در اين مصاحبه وي درباره حضور برخي اساتيد و مسئولان دانشگاه اديان و مذاهب در فتنه اخير اظهارات غير واقعي داشتند که براي روشن شدن اذهان مخاطبين به برخي مطالب اشاره مي‌شود.

مشرق - در پي درج مصاحبه حجت الاسلام ابوالحسن نواب در مشرق، يکي از خوانندگان طي يادداشتي به برخي مسائل مطروحه در سخنان وي پاسخ گفته است. اين يادداشت بدون هيچ دخل و تصرفي در ادامه مي آيد. محتويات اين سطور لزوماً نظر «مشـرق» نيست و اين حق براي جناب آقاي نواب محفوظ است که يکبار براي هميشه به اين ابهامات پاسخ گويد..

 *** 

مصاحبه خنثي «حجت الاسلام نواب» درباره حماسه «9 دي» که در آن به هيچ وجه حاضر به محکوميت سران فتنه نشده بود را خواندم.
در اين مصاحبه ايشان درباره حضور برخي اساتيد و مسئولان دانشگاه در فتنه اخير اظهارات غير واقعي داشتند که براي روشن شدن اذهان مخاطبين به برخي مطالب اشاره مي‌کنم. آقاي نواب مدعي شده اند که فقط يکي از اساتيد در فتنه اخير بوده که عذر خواهي کرده است. اين در حاليست که تعداد قابل توجهي از اساتيد و اعضاي هيئت علمي در فتنه اخير فعال بوده اند که به برخي اشاره مي شود:


1- «مصطفي ملکيان»: وي يکي از چهره هاي تجديد نظر طلب و مروج «پلوراليسم» در ايران است. وي از اساتيد دانشگاه اديان و مذاهب آقاي نواب است که در سراسر دوران فتنه در اين دانشگاه حضور داشته است. نامبرده توسط جريان اصلاحات جانشين «عبدالکريم سروش» در ايران شده است. 

آقاي نواب اعتقاد زيادي به مصطفي ملکيان دارد و عليرغم اعتراضات فراوان تا فروردين 89 حضور مستمر در اين دانشگاه داشت و به دليل سخنراني عليه قرآن، امام و رهبري در فروردين امسال در جمع اساتيد دانشگاه با فشار نهادهاي مسئول ظاهرا از دانشگاه طرد شد که طبق اسناد موجود هنوز رفت و آمد دارد. عکس وي در اغتشاشات اخير موجود است.


 

2- «حميدرضا شريعتمداري»:  وي از عناصر فعال در فتنه و از حاميان جدي فتنه گران است که فعاليت هاي زيادي تا کنون به نفع جريانات فتنه گر داشته و در روزهاي اغتشاش، عکس وي در جمع اغتشاشگران موجود است. نامبرده حضور فعالي در فعاليتهاي فتنه گران در قم دارد و در جلسات مختلفي با عناصر فتنه در قم شرکت مي کند.


 

3- «عبدالرحيم سليماني»: عليرغم ادعاي آقاي نواب، عبدالرحيم سليماني استاديار و عضو هيئت علمي دانشگاه است. وي نيز جزو فعالان اصلي جريان فتنه در قم است که در اغتشاشات اخير شرکت داشت که اخيراً نيز طي سفري به «استراليا» به همراه «مسعود اديب» از ديگر مدرسان دانشگاه، در دوره ي آموزشي که توسط «آمريکايي ها» براي فتنه گران برگزار شده بود شرکت کرد.


 

4- «محمد ذبيحي»: وي عضو هيئت امناء دانشگاه و از دوستان و همفکران آقاي نواب است که در جريان فتنه اخير بازداشت شد.


5- «حميدرضا فرزين»: استاد دانشگاه اديان که به جرم جاسوسي براي رژيم صهيونيستي و اقدام عليه امنيت ملي بازداشت شد و اخيراً حکم محکوميت وي ابلاغ شد.


6 و 7- «مهدي مهريزي» و «داوود فيرحي»: اين دو تن از عوامل فعال جريان فتنه بوده و هستند و در جلسات بنياد باران حضور رسمي دارند. فيرحي در سايت غيرقانوني کلمه مقالاتي را در دفاع از جريان فتنه منتشر مي کرد. نکته قابل توجه راه اندازي دو موسسه مشکوک به فاصله ي دو ماه در ماه بهمن و اسفند 86 است که در يکي آقايان «قربان بهزاديان نژاد» رئيس ستاد موسوي و برخي از اعضاي تيم وي با حضور داوود فيرحي و مهدي مهريزي عضويت دارند و در ديگري که به مديريت «سيد عليرضا بهشتي» از سران فتنه ثبت شده عضويت دارد که نشان از برنامه ريزي فتنه گران از سال 86 تا کنون دارد.


8- در شماره هاي اخير مجله دانشگاه اديان "هفت آسمان" مقالاتي نيز به برخي عناصر فتنه از قبيل «محمدعلي ايازي» (عضو مجمع مدرسين و حاضر در اغتشاشات) و «مهدي مهريزي» اختصاص يافته است.

  

 


 

9- به برخي ديگر از اساتيد مساله دار اين دانشگاه از جمله «سيدحسن الف» داراي سابقه نفاق، «مهراب ص» اخراج شده ي جامعه المصطفي به خاطر عدم صلاحيت اخلاقي و سياسي و... مي توان اشاره کرد.
 

* مايه گذاشتن از رهبر معظم انقلاب:
نواب در مصاحبه سعي نموده که نشان دهد رهبر معظم انقلاب از ايشان رضايت دارند. فقط براي روشن شدن اذهان عمومي به يک مطلب اشاره مي شود اگر چه موارد متعددي قابل ذکر است:
قبل از بازديد رهبر معظم انقلاب از نمايشگاه موسسات حوزوي در قم به دستور دفتر ايشان غرفه دانشگاه اديان مسدود شد؛ اين تنها غرفه اي بود که در نمايشگاه به دستور دفتر آقا جمع آوري شد.
 

 

 

 

 

 

*محمد رضا کاشف

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس