حجت الاسلام مصلحي به تشريح موضوع استفاده از شرکت هاي هرمي در حرکتهاي سياسي- اجتماعي، ايجاد نوعي نفاق جديد در برخي دولتمردان به عنوان عامل فتنه پارسال و تلاش جريان نفاق براي براندازي دولت دهم پرداخت.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق، حجت الاسلام حيدر مصلحي وزير اطلاعات که در جمع تعدادي از مديران وزارت دفاع سخن مي گفت با تشريح موفقيت هاي سه دهه اخير مسلمانان گفت: راهبرد استکبار براي تحقق اهداف خود،‌ ايجاد و تقويت اسلام آمريکايي با شبکه سازي اجتماعي از ميان مسلمانان ميانه‌رو بوده و هست و مي خواهند با اسلام به جنگ اسلام بيايند.
وي يادآور شد: اين طرح توسط موسساتي چون موسسه «رند»‌ که تهديدات عليه آمريکا را پيش بيني مي کند، ‌پيشنهاد شده است.
مصلحي با تشريح شيوه هاي اجرايي اين تهديد افزود: آمريکا و غرب براي اجراي پروژه هايشان اقداماتي در لايه هاي مختلف اجتماعي و سياسي انجام مي دهند که شامل چند لايه مختلف است.


* استفاده از شرکت هاي هرمي در حرکتهاي سياسي- اجتماعي


وزير اطلاعات در تبيين اين مسئله اظهار داشت: در لايه اول، شبکه سازي اجتماعي تدافعي و تهاجمي ( خصوصا در شبکه هاي مجازي و اينترنتي) مثل ايجاد شرکت هاي هرمي که در نظام جمهوري اسلامي ضربه سختي خوردند، مد نظر است.
وي با اعلام اينکه شرکت هاي هرمي از طرف اروپا و رژيم صهيونيستي براي ضربه زدن به کشورهاي مسلمان پايه گذاري شده است، گفت: آنها از اين گروه ها در حرکت هاي اجتماعي- سياسي نيز استفاده مي کنند.
اين مقام عالي رتبه اطلاعاتي کشورمان با بيان اينکه در لايه ديگر، حفظ اعتبار گروه هاي مورد حمايت از طريق محرمانه نگاه داشتن ارتباط آنها با دولت آمريکا، مد نظر است، لايه ديگر را ‌گسترش ائتلاف با وارد کردن طيف گسترده‌اي از فعالان سياسي و حتي مخالفان ظاهري سياسي داخلي دانست و افزود: در مرحله ديگر نيز اجتناب از مداخله فعالان در موضوعاتي که به ترويج اسلام ناب کمک مي کند، مورد توجه بوده است.


* ايجاد نوعي نفاق جديد در برخي دولتمردان؛ عامل فتنه پارسال


وي در بخش ديگري از سخنانش با تکيه بر اسناد قطعي به دست آمده به تکاپوي وسيع و عميق غرب جهت يارگيري براي ضربه زدن به نظام اسلامي اشاره کرد و گفت:‌ دشمن با نفوذ در برخي روحانيون جوان و ميانه‌رو،‌ فعلان اجتماعي و سياسيون و با استفاده از منافقين براي رخنه در لايه‌هاي نخبگان اجتماعي، طرح و نقشه خود را براي ضربه به نظام اسلامي عملياتي کرد به طوري که در يک دوره، نوعي نفاق جديد در بدنه برخي بخشهاي دولت شکل گرفت و در دوره پس از انتخابات باعث ايجاد موج فتنه شد.


* نفاق تمام تلاش خود را براي براندازي دولت دهم بکار مي برد


حجت الاسلام مصلحي با هشدار به نخبگان و دست اندرکاران مجموعه مختلف علمي نسبت به هشياري در برابر برنامه هاي استکبار براي نفوذ تدريجي در بدنه شخصيت هاي اين عرصه در کشور گفت: يکي از برنامه هاي دشمنان نظام اسلامي،‌ نفوذ در شخصيت هاي علمي کشور در بازه‌هاي زماني 10 تا 15 ساله و بهره برداري از اين چهره‌ها يا شناسايي افراد هدف است که نهايتا به سيستم هاي جاسوسي و اطلاعاتي متصل مي شوند که با هوشياري نهادهاي اطلاعاتي و امنيتي، تحت کنترل است.
وي اضافه کرد: امروز دشمنان حمله خود را با ترکيبي از رويکرد نرم و سخت يعني هوشمند انتخاب کرده؛ يعني با تمرکز بر جنگ نرم که جنگي کم هزينه،‌ مؤثر و مديريت شده است به اهداف خود دست مي يابند، اما همزمان به تناسب شرايط و ضرورت از رويکرد سخت براي ضربه نهايي و کاري استفاده مي کنند.
وزير اطلاعات همچنين با تشريح رويکرد جديد جريانات برانداز گفت: جريان نفاق،‌ سال89 را سال مواجهه جدي با ولايت مي داند و تمام تلاش خود را براي براندازي دولت دهم بکار مي برد و امروز افرادي که سران فتنه را حمايت مي کنند هدفشان ضربه به عمود و خيمه اسلام يعني ولايت فقيه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس