کد خبر 1802
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۳

معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: مدارک هنري "بهروزغريب پور" و ديگر هنرمندان فارغ از هرگونه مواضع خاص رسيدگي شد و گواهينامه درجه هنري بر اساس جدول امتيازاتي که داوران بر اساس توان تخصصي آنها نظر داده اند، اهدا شد.

به گزارش مشرق، حميد شاه آبادي در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: آنچه که به هنرمندان اهدا شد، نشان درجه يک نيست، زيرا اهدا چنين نشان هايي، مراحل خاص و تخصصي خود را دارد و زير نظر نهاد رياست جمهوري است.
وي افزود: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ، شورايي به نام شوراي ارزشيابي هنرمندان وجود دارد و اين شورا به مدد زير مجموعه هاي تخصصي خود در رشته هاي گوناگون بر اساس ارزشيابي مدرک علمي و تخصصي هنرمندان، درجه هنري به آنها اعطا مي کند و بنابراين آنچه که اهدا شده گواهينامه درجه هنري است.
به گفته معاون امور هنري، گواهينامه درجه هنري به تمامي هنرمندان فارغ از هر گرايش سياسي و خطي اهدا مي شود و هنرمندان در هر نقطه اي از ايران مي توانند به اداره استان خود مراجعه کند و مدارک هنرمند بودن و سطح هنري خود براي دريافت اين گواهينامه ارائه دهند.
شاه آبادي افزود: مدارک اين هنرمندان ابتدا در کميته هاي تخصصي در معاونت هنري و ساير معاونت ها مانند معاونت سينمايي که هر کدام کميته هاي هنري خاص خود را دارند، بررسي مي شود و بر اساس جدول امتيازات و ميزان تخصص و توانمندي هنري آنها، توسط داوران ارزشيابي و در نهايت به آنها درجه هنري داده مي شود که اين درجه هنري جايگزين مدرک علمي يک هنرمند است.
وي گفت: درجه يک هنري معادل مدرک دکتراست، همين طور درجه پنج که معادل مدرک ديپلم است و هنرمنداني که فاقد مدرک دانشگاهي هستند و يا مدرک دانشگاهي آنها آن سطح را نمي پوشاند، اين فرايند را طي مي کنند و پس از مدتي درجه هنري دريافت مي کنند.
شاه آبادي افزود: طبيعتا مدارک هنري غريب پور و ديگر هنرمندان فارغ از هر گونه مواضع خاص رسيدگي شده و بر اساس جدول امتيازاتي که داوران بر اساس توان تخصصي آنها نظر داده اند، گواهينامه درجه هنري و نه نشان هنري به آنها داده شده است.
معاون امور هنري تصريح کرد: شوراي ارزشيابي هنرمندان صرف نظر از اينکه کميته هاي تخصصي آن متعلق به وزارت ارشاد است، متشکل از نمايندگاني از سه نهاد وزارت ارشاد، وزارت علوم و معاونت راهبردي رئيس جمهوري است و بنابراين اين تشکيلات با حضور اين نمايندگان و کارشناسان تخصصي درجه هنري را اهدا مي کنند که صرفا ارزش استخدامي براي هنرمندان دارد.
18 تن از هنرمندان عرصه هاي مختلف هنري عصر شنبه دوم مرداد ماه در مراسم "عصري با هنرمندان" که با حضور سيدمحمدحسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد، گواهينامه درجه يک و دو هنري دريافت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس