کد خبر 23108
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۴

علم‌الهدي: خاتمي از التزام به قانوني دم مي‌زند که بارها آن را زير پا گذاشته است. جواني: حرکت جديد خاتمي ادامه پياده سازي فرمول جنگ نرم است.

به گزارش مشرق، آيت‌الله سيداحمد علم‌الهدي، امام جمعه مشهد مقدس در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به پيش‌شرط‌هاي خاتمي براي حضور در صحنه سياسي کشور، اظهارداشت: افرادي که در جريان فتنه فعال بودند بايد بپذيرند که از نظر مردم داراي اتهام هستند.

وي ضمن آنکه بر همين اساس يک بخش از اتهام فتنه‌گران را اتهام قضايي دانست که دستگاه قضا طبق مصالح خود به آن رسيدگي مي‌کند، تصريح ‌کرد: بخش ديگر اتهام، [اتهام] مردمي است که مردم از آن نمي‌گذرند و نسبت به اين مسئله گذشت ندارند.

عضو مجلس خبرگان رهبري با تأکيد بر اينکه پيش‌شرط بايد از سوي مردم باشد نه سران فتنه، يادآورشد: آنها مي‌خواهند در بين مردمي حضور يابند که به آنها ظلم شده و مقدسات آنها مورد اهانت قرار گرفته و آراء آنها به باطل گرفته شده است و اينها مسائلي نيست که بتوان خيلي ساده از آنها گذشت.

وي با طرح اين سؤال که آيا فردي که از مردم جدا شده‌ براي بازگشت به دامان ملت مي‌تواند پيش‌شرط داشته باشد، گفت: معناي اينکه خاتمي مي‌خواهد به عرصه سياست بازگردد اين است که وي از مردم جداشده و فاصله گرفته ‌است.

آيت‌الله علم‌الهدي با تأکيد بر اينکه مقدسات ديني مردم براي آنها از جانشان هم ارزشمندتر است، اظهارداشت: دين و مقدسات ديني مردم در فتنه 88 مورد اهانت قرار گرفته شد و به همين دليل اين مردم هستند که بايد براي بازگشت خاتمي پيش‌شرط داشته باشند.

وي در عين حال ورود به عرصه سياسي را ورود به دامان ملت و جامعه دانست و تصريح‌کرد: بايد خاتمي اول ببيند که مردم وي را مي‌پذيرند يا خير سپس شرط‌گذاري کند.

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه فردي از پايبندي به قانون اساسي دم مي‌زند که خود اصل آن را قبول ندارد، ادامه داد: اگر خاتمي قانون اساسي را قبول داشت در مسئله ادعاي تقلب در انتخابات، به قانون مراجعه کرده و با اردوکشي خياباني آن را زير پا نمي‌‌گذاشت.

وي در خصوص شرط ديگر خاتمي مبني بر آزادي زندانيان سياسي نيز، اظهارداشت: زندانيان سياسي يا مجرم هستند و يا نيستند؛ مجرم نبودن آنها را مرجع تشخيص که دادگاه است مشخص کرده و افراد نمي‌توانند مجرم بودن يا نبودن فردي را مشخص کنند.

آيت‌الله علم‌الهدي بر همين اساس آزادي سياسي مد نظر خاتمي را به اين معنا دانست که اگر وي مي‌خواهد به ميان ملت بازگردد بايد مجرمان آزاد شوند و هيچ کس با جنايت افراد مخالفتي نداشته باشد که اين غيرقابل پذيرش است.

وي در ادامه به محاکمه سران فتنه اشاره کرد و گفت: محاکمه سران فتنه به دستگاه قضايي مربوط مي‌شود و آنها بايد تشخيص دهند که آيا سران فتنه را محاکمه کنند يا خير و زمان و موقعيت آن را نيز اين دستگاه مشخص مي‌کند اما بايد ديد نتيجه اينکه سران فتنه در دادگاه محاکمه شوند، چه خواهد شد؟

امام جمعه مشهد مقدس بر همين اساس هيچ کيفر و عقوبتي را براي سران فتنه بدتر از اين ندانست که مورد تنفر مردم هستند.

وي با اشاره به اينکه حضرت موسي(ع) وقتي به ميان بني‌اسرائيل برگشت در مقابل جنايتي که سامري کرده بود حداقل کيفر وي اعدام بود اما حضرت موسي(ع) سامري را اعدام نکرد، افزود: تنها کيفري را که براي سامري قرار داد اين بود که وي قدرت ارتباط با مردم را نداشته باشد و از مردم جدا شد.

آيت‌الله علم‌الهدي با اشاره به اينکه بزرگ‌ترين مجازات براي سران فتنه اين است که از مردم جدا شده و ارتباطات مردمي‌ آنها قطع شده است، خاطر‌نشان‌کرد: در حال حاضر اين کيفر براي آنها سخت‌ترين مجازات است.

 

حرکت جديد خاتمي ادامه پياده سازي فرمول جنگ نرم است

يدالله جواني کارشناس مسائل سياسي نيز در خصوص سخنان اخير خاتمي در جمع نمايندگان فراکسيون اقليت مجلس و شروط وي اظهار داشت: اتفاقاتي که در جريان دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و به بهانه تقلب انتخابات کليد خورد، حکايت از توطئه‌اي آشکار و پيچيده عليه انقلاب اسلامي دارد که از سال‌ها قبل طراحي شده بود.

وي با بيان اينکه دو جريان برانداز داخلي و خارجي در فتنه 88 نقش داشتند، افزود: امروز ترديدي در خصوص ماهيت براندازانه فتنه‌گران وجود ندارد.

جواني با تاکيد بر اينکه تمام دلسوزان و معتقدان به نظام، آرمان‌هاي امام خميني (ره) و قانون اساسي، بايد نسبت به توطئه بزرگ فتنه در زمان مناسب اعلام موضع شفافي انجام مي‌دادند، يادآور شد: به طور مستمر شاهد تاکيدات رهبر فرزانه انقلاب بوديم که بيان مي‌فرمودند افراد، نخبگان و جريانات سياسي،
خط و مواضع خود را از دشمنان جدا کنند و مرزبندي روشني را داشته باشند.

اين کارشناس مسائل سياسي با اشاره به اقدام دور از انتظار نمايندگان اقليت مجلس، تاکيد کرد: نمايندگان ملت در خانه ملت بايد بدانند، زماني که عموم ملت ايران، فتنه و سران فتنه را محکوم کرده و خواهان محاکمه سران فتنه‌اند، نمايندگان نيز بايد مواضع خود را همچون موکلين خود به صورت صريح و شفاف بيان کنند.

وي يادآور شد: برخي از نمايندگان اقليت مجلس پس از يک سال و چند ماه از فتنه، همچنان سکوت کرده و يا حرف‌هاي دوپهلو مي‌زنند که با انتشار اخبار ملاقات آنها با يکي از سران فتنه سوالات جدي را اذهان مردم ايجاد کرده است.

جواني تاکيد کرد: افراد ملاقات کننده بايد پاسخ دهند که اساسا نگاهشان به فتنه خطرناک سال گذشته چيست؛ اگر فتنه و مسائل رخ داده در آن را قبول دارند، ديدار آنها با خاتمي به عنوان يکي از سران فتنه چه معنايي دارد.

اين تحليل‌گر مسائل سياسي با يادآوري اقدامات خاتمي در طول قتنه خاطرنشان کرد: خاتمي در وقايع فتنه 88 همراه و همگام ديگر فتنه‌گران بود؛ خاتمي علاوه بر آنکه مسير خود را از ديگر سران فتنه جدا نکرد بلکه همراه و پشتيبان آنها بود؛ بنابراين نمايندگان ملاقات کننده بايد پاسخگوي ديدار خود با يکي از سران فتنه باشند.

وي با انتقاد از شديد از نمايندگان اقليت مجلس با اشاره به اسناد و مدارک آشکار عملکرد خاتمي در فتنه 88، تصريح کرد: اين افراد نبايد چشم خود را به واقعيات ببندند؛ اسناد و مدارک قطعي از ملاقات‌هاي پنهاني با تئوريسن‌هاي انقلاب‌هاي مخملي صهيونيست و ارتباط ستاد‌هاي انتخاباتي با سفارتخانه‌هاي دشمن، هدف سران فتنه را کاملا آشکار مي‌کند.

جواني اسناد و مدارک عليه سران فتنه را بسيار زياد اعلام کرد و افزود: نمي‌توان غفلت از واقعيت‌ها را از افرادي که در جايگاه نمايندگي‌ مجلس تکيه زده‌اند، پذيرفت.

اين کارشناس مسائل سياسي با اشاره به رهنمود رهبر معظم انقلاب مبني بر سياست جذب حداکثري و دفع حداقلي نظام، اظهار داشت: رهنمود حکيمانه رهبر انقلاب بر اين اساس بود که اگر فرد يا افرادي ندانسته دچار اشتباه و غفلتي شدند، متنبه شده و به سرعت اشتباه خود را جبران و به نظام برگردند.

وي ادامه داد: همين مسئله باعث توهم برخي ساده‌انديشان شد که نظام قدرتمند جمهوري اسلامي محتاج اين افراد است، بنابراين گمان مي‌کنند که مي‌توانند هر رفتاري را انجام دهند و حتي شرط‌گذاري کنند.

جواني برداشت خاتمي از سياست "جذب حداکثري و دفع حداقلي " نظام را توهم دانست و اضافه کرد: خاتمي به جاي متنبه شدن و ابراز ندامت و پشيماني و محکوم کردن حرکت‌هاي افراطي فتنه‌گران، هنوز در همان مسير فتنه‌گران راه خود را ادامه مي‌دهد.

اين کارشناس مسائل سياسي تصريح کرد: خاتمي به جاي شرط‌گذاري از موضع طلبکارانه، بايد پاسخگوي اتهامات جدي نسبت خود و ديگر سران فتنه باشد؛ چراکه اقدامات ساختار‌شکنانه آنها خسارات جبران ناپذيري به نظام اسلامي وارد کرده است.

*حرکت جديد خاتمي ادامه پياده سازي فرمول جنگ نرم است

وي حرکت جديد خاتمي را مرحله جديدي از ادامه پياده‌سازي فرمول جنگ نرم‌ عنوان و تشريح کرد: زماني که حرکت‌هاي ساختار‌شکنانه و افراطي فتنه‌سازان با شکست مواجه شد، فتنه‌گران ادامه اين روند را به صلاح نمي‌بينند و پس از مرحله اول فتنه که ايجاد آشوب و اغتشاش و بلوا در خيابان‌ها بود، به سراغ فرمول براندازي‌هاي خاموش رفته که بر اساس آن مهره‌هايي با رفتارهاي متعادل و شعارهاي فريبنده به سمت عملکرد منافقانه مي‌روند.

جواني گفت: اين طرفند فتنه‌گران و طراحان انقلاب‌هاي مخملي، در جوامعي کارساز است که مردم و مسئولان نظام هوشيار نباشند و به فضل الهي در جمهوري اسلامي ايران بصيرت و آگاهي و هوشياري در حد بالايي وجود دارد و مردم به خوبي رفتارهاي دوگانه خاتمي را زير نظر دارند.

وي ادامه داد: مردم به خوبي مي‌دانند خاتمي سهم بسيار بالايي در ايجاد فتنه 88 داشت و ارتباط وي با بيگانگان در جلب حمايت از موسوي و ديدارهاي پنهان او با جورج سوروس صهيونيست‌ از کسي پوشيده نيست.

اين کارشناس مسائل سياسي با تاکيد بر اينکه يکي از صحنه‌گردانان فتنه 88 خاتمي بود، اظهار داشت: مردم ما به خوبي مي‌دانند يکي از چهره‌هاي اصلي و طراح فتنه 88، انقلاب مخملي، راه‌اندازي پروژه براندازي نظام، خاتمي بوده است.

اين تحليل‌گر مسائل سياسي افزود:: خاتمي امروز حرف‌هاي دوپهلو مي‌زند، اما مردم هوشيار و بصير ايران قطعا اين مطالب را باور نمي‌کنند و اينگونه رفتارهاي خاتمي را منافقانه مي‌بينند.

جواني با طرح اين پرسش که چرا سران فتنه هنوز هم فهم مردم ايران را ناديده مي‌گيرند، خاطرنشان کرد:
سيستم مترقي سياسي جمهوري اسلامي ايران با وجود رهبري فقيه، عادل و شجاع و آگاه به عنوان "ولي فقيه در راس نظام " و حضور مردم حاضر در صحنه و با بصيرت، رفتارهاي منافقانه فتنه‌گران را جواب خواهد داد.

 

عذرخواهي از مردم و تن‌دادن به مجازات تنها راه پيش‌روي خاتمي است

ستار هدايتخواه نماينده مردم بويراحمد و عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي هم با اشاره به شروطي که خاتمي اخيرا مطرح کرده، گفت: قطعا خاتمي با توجه به مجموعه عملکردها و اقداماتي که داشته در نظر ملت ايران منفور است و اساسا جايگاهي در ميان ملت ندارد.

وي افزود:‌ مجموعه اقداماتي که خاتمي در جريان فتنه سال گذشته انجام داده، ‌اساسا وي را فاقد صلاحيت براي حضور در عرصه سياسي کشور کرده است.

نماينده مردم بويراحمد در مجلس تصريح کرد: کسي که عملا در عرصه براندازي نظام حضور داشت و با دشمنان نظام نشست و برخاست داشته و براي دريافت کمک مالي عليه نظام دلالي کرده است، به هيچ وجه صلاحيت حضور در عرصه کشور را ندارد.

هدايتخواه در ادامه اظهار داشت: عذرخواهي از مردم، جبران خسارت‌ها و تن دادن به محاکمه و مجازات تنها راه پيش‌روي خاتمي است.

"کسي را به ده راه نمي‌دادند، اما او نشان خانه کدخدا را مي‌گرفت؛ خاتمي بايد اول وفاداري خود به انقلاب و نظام را اثبات کند بعد براي حضور در فعاليت‌هاي سياسي کشور شرط بگذارد البته اين ملت است که براي خاتمي شرط مي‌گذارد ".

وي در پايان شرط‌ هاي خاتمي را نوعي پر رويي سياسي دانست و تاکيد کرد: خنده‌آور است که فردي با اين همه خيانت، براي نظام و مردم شرط هم بگذارد.

 

عملکرد خاتمي در فتنه سال گذشته خلاف منافع ملي بود

بيژن نوباوه نماينده مردم تهران و عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي نيز با اشاره به موضوع بازگشت برخي سران فتنه به صحنه کشور، گفت: رهبر انقلاب بهترين تعبير را براي وجود اپوزيسيون را مطرح کرده‌اند، اساس داشتن سليقه‌هاي متفاوت و اختلاف در موضوعات جاري کشور يک اصل پيش برنده است و مي‌تواند به نفع جامعه باشد.

وي افزود: اعتقاد به حاکميت و منافع ملي يک اصل است و هيچ کس نمي‌تواند ادعا کند که من منافع ملي و اصل حاکميت را قبول ندارم و نوع عملکردم به نفع منافع ملي نيست و در عين حال خود را هم در داخل نظام مي‌دانم.

نماينده مردم تهران در مجلس تصريح کرد: عملکردي که خاتمي و بسياري از اصلاح طلبان در جريان فتنه سال گذشته داشتند، متاسفانه در جهت منافع ملي نبود؛ در غائله پس از انتخابات در حالي شاهد تلاش براي براندازي نظام از سوي دشمنان بوديم که اين حرکت با تلاش براي نفي ارزش‌هاي ديني و اعتقاد سياسي ملت همراه بود.

نوباوه ادامه داد: متاسفانه خاتمي در يکي از اين موارد حتي يک موضع مثبت هم نگرفت، اگر وي قائل به حضور خود در صحنه کشور است بايد ابتدا نظر خود را نسبت به تلاش‌هاي براندازانه پس از انتخابات اعلام مي‌کرد اما ما از وي چيزي نديديم.

وي خاطرنشان کرد: اين مسئله براي هر عقل سليمي سؤال است که خاتمي اگر خود را داخل حاکميت مي‌بيند و قانون اساسي را ميثاق ملي مي‌داند، چرا هرگز از قانون اساسي دفاع نکرده و به اعتقادات اصلي اکثريت ملت ايران احترام نگذاشته است.

 

خاتمي فقط مي‌تواند مثل ساير شهروندان در انتخابات رأي دهد

محمد‌حسن قديري‌ابيانه کارشناس مسائل استراتژيک در‌خصوص ديدار اخير ‌خاتمي با نمايندگان فراکسيون اقليت مجلس و شروطي که وي براي حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آتي اعلام کرده است، اظهار داشت: کساني مي‌توانند نامزد شوند که در انتخابات و حتي قبل از رأي آوردن، به آنچه مي‌خواهند قسم بخورند، اعتقاد داشته‌ و عمل کرده باشند اما عملکرد خاتمي و همکاران او خلاف اين بوده است؛ گويي قسم ياد کردند که بر خلاف اين قسم‌نامه عمل کنند.

وي به حمايت خاتمي از موسو‌ي قبل از انتخابات رياست جمهوري اشاره کرد و با بيان اينکه ‌‌تا اينجاي کار او جرمي مرتکب نشده‌ زيرا از يک نامزد مورد تأييد شوراي نگهبان حمايت کرده است، يادآور شد: بعد از انتخابات که آنها ادعاي دروغين ‌تقلب در انتخابات را مطرح کردند و در زماني که خاتمي مي‌دانست‌ احمدي‌نژاد پيروز است، با فتنه‌گران همراهي ‌و بلکه از آنان حمايت کرد، لذا نشان داد که تمام شعار‌هايش در ارتباط با دفاع از جمهوريت نظام، مردم‌سالاري و جامعه مدني شعاري بيش نبوده است؛ گويي جمهوريت‌ فقط در زماني مورد قبول است که او و يارانش رأي بياورند.

اين کارشناس مسائل استراتژيک با اشاره به اينکه خاتمي نشان داد که نه تنها به ولايت فقيه اعتقادي نداشته بلکه نظرات حضرت امام را نيز قبول ندارد، تأکيد کرد: خاتمي راهي براي بازگشت به صحنه انتخابات حتي به عنوان نماينده مجلس را ‌ندارد و فقط ‌مي‌تواند مثل ساير شهروندان در انتخابات شرکت کرده و رأي خود را به صندوق‌ها بريزد.

قديري‌ابيانه مطرح شدن موضوع "عقل جمعي " در دوران دوم خرداد را مورد اشاره قرار داد و افزود: اين عقل جمعي در افرادي منحصر شد که امروز در خارج از کشو در اختيار "سيا " قرار گرفته‌اند و مشوق تجاوز نظامي به کشور هستند و هنوز هم اينگونه افراد اطراف خاتمي پرسه مي‌زنند.

وي ‌اعتراف افرادي ازجمله ‌موسوي‌لاري، تاج‌زاده و ابطحي به غيرممکن بودن ‌تقلب در انتخابات آن‌هم به تعداد 11 ميليون رأي را يادآور شد و اين اعتراف را ‌از روي تجربه دانست و تصريح کرد: آنها در گذشته نهايت تلاش را براي تقلب کردند ، به نحوي‌که در دوره‌اي که آنها مسئول انتخابات بودند، در صندوقي که آقاي حداد‌عادل و خانواده‌اش رأي داده بودند، رأي وي را صفر اعلام کرده بودند.

"آنها با وجود تمام تلاششان براي تقلب مي‌دانستند که ممکن نيست تقلب وجود داشته باشد‌ اما با اين وجود شعار تقلب را سر دادند، بنابراين کسانيکه در زمان عدم تصدي خود تلاش مي‌کنند انتخابات مردم را وارونه جلوه دهند، در زمان تصدي انتخابات نيز طبيعتاً به هر اقدامي براي تقلب دست مي‌زدند اما خوشبختانه نظام انتخاباتي ما به‌گونه‌اي است که امکان تقلب وجود ندارد. "

اين کارشناس مسائل استراتژيک در بخش ديگري از اين گفت‌وگو با اشاره به تأسيس بنياد باران در ابتداي دولت خاتمي،‌ اظهار داشت: در اساسنامه بنياد باران ذکر شده بود که درآمد اين بنياد صرف امور غيرانتفاعي خواهد شد.

قديري‌ابيانه به تأسيس ‌بنياد باران تحت ارتباط با ‌محمد خاتمي و عضويت ‌چند از مقامات اجرايي آن زمان در ‌هيئت مديره اين بنياد اشاره و تأکيد کرد که بايد ‌‌بررسي شود که منابع مالي اين بنياد از کجا تأمين شده است و معلوم شود که آيا از رانت دولتي استفاده کرده است يا خير؟

 

خاتمي تحت تاثير مشاوران خود از نظام دورتر مي شود

پرويز سروري نماينده مردم تهران و عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي هم با اشاره به شروط خاتمي براي بازگشت به عرصه سياسي کشور، اظهار داشت: شرطي‌هاي که خاتمي اخيرا مطرح کرده فرار به جلو و يک سناريوي طراحي شده است.

وي افزود: مطالبي که اخيرا خاتمي مطرح کرده در واقع به نوعي همان مطالب تکراري‌اي است که دشمنان با هجمه رسانه‌اي دائما آن را تکرار مي‌کنند و ما امروز آن مطالب را از زبان خاتمي مي‌شنويم.

نماينده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: ظاهراً خاتمي به نوعي آلزايمر سياسي دچار شده و فراموش کرده است که با عدم تمکين به قانون توسط عوامل فتنه بود که به نظام هزينه زيادي وارد شد، خاتمي هم در وارد شدن اين هزينه به نظام دخيل بود.

سروري با بيان اينکه نظام و مردم بايد براي خاتمي شرط بگذارند، اظهار داشت: عوامل فتنه براي بازگشت بايد ابتدا توبه کرده و از پيشگاه ملت نيز عذر خواهي کنند البته مرزبندي آنها با جريان فتنه نيز بايد روشن شود.

"نمي‌توان هم با جريان فتنه بود و هم به عرصه سياسي کشور بازگشت؛ پاسخگويي در يک محکمه شفاف نيز مي‌تواند زمينه‌هاي بازگشت افراد به صحنه کشور را هم فراهم کند ".

وي افزود: نظام در شرايط دشوار گذشته هرگز حاضر به عقب نشيني نشد، اما در حال حاضر فتنه‌ شکست خورده‌، لذا خاتمي چطور از موضع طلب‌کارانه با نظام سخن مي‌گويد؛ نظام قاطعانه در مقابل فتنه ايستاد و لحظه‌اي هم باج نخواهد داد.

عضو کميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينکه امروز نظام در موضع قدرت قرار دارد و خاتمي بايد تحليل روشن‌تري نسبت به مسائل داشته باشد، گفت: مشاوراني که به خاتمي تحليل غلط مي‌دهند، باعث مي‌شوند که وي از نظام بيشتر دور شود.

سروري ادامه داد: يک تحليل هم وجود دارد و آن اينکه شايد خاتمي مي‌خواهد جريان فتنه را از يخ‌زدگي خارج کند، چرا که شروط وي در راستاي حرکت و مواضع رسانه‌هاي دشمن است و با هيچ دليل منطقي هم منطبق نيست؛ آزادي يک عده مجرم و معترض به حقوق مردم را نمي‌توان پذيرفتني دانست.

وي با اشاره به حماسه 9 دي نيز اظهار داشت: حماسه 9 دي پيام‌هاي روشني داشت و انتظار مي‌رفت که خاتمي با درک اين پيام‌ها در يک موضع قابل قبول‌تري حرکت کند.

نماينده مردم تهران در مجلس تاکيد کرد: مردم در 9 دي همه پيام‌ها را يک‌جا به عوامل فتنه دادند لذا مواضع اخير خاتمي کاملا با مطالبات مردم در تناقض است، مواضع او متعلق به خودش نيست بلکه مواضعي است که دشمنان مطرح مي‌کنند. 

 

نقش خاتمي در فتنه 88 جدي‌تر از ديگر سران فتنه بود

علي محمد نائيني، کارشناس مسائل سياسي در خصوص اظهارات اخير خاتمي و ديدارش با نمايندگان اقليت مجلس، اظهارداشت: در فتنه 88 برخي غفلت، برخي کوتاهي و عده‌اي نيز خيانت کردند.

وي گفت: بسياري از افراد گروه اول و دوم به تدريج با روشن‌تر شدن موضوع اعلام موضع و تا حدودي جبران و مرز خود را با دشمن و جريان فتنه آشکار کردند اما کساني که خيانت کردند هيچ راه برگشتي براي آنها نيست.

اين کارشناس مسائل سياسي با بيان اينکه خيانتکاران تاکنون مرزي با دشمنان اين مردم نداشتند، افزود: مردم در روز 9 دي به صورت آشکار مثلث سران فتنه را هيچ انگاشتند و در دادگاه افکار عمومي آنها را محکوم و به مردگاني سياسي تبديل کردند.

نائيني به انتقاد از کساني که نظام را به تقلب و کشتن شهروندان خود متهم کردند، پرداخت و تاکيد کرد: آنها که با معاندين نظام جمهوري اسلامي در يک صف قرار گرفتند، از ابتدا نيز به نظام جمهوري اسلامي و پايه‌هاي اصلي آن بي‌اعتقاد بودند، لذا با آشکار شدن چهره واقعي آنها در اين فتنه، حق بازگشت به نظام را ندارند.

وي تصريح کرد: رفتار و عملکرد خاتمي در دوره‌هاي مختلف نشان داد که به حکومت بر مبناي دين و به آراي واقعي مردم اعتقادي ندارد؛ چراکه عملکرد او به عنوان رئيس دولت به اصطلاح اصلاحات همه ارزش‌هاي ديني و انقلابي را به چالش کشيد و در سال گذشته نيز با همراهي ديگر سران فتنه و ضد انقلاب، آراي به حق مردم و نتيجه مطالبات عامه مردم را نپذيرفت.

اين تحليل‌گر مسائل سياسي نقش خاتمي را در فتنه 88 محوري دانست و افزود: مردم مواضع واقعي خود را در راهپيمايي ميليوني " 9 دي " عليه مثلث فتنه يعني «خاتمي، موسوي و کروبي» به طور يکپارچه و شفاف اعلام کرده‌اند.

*ژنرال‌هاي شکست خورده براندازي نرم بايد منتظر تدبير جديد نظام باشند

نائيني با بيان اينکه نظام در برخورد با سران فتنه تاکنون مدبرانه عمل کرده است، تصريح کرد: ژنرال‌هاي شکست خورده براندازي نرم بايد منتظر تدبير جديد نظام باشند.

وي با تاکيد بر اينکه سران فتنه با عملکرد خصمانه، خود را از دايره نظام خارج کردند، سوال کرد: امروز آنها چگونه و با چه رويي حرف از بازگشت و شرط گذاري براي آن مي‌زنند.

اين کارشناس مسائل سياسي، اقدام جديد خاتمي را ادامه فرمول ديکته شده از سوي تئوريسن‌هاي جنگ‌هاي نرم دانست و گفت: بعد از شکست جريان فتنه و سران آن در جريان براندازي، يکي از مهره‌ها بايد براي حفظ روحيه نيروهاي پياده نظام و استفاده از فرصت در شرايط جديد، پروژه بازگشت ظاهري به نظام را مطرح ‌کند.

نائيني خاطرنشان کرد: سران فتنه در کمک به دشمنان نظام ذره‌اي کوتاهي نکردند و با تمام توان و امکانات خود به جنگ آشکار با نظام برخواستند.

وي با بيان اينکه تاخير در محاکمه سران فتنه به منزله عقب‌نشيني نظام نيست، خطاب به نمايندگان اقليت مجلس گفت: افرادي که خود را در کنار سران فتنه تعريف مي‌کنند و با فتنه‌گران ملاقات مي‌کنند، خواسته و مطالبه عموم مردم و خيانت‌هاي سران فتنه را ناديده گرفتند که اين رفتار نمايندگان از نظر مردم بخشودني نيست.

اين کارشناس مسائل سياسي در خاتمه ضمن تاکيد بر اينکه در فتنه بزرگ 88 خاتمي و موسوي و کروبي در کنار هم بودند، تصريح کرد: مردم اين را به خوبي مي‌دانند که نقش خاتمي در فتنه 88 عملا جدي‌تر از ديگر سران فتنه بود. 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس