دبيرکل حزب الله در سفري به افغانستان با رهبران گروه هاي جهادي افغان ديدار نمود و ضمن شرکت در کنفرانس حمايت از انتفاضه فلسطين ، به ديدار مردم رنج کشيده شتافت.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق ، شهيد سيد عباس موسوي از موسسان حزب الله لبنان و دومين دبيرکل آن  به سال  1331 ه . ش در شهر نبي شيثِ لبنان متولد شد. او تحصيلا حوزوي خود را در نجف اشرف طي کرد و پس از بازگشت به لبنان به عضويت جنبش امل به رهبري امام موسي صدر درآمد. وي پس از پيروزي انقلاب اسلامي و به دنبال نعلل جانشينان امام موسي صدر در ابراز وفاداري به امام خميني و انقلاب ايران ، راه خود را از اين تشکل جدا کرد. پس از تجاوز رژيم صهيونيستي به جنوب لبنان در سال 1361 و انفعال جنبش امل در مواجهه با اشغالگران ، سيد عباس موسوي و گروهي از همفکرانش به مقاومت عليه صهيونيست ها روي آوردند و هسته اوليه « حزب الله لبنان» را تشکيل دادند.

اولين دبير کل حزب الله لبنان ، شيخ صبحي طفيلي بود و به دنبال برکناري او از اين منصب ، سيد عباس موسوي از سوي شوراي حزب الله به عنوان دبيرکل اين حزب منصوب گرديد. وي سراجام در 28 بهمن ماه سال 1370 شمسي توسط بالگردهاي ارتش صهيونيستي هدف قرار گرفت و به همرا همسر و فرزند کوچکش به شهادت رسيد.

تصاوير زير مربوط به سفر سيد عباس موسوي به افغانستان پس از آزادي اين کشور از اشغال شوروي سابق و شرکت در کنفرانس گروه هاي جهادي افغانستان است.

وي ضمن شرکت در کنفرانس حمايت از انتفاضه فلسطين ، به ديدار مردم رنج کشيده و جنگزده افغان شتافت.

روحمان با يادش شاد

 

 

 

 

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس