کد خبر 24331
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۸۹ - ۰۷:۱۲

در بعضي محور ها و بعضي يگان ها يا حتي بعضي افراد ، متن شعارها و اذکار مندرج روي پيشاني بندها يا پيراهن ها متفاوت مي شد که به ديدگاه هاي خاص افراد يا رفقايي که در يگاني دور هم جمع مي شدند بستگي داشت.

به گزارش گروه جهاد مقاومت مشرق ، بستن پيشاني بند و نوشتن روي پيراهن ، در جبهه ها ، ميان بسيجيان کاري متداول بود. در بعضي محور ها و بعضي يگان ها يا حتي بعضي افراد ، متن شعارها و اذکار مندرج روي پيشاني بندها يا پيراهن ها متفاوت مي شد که به ديدگاه هاي خاص افراد يا رفقايي که در يگاني دور هم جمع مي شدند بستگي داشت. پيشاني بندي که در عکس زير مشاهده مي کنيد ، با عبارت «اعر الله جمجمتک»* يکي از همين نمونه هاي متفاوت است. از کساني که نمونه هايي از اين دست دارند خواهشمنديم آن ها در اختيار مشرق قرار دهند تا با ذکر نام صاحب عکس منتشر شود.

 

 

*توضيح:

در مرتبه نخست انتشار اين عکس ، در توضيحات صدر آن ، جمله مندرج روي پيشاني بند بسيجي «اعر الله جمجمتک» به صورت اشتباه دريافت و درج شده بود. مشرق بدون پرده پوشي اذعان مي دارد که وقوع چنين اشتباهاتي در فضاي سايبري و با توجه به حجم انبوه مطالب منتشر شده در يک پايگاه خبري و تحليلي ، چندان دور از انتظار نيست اما يکي از دوستان ارزش مدار که مراتب آگاهي و دلسوزي ايشان براي ما مفروض است ، با انتشار مطلبي بسيار تند و گزنده ، با تذکر اين اشتباه ، از متوليان و فعالان پايگاه مشرق خواسته اند «به همان مبارزات سياسي شان برسند و فرهنگ آن هم از نوع اسلامي و دفاع مقدس را، به اهلش واگذارند!» عبارات و کنايات مطروحه در اين جمله بسيار دردآور و مکدر کننده است اما باز هم با فرض حسن نيت نگارنده آن ها و اين مهم که انشاءالله ايشان چنين عتاب و خطاب نه چندان دوستانه اي را «فقط دوستانه و از باب امر به معروف و نهي از منکر» عرض نموده اند ، از آن جناب بابت بذل توجه و عنايت به برادرانشان در مشرق سپاسگزاريم. چنين هدفي البته مي توانست با يک تماس تلفني محقق شود و علاوه بر تحقق اصلاح ، سنت حسنه «تاليف قلوب» را نيز شامل شود اما دوست عزيز ما روش افشاگرانه را برگزيدند و لابد در پيشگاه خداوند سبحان براي اين رويه خود حجتي خدشه ناپذير دارند. اميد است خداوند سبحان نيز به ما ظرفيت و تحمل کنايات و صراحات دوستان را عطا فرمايد. علي اي حال ، مشرق از تمامي دوستاني که اشتباهاتي از اين دست را مشاهده کرده و ما را در جهت رفع آن ها ياري نمايند کمال امتنان را دارد.

ذکر اين نکته ضروري به نظر مي رسد که مشرق بار ديگر از کساني که نمونه عکس هايي از اين قبيل دارند خواهشمنديم آن ها در اختيار مشرق قرار دهند تا با ذکر نام صاحب عکس منتشر شود. ضمنا اگر کسي حکمت انتخاب اين متن براي پيشاني بند را مي دانست يا پيدا کرد ، مشرق را بي خبر نگذارد.اين در خواست ( با فرض اين که مشرقي ها هيچ آشنايي با جمله «اعر الله جمجمتک» نداشتند و مشکل از شماره عينکشان هم نبوده است) صرفا شامل ترجمه متن و ذکر منبع و ماخذ آن نيست بلکه علت انتخاب عبارت را نيز شامل مي شود. گاه در پشت چنين پيشاني بندها و يا لباس نوشته هايي ، خاطراتي زيبا از شهيدي يا شخصيت گمنامي در دفاع مقدس قرار دارد. براي مثال ، در وراي جمله معروف «خرمشهر-جمعيت 36 ميليون نفر»_ که در زمان جنگ در ورودي خرمشهر نصب شده بود) خاطره اي شنيدني از شهيد بهروز مرادي پنهان شده است. چنين مواردي در سال هاي دفاع مقدس بسيارند و شنيدن و خواندنشان خالي از لطف و درس نيست.

و اما در مورد درج مهر اختصاصي روي برخي عکس هاي منتشر شده در مشرق ... اين موارد هيچ ربطي به عدم حضور مشرق در سال هاي دفاع مقدس ندارند گرچه به لطف خدا ، مديريت و تحريريه مشرق خالي از يادگاران دفاع مقدس نيست که تعداد قابل توجهي از عکس ها و اسناد خود را جهت انتشار در اختيار گروه جهاد و مقاومت قرار داده اند. مشرق تنها روي تصاويري مهر اختصاصي درج مي نمايد که به لطف همين عزيزان يا با پرداخت هزينه در اختيار گرفته باشد.( رجوع به سوابق مشرق ، مويد اين ادعا است) چنين نشانگذاري نه چندان دلچسبي دقيقا به اين دليل انجام مي گيرد که برخي همکاران در فضاي سايبري اقدام به درج اين تصاوير ، بدون ذکر منبع آن مي نمايند و اين مطلب مورد اعتراض صاحبان عکس (اعم از حقيقي و حقوقي) قرار مي گيرد. اميد است که روزي اخلاق حرفه اي به قدري در فضاي رسانه اي ايران جاري و ساري گردد که نيازي به درج اين مهر نباشد.

التماس دعاي خير

گروه جهاد و مقاومت مشرق
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس