کد خبر 22102
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۸۹ - ۰۰:۴۲

نروژ در بين کشورهاي اروپايي هميشه روابط خصمانه اي با ايران داشته است و پس ازقعطنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد، اموال و سرمايه هاي بانک سپه ايران را در اين کشور به صورت غيرقانوني توقيف کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از بولتن، در تاريخ 30 مارس 2007 توسط سفارت امريکا در اسلو پايتخت نروژ پيامي منتشر شده که نشان مي دهد تشکيلات "ام-اف-اي" مسئوليت توقيف اموال و دارائي هاي شرکت ها و کمپاني هاي خارجي واقع در نروژو همچنين رسيدگي به تخلفات آنها را در اختيار دارد و براين اساس، کليه اموال و دارائي هاي بانک سپه نيز در اين کشور توقيف شده است.

براساس اين گزارش، به خاطر بي اطلاعي حقوقي و قانوني دست اندرکاران بانک سپه ازوضعيت توقيف دارائي ها و سرمايه هاي خود در کشور نروژ، مقامات نروژي پا را از حوزه قانون فراتر گذاشته و اقدامات حقوقي و قضايي خود را براي قانوني جلوه دادن اين اقدامات انجام داده اند.

در همين رابطه، مقامات دولتي نروژ قصد دارند که اگر بانک سپه، در بانک مرکزي نروژ "نورديا" داراي حساب بانکي است هرچه سريعتر براي جلوگيري ازخروج دارائي ها و سرمايه هاي بانک سپه، اين حساب توقيف شود و در حقيقت کليه حساب هاي اين بانک در بانک مرکزي نروژ نيزمسدود شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس