسنده آلماني پايگاه اينترنتي ايراني "BarackObama.ir" طي گزارشي با انتقاد شديد از جنجال‌هاي تبليغاتي و دروغيني که رسانه‌هاي غربي در مورد حقوق بشر و حقوق زنان در ايران به راه انداخته‌اند به مسئله اسکن عريان بدن مسافران فرودگاه‌هاي آمريکا اشاره کرد و نوشت: نارضايتي و خشم مردم آمريکا از دستگاه‌هاي اسکن عريان بدن و همچنين لمس اندام مسافرين توسط مامورين امنيتي فرودگاه‌ها نشان‌دهنده فقدان حقوق اوليه بشر در غرب است.

 

انتخاب مجدد احمدي‌نژاد، دروغ‌پردازي انگليسي‌ها را نقش بر آب کرد
فوگل مي‌نويسد: "والدمر جانوسزاک" نويسنده نشريات انگليسي "گاردين" و "ساندي‌تايمز" در سال 2007 با انتشار مطالبي ادعا کرده بود که "در ايران مدرن، پليس امنيت اخلاقي مي‌تواند زنان را دستگير کرده و مجبور به انجام تست باکرگي نمايد."
جانوسزاک که تهيه کننده فيلم‌هاي مستند هنري نيز هست در مستند تلويوزيني "پارادايز فوند" که از شبکه چهار انگليس پخش شد و به بررسي هنر و معماري اسلامي مي‌پرداخت، تصاويري از عبور و مرور زنان در خيابان‌هاي اصفهان را نشان داد و کوشيد تا اين تصور را ايجاد کند که زنان ايران با ترس و دلهره در خيابان‌ها حرکت مي‌کنند تا به دست پليس امنيت اخلاقي دستگير و وادار به انجام تست باکرگي نشوند!
نويسنده سايت ايراني باراک‌اوباما، با بيان اين مطلب که چه چيز بهتر از آزار جنسي شهروندان توسط دولت مي‌تواند مي‌تواند مستبدانه بودن آن رژيم را نشان دهد مي‌نويسد: در حقيقت اين کاري بود که شبکه چهار انگليس قصد داشت با تحريف حقيقت در مورد ايران انجام دهد. اما مسئله اينجاست که همان دولت ايران که جانوسزاک در سال 2007 مي‌کوشيد آن را پليد و مستبد نشان دهد، سال گذشته بار ديگر توسط ايرانيان انتخاب شد و جالب اينجاست که بر اساس نظرسنجي‌هاي انجام شده توسط "مرکز جهاني آراي عمومي"، غالب زنان ايران از دولت احمدي‌نژاد حمايت مي‌کردند. که اين امر مغاير با ادعاهاي مطرح شده توسط جانسوزاک مبني بر آزار و اذيت زنان ايراني توسط دولت است.
اما مسئله مهم‌تر اين است که اعتراضات اخير قربانيان تدابير "امنيتي" توهين‌آميز در فرودگاه‌هاي انگليس و آمريکا، بار ديگر ثابت کرد که ما همواره گناهان خود را به گردن ديگران مي‌اندازيم و آن‌ها را متهم مي‌کنيم.
درهمين رابطه، "مايک آدامز" نويسنده "نچرال نيوز" در رابطه با وقايع اخير فرودگاه‌هاي آمريکا مي‌گويد، "پيام واضح است: يا وارد اسکنرهاي عريان بدن شويد و يا اينکه ما شما را مورد آزار جنسي قرار مي‌دهيم."

 

آزار جنسي شهروندان در غرب يا ايران؟
فوگل در ادامه گزارش خود مي‌نويسد: انفجار هواپيماها مسئله جديدي نبود که براي اولين‌بار در 11 سپتامبر 2001 مطرح شده باشد. بلکه در سال 1976 نيز يک شهروند آمريکايي به نام "لوئيس پوسادا کاريلز" با بمب‌گذاري در پرواز 455 خطوط هوايي کوبا و کشتن 73 مسافر اين پرواز، بدترين تروريست تاريخ آمريکاي لاتين نام گرفت.
اين در حالي است که با وجود چنين سوابق ديريني از خرابکاري در هواپيماها، آزار و اذيت جنسي مسافرين در فرودگاه‌ها تنها بعد از جنگ‌هاي موسوم به "جنگ عليه ترور" مطرح شد. بطوريکه در دهه اخير، سازمان امنيت حمل و نقل آمريکا که تحت وزارت امنيت داخلي اين کشور فعاليت مي‌کند، بطور گسترده‌اي دستگاه‌هاي اسکن کامل بدن مسافرين را در فرودگاه‌هاي آمريکا کار گذاشت.
اين گزارش حاکيست، هم‌اکنون بيش از 300 اسکنر عريان بدن در 65 فرودگاه آمريکا کار گذاشته شده است. و اين در حالي است که گفته شده، يک هزار دستگاه جديد اسکن عريان بدن نيز در سال 2011 به کار گرفته خواهد شد.
 

دستگاه اسکن عريان بدن چيست؟
اما دستگاه‌هاي اسکن عريان بدن، اسکنرهايي هستند که امواج به کار گرفته شده در آن‌ها نه تنها سلامت بدن انسان را به خطر مي‌اندازد بلکه تصوير کامل بدن عريان مسافرين را نيز با جزئيات کامل اندام تناسلي آن‌ها ضبط مي‌کند. همين امر نيز موجب شده تا بسياري از رسانه‌ها، استفاده از دستگاه‌هاي اسکن عريان بدن براي کودکان را نوعي پورنوگرافي کودکان توصيف کنند.
بر اساس اين گزارش، سازمان امنيت حمل و نقل آمريکا و همچنين اداره حمل و نقل انگليس ادعا مي‌کنند که تصاوير تهيه شده توسط اسکنرهاي عريان بدن با دقت توسط کارکنان اين سازمان‌ها مورد بررسي قرار مي‌گيرد و ذخيره هم نخواهد شد.
اين در حالي است که فوريه سال جاري ميلادي، "شاهرخ خان" ستاره باليوود از افشاي تصاوير عريان بدنش که در فرودگاه "هيث‌رو" لندن توسط دستگاه‌هاي اسکن عريان بدن تهيه شده بود، شکايت کرد و آن را تجربه‌اي وحشتناک خواند.
نويسنده در ادامه به تجربه حضور خود در لندن و مشاهده دستگاه‌هاي اسکن عريان بدن نيز اشاره مي‌کند و تاکيد دارد که تمامي مسافريني که وارد اين دستگاه‌هاي مي‌شوند، از نمايان شدن تصاوير عريان بدنشان خجالت‌زده و آزرده مي‌شوند.

 

آزادي در غرب به معناي آزادي در انتخاب نوع تجاوز جنسي است
اين گزارش در رابطه با شيوه جايگزين اسکن عريان بدن در فرودگاه‌هاي آمريکا و انگليس مي‌نويسد: اگرچه مسافرين هوايي کمتر در اين مورد اطلاع دارند اما يک راه جايگزين نيز براي بازرسي با دستگاه‌هاي عريان بدن نيز وجود دارد و مسافرين مي‌توانند نحوه بازرسي خود را انتخاب کنند. اما اين بازرسي جايگزين نيز نوع ديگري از آزار و اذيت جنسي است.
در واقع بر اساس دستورالعمل‌هاي جديد، مامورين امنيتي فرودگاه‌هاي آمريکا مي‌بايست از کف دست‌ها و انگشتان خود براي بازرسي بدن مسافرين استفاده کنند که شامل لمس اندام‌هاي حساس و جنسي مسافران نيز مي‌شود.
گزارش BarackObama.ir مي‌افزايد: دستورالعمل‌هاي جديد بازرسي مسافرين به حدي در آمريکا سر و صدا به پا کرد که در هفته اول نوامبر 2010، نگراني‌هاي جدي در اتحاديه‌ خلبانان آمريکا بروز کرد و آن‌ها نيز از اين که مجبور به استفاده از اسکنرهاي عريان بدن هستند ابراز ناراحتي کرده و تاکيد کردند.
توهين به خلبانان آمريکايي به حدي افزايش يافت که به گزارش شبکه "اي‌بي‌سي نيوز"، رئيس اتحاديه خلبانان آمريکا نيز از سوي مامورين امنيت حمل و نقل مورد بازرسي با دست قرار گرفت. وي نيز بعد اين واقعه، اقدامات مامورين امنيتي فرودگاه را "سوءاستفاده جنسي" توصيف کرد.

 

دولت‌هايي که شهروندان خود را مورد آزار جنسي قرار مي‌دهند
نويسنده آلماني پايگاه ايراني "باراک اوباما" در ادامه گزارش خود مي‌نويسد: بسياري از غربي‌ها هر روز به اين نتيجه مي‌رسند که مامورين امنيتي فرودگاه‌هاي انگليس و آمريکا مي‌خواهند بدن عريان مسافرين را ببينند و آن‌ها را با دست‌هايشان لمس کنند.
همانطور که مايک آدامز اشاره کرده است، اگر يک مامور امنيتي در يک فروشگاه اقدام به لمس بدن کودکان کند و يا با اسکنر عريان بدن از مشتريان فروشگاه تصويربرداري کند، مي‌توان وي را به جرم تجاوز جنسي دستگير کرد. اما اين در حالي است که هم‌اکنون دولت آمريکا جرايم جنسي را عليه مردمش انجام مي‌دهد و کسي نمي‌تواند اقدامي عليه آن انجام دهد.
فوگل مي‌افزايد: داستان دروغين جانوسزاک در مورد تست باکرگي زنان ايراني توسط پليس امنيت اخلاقي را فراموش کنيد. هم‌اکنون حقوق اوليه انسان‌ها در فرودگاه‌هاي ما در غرب نقض مي‌شود و اين ديگر يک افسانه و داستان نيست. بلکه حقيقتي است که بر اساس آن، ده‌ها هزار نفر تنها در آمريکا هر روزه مجبور به استفاده از اسکنرهاي عريان بدن و يا بازرسي‌هاي توهين‌آميز با دست مي‌شوند.
اين نويسنده با تقبيح اقدام برخي از غربي‌ها در توجيه آزار جنسي مسافرين به بهانه تامين امنيت به سخني از "بنيامين فرانکلين" يکي از بنيانگذاران آمريکا اشاره مي‌کند که گفته بود: آن‌ها که آزادي‌هاي حياتي خود را براي کسب امنيت موقتي مي‌فروشند، لياقت هيچ‌کدام را ندارند.
فوگل در انتهاي گزارش خود مي‌نويسد: اما سوالي که همچنان بايد از کساني که ادعاي آزاد بودن غرب را دارند پرسيد، اين است که "چه چيزي بهتر از آزار جنسي شهروندان مي‌تواند ماهيت مستبدانه يک حکومت را نشان دهد؟"
 



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علیرضا ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
    0 0
    لطفا لینک اصل مقاله را هم بگذارید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس