کد خبر 21473
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۲

رئيس جمهور با انتقاد مجدد از شعار دو بچه کافي است، گفت: اين شعار فرمول انقراض يک ملت است نه بقاي آن.

به گزارش مشرق به نقل از ايلنا، در پايان سفر استاني محمود احمدي‌نژاد به استان البرز، در ديدار با منتخبين، فرهيختگان و مديران استاني و پس از شنيدن نقطه نظرات آنها، گفت: اگر يک جهت‌گيري و هدف مناسب براي برپايي استان ترسيم نشود، چه بسا بسياري از تلاش‌ها در مسير اصلي خود قرار نگرفته و يا تلف شود. به همين دليل بايد ديد که مي‌خواهيم استان را به کدام سمت برده و قرار است استان البرز چه نقشي را در کشور ايفا کند.

وي با تاکيد بر اينکه يکي از وجوه اين استان در آينده بايد وجه فرهنگي آن باشد، افزود: اگر ما الگو روشن و مشخصي نداشته باشيم، آينده از آن ما نيست. ما به دنبال الگوي برنامه‌ريزي اسلامي ـ ايراني هستيم و علت آن اين است که مي‌خواهيم در آينده به نقطه اوج کمال برسيم. يقين دارم اگر يک رفراندوم در اين برگزار شود و از مردم بپرسيم که آيا مي‌خواهند مانند اروپائي‌ها شوند، 99/99 مي‌گويند خير.

رئيس دولت دهم الگوي اسلامي ـ ايراني را به معناي نگاه ارزشي، الهي و مکتبي دانست و يادآور شد: ما مي‌خواهيم جامعه‌اي داشته باشيم که در آن مردم عدالت‌خواه بوده و نسبت به يکديگر عشق بورزند. ما نمي‌خواهيم جامعه‌اي داشته باشيم که هر کس در جيب ديگري باشد البته در نقطه اوج جيب همه يکي خواهد شد.

احمدي‌نژاد ادامه داد: در دموکراسي ليبرال، غربي‌ها اولين حقيقتي که زير پا له مي‌کنند انسان و ارزش آن است و براي راي آوردن هر دغل‌بازي که حتي به ذهن شيطان هم نمي‌رسد را انجام مي‌دهند. در آن جوامع آنها دروغ گفته و مردم را فريب مي‌دهند و پيش از راي آوردن يک شعاري داده اما بعد از روي کار آمدن کار ديگري انجام مي‌دهند.

رئيس‌جمهور به مشکلات و معضلات صنعت کشور اشاره کرد و گفت: يکي از مشکلات صنعتي ما در اين است که قيمت نهايي کالاي توليد شده در داخل بالا بوده و توانايي رقابت با کالاهاي وارداتي را ندارد علت آن هم اين است که در ساخت کالا از روش‌هاي بومي خود استفاده نکرديم.

وي اظهار کرد: زماني که سخني از الگوي اسلامي ـ ايراني مي‌آوريم به معناي اين است که چشم خود را از غربي‌ها برداشته و ببينيم خودمان در گذشته چه کاري انجام مي‌داديم. نمي‌گويم دستاوردهاي آنها استفاده نکنيم اما معتقدم که بايد با چشم باز جلو رفت.

احمدي نژاد با بيان اينکه الگوي اسلامي ـ ايراني به معناي نگاه فرهنگي و انساني و استفاده از توانمندي‌ها و تجربيات است، ادامه داد: البته اين سخن به معناي آن نيست که از دستاوردهاي خوب ساير کشورها استفاده نکنيم بلکه معتقدم بايد ببينيم آيا اين دستاورد با فرهنگ ما همخواني دارد يا خير و يا استفاده از آن به فرهنگ ما لطمه مي‌زند يا خير.

رئيس‌جمهور در ادامه سخنان خود ضمن انتقاد از شعار دو بچه کافي است اظهار کرد: اين شعار فرمول انقراض يک ملت است نه بقاي آن. بسياري از نخبگان و دانشمندان از خانواده‌هاي پرجمعيت بوده و همين امر موجب رشد آنها شده است.

وي ادامه داد: زماني که خانواده‌اي شش فرزند دارد باعث کلنجار رفتن آنها و رشد استعدادهايشان مي‌شود. اما اينکه گفته مي‌شود فرزندان زياد را نمي‌توان به خوبي تربيت کرد حرف صحيحي نيست چرا که مهم‌ترين وظيفه خانواده تربيت نسل آينده است.

رئيس‌جمهور با تاکيد بر اينکه تعداد فرزند زياد در خانواده موجب رشد نخبگي فرزند مي‌شود، تصريح کرد: حالا نمي‌گويم که خانواده‌ها پنج، شش فرزند داشته باشند اما زماني که حرف از الگوي اسلامي ـ ايراني مي‌آيد بايد تمام جوانب و تصميم‌گيري‌ها را تحت تاثير خود قرار بدهد و الا ديگران براي ما تصميم گرفته و به خورد ما مي‌دهند.

احمدي‌نژاد با تاکيد بر اينکه براي ساختن ايران بايد از الگوي اسلامي ـ ايراني استفاده کرد خطاب به مديران استان البرز گفت: اين استان در ابتداي راه بوده اما بايد براي پيشرفت آن مديران استاني و اقشار مختلف بحث و گفتگو کنند. قطعا اگر ما با توجه به الگوي اسلامي ـ ايراني صنعت خود را توسعه مي‌داديم، جزء صنايع برتر جهان بوديم.

رئيس‌جمهور در پايان تصريح کرد: الگوي اسلامي ـ ايراني اولا مبتني بر فرهنگ و ارزش‌هاي خودي و ثانيا متکي بر استعدادها و توانمندي‌هاي بومي است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس