کد خبر 25064
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۸

معاون سياسي دفتر رييس‌جمهور، احمدي‌نژاد را ولايت‌مدارترين فرد توصيف کرد و گفت: امروز اگر احمدي‌نژاد مورد کينه است، به اين دليل است که امروز احمدي‌نژاد اصلي‌ترين يار رهبري است.

به گزارش مشرق به نقل از به ايسنا، محمد جعفر بهداد در جلسه هفتگي جامعه وعاظ ولايي افزود: پيام چنين حرفي اين است که ما به مردم مي‌گوييم هرکس با نظام زاويه داشته باشد، کارآمدتر است و عملا مي‌گوييم دولتي که اين‌قدر کارآمد است با ولايت فقيه مشکل دارد. آيا اين کار خدمت به نظام ولايي و حکومت ديني است؟

تکذيب ديدار مشاور ارشد احمدي‌نژاد با هاشمي رفسنجاني

وي همچنين، خبر ديدار يکي از مشاوران ارشد رييس‌جمهور با هاشمي رفسنجاني را تکذيب کرد و در واکنش به انتشار اين خبر گفت: عده‌اي دچار توهم هستند و براساس توهمات خود خبرهايي توليد مي‌کنند.

وي اظهار کرد: گفته‌اند مشاوران ارشد رييس‌جمهور با هاشمي رفسنجاني ديدار کرد و به او گفت اگر از دشمني با دولت کوتاه بيايي، ما شرايط بازگشت عزتمندانه و آرام مهدي هاشمي به کشور را فراهم مي‌کنيم. اين دروغ است و متاسفانه اين دروغ را باور مي‌کنند.

براي زدن احمدي‌نژاد به سراغ اطرافيان او مي‌روند

معاون سياسي دفتر رييس‌جمهور در بخشي از سخنان خود با بيان اين اعتقاد که «عده‌اي براي زدن احمدي‌نژاد به سراغ اطرافيان نزديک او مي‌روند» گفت: نمي‌توانند اثبات کنند که احمدي‌نژاد از دين و آرمان‌هاي امام(ره) و انقلاب منحرف شده است و در نتيجه سراغ اطرافيان او يعني کساني مي‌روند که بتوانند نسبت آن‌ها با احمدي‌نژاد را اثبات کنند؛ لذا به سراغ نزديک‌ترين و امين‌ترين آدم‌هاي احمدي‌نژاد مي‌روند و مي‌گويند فلان شخص منحرف است. آن‌ها بايد براي اثبات اين حرف آن شخص را سوژه کنند، تمام مواضع او را دستخوش تحليل و حتي جعل کنند و مثلا سر و ته صحبت‌هاي او را بزنند و تيتري از آن در بياورند که عملا صحت ندارد و بدين ترتيب طبيعي است که بعد از مدتي جرياني به وجود بيايد که دلخواه فتنه‌گران است.

حذف فيزيکي، بخشي از گام‌هاي بعدي مخالفان

وي با بيان اين‌که «امروز در ميانه اين پروژه قرار داريم و آن‌ها (مخالفان) هنوز به نقطه‌اي که تا پايان سال 90 پيش‌بيني کرده‌اند نرسيده‌اند» افزود: اين‌ها در تيرماه امسال در محفلي گفته‌اند آن‌قدر بايد تخريب و خبرسازي کنيم تا ياران و همراهان همدل رييس‌جمهور تا پايان سال 90 از لحاظ سياسي کاملا حذف شوند. اين پروژه گام‌هاي بعدي هم دارد که حذف فيزيکي هم بخشي از آن است، هرچند که برخي از عناصر آن‌ها ناشي‌گري کردند و اين روزها آن پروژه را لو دادند. گام بعدي آن‌ها اثبات انحراف اطرافيان احمدي‌نژاد و بعد هم اثبات انحراف خود احمدي‌نژاد است؛ چراکه موفقيت‌ها و محبوبيت‌ او را مانعي بر سر راه خود مي‌بينند.

وي ادامه داد: اگر در اواسط امسال ديده شده که يک عنصر دست چندم اين جريان به ضوابطي که در محافل آن‌هاست، بي‌اعتنايي و البته بي‌احتياطي کرده و در جايي گفته است احمدي‌نژاد ضلع سوم فتنه است، اين‌ها ريزش‌هاي اطلاعاتي همين جريان است. ضلع سوم فتنه بودن احمدي‌نژاد چيزي نبود که آن‌ها اين‌قدر زودهنگام مطرح کنند و اين مساله مربوط به پرده‌هاي پاياني سناريوي آن‌هاست، ولي زودتر اين گام را لو دادند و اگر اين نشانه‌ها را کنار هم بگذاريم مي‌فهميم که نتيجه غايي اين سناريو چيست.

رهبر معظم انقلاب مثل همه ائمه، يار و ياور بصير مي‌خواهد

بهداد با بيان اين‌که «اگر امروز حکومت ديني با محوريت مقام معظم رهبري پرتوان، چالاک و پوياست به خاطر بصيرت نخبگان بوده و هست» تاکيد کرد: رهبر معظم انقلاب مثل همه ائمه مسلمين در طول تاريخ يار و ياوري مي‌خواهد که هم بصير باشد و هم بازوي سترگ داشته باشد. اگر علي(ع) در آن زمان که مالک کنار خيمه رسيده بود به تعداد قابل توجه و لازم، خواص طرفدار و بصير داشت آيا به مالک دستور مي‌داد برگردد يا اين‌که اجازه مي‌داد کار را يکسره کند؟

وي با اشاره به اين‌که «مي‌توانيم از جنس خواصي باشيم که در جمهوري اسلامي هميشه رو به پيشرفت حرکت کنيم» تصريح کرد: اگر تعداد عناصر و فعالان بصير در دستگاه حاکميتي کم شود، تاسيسات هسته‌يي در همين نظام پلمپ مي‌شود. چرا وقتي احمدي‌نژاد و روحيه مکتبي او در دستگاه اجرا تقويت شد و تعداد ياران رهبري از جنس احمدي‌نژاد افزايش پيدا کرد پلمپ‌ها شکسته شد؟ ما امروز نه تنها در زمينه هسته‌يي بلکه در زمينه‌هاي مختلف بر شمار پيشرفت‌هاي خود مي‌افزاييم.

وي با تاکيد بر اين‌که «امروز بايد نسبت خود را با رهبر انقلاب براساس حقايق و واقعيت‌ها تعريف کنيم» اظهار کرد: فکر مي‌کنيد اين‌که امروز دولت در جهت پيشرفت علمي گام بر مي‌دارد به حکم قانون است؟ نخير؛ اين از جنس اعتقاد است. پيشرفت‌هاي علمي کشور در دوره دولت آقاي احمدي‌نژاد به دليل اعتقاد او به ضرورت هرچه کارآمدتر کردن نظام است و ديگراني که با توجيهات به ظاهر پسنديده جلوي اين گام‌هاي مبارک را گرفته بودند و کانون رخوت، سستي و درجا زدن در حوزه‌هاي مختلف ايجاد کرده بودند وابستگان به نظام سلطه‌اند که از کارآمدي حکومت ديني وحشت داشته‌اند.

ولايت‌مدارتر از احمدي‌نژاد، خودش است

معاون سياسي دفتر رييس‌جمهور، احمدي‌نژاد را ولايت‌مدارترين فرد توصيف کرد و گفت: امروز اگر احمدي‌نژاد مورد کينه است، به اين دليل است که امروز احمدي‌نژاد اصلي‌ترين يار رهبري است. معين‌ها کجا و احمدي‌نژادها کجا؟ با قاطعيت و اطمينان عرض مي‌کنم که ولايتمدارتر از احمدي‌نژاد، خودش است و او يکي از شيرين‌ترين و مفيدترين ميوه‌هاي انقلاب و نهضت امام است.

وي با طرح اين پرسش که «فکر مي‌کنيد سرمايه‌سالاران براي دشمني با فردي از جنس احمدي‌نژاد مستقيم وارد صحنه مي‌شوند؟» پاسخ داد: وقتي نمي‌توانند بگويند دولت چپاول‌گر، کارنابلد و ناکارآمد است، چاره‌اي ندارند جز اين‌که با چند واسطه سناريوي ديگري طراحي کنند ولي غلط رفته‌اند و مردم بسيار هوشيارند. اصلي‌ترين کانون بحران و تهديد نظام، امروز براي اين‌که به ناکامي‌هاي گذشته خود پايان دهد چاره‌اي ندارد، جز اين‌که از امثال بنده استفاده کند؛ بنابراين مي‌بينيم در حالي که اصلي‌ترين کانون بحران در معرض شناسايي و نابودي کامل قرار گرفته است، جريان‌هاي مصنوعي درست مي‌کنند و بچه‌حزب‌اللهي را سرگرم اي‌نها مي‌کنند؛ چراکه اگر بچه‌ حزب‌اللهي به جريان ساختگي سرگرم نشود ناگزير بايد به خود آن‌ها بپردازد.

مي‌خواهند از فردي که فرهنگسراها را مسجد مي‌کرد چهره ضد مسجد بسازند

وي ادامه داد: عجبا! فردي که در آن زمان گفته مي‌شد فرهنگسراها را تبديل به مسجد کرده است و به او به خاطر همين مساله انتقاد مي‌کردند، امروز تلاش مي‌شود از او چهره‌اي ضد مسجد، ضد خدا و ضد روحانيت بسازند. همان آن زمان بازي، بازي توطئه‌گران بود و همين اين زمان.

معاون سياسي دفتر رييس‌جمهور همچنين با اشاره به اين‌که «اگر قرار است انتقادي شود بايد با رعايت اصول نقد باشد» تصريح کرد: اگر آقا مي‌فرمايند اين موضوعات، فرعي است حتما به اين خاطر است که ما به اين جريانات فرعي مشغول نشويم و مبادا از پرداختن به کانون‌هاي اصلي بحران و ترديد منصرف شويم، مبادا با ايجاد جريان‌هاي انحرافي و تلاش براي اثبات انحراف دولت و يا اطرافيان رييس‌جمهور از اصول ديني، از رصد روزانه اصلي‌ترين کانون‌هاي تهديد نظام که همچنان سايه‌شان بالاي سر است و نبايد آن‌ها را تمام شده فرض کرد، غافل شويم.

وي افزود: شايد بايد به کساني که دغدغه‌هاي‌شان کوچک است- و علت کوچک بودن دغدغه آن‌ها شايد اين است که براي نظام سيلي نخورده‌اند- حق داد که مسائل فرعي را تبديل به اصل کنند؛ چراکه آن‌ها توان تشخيص تهديدات بزرگتر و مصالح عاليه نظام را ندارند ولي ما هم نبايد عصباني شويم. مي‌خواهند ما را عصباني کنند؛ چراکه فکر مي‌کنند اگر ما عصباني شويم، شايد غيرمنطقي شويم و در نتيجه شايد چنين شرايطي محل رشد اين جريانات باشد.

برخي به نام دين حرف‌هايي در جهت تضعيف نظام مي‌زنند

وي با بيان اين‌که «مرد بزرگي مثل احمدي‌نژاد و دولت شگفتي‌آفرين او بايد هم دشمنان بزرگ و پيچيده‌اي داشته باشد» ‌اظهار کرد: دولت مورد تاييد رهبري گاهي به گونه‌اي مورد خطاب مدعيان پيروي از رهبري قرار مي‌گيرد که انگار اين موهبت بزرگ الهي نبود و خدا نکند که اين قدرناشناسي ما موجب شود که اين نعمت از ما سلب شود. امروز برخي از دوستان به نام دين، نظام و انقلاب اسلامي حرف‌هايي مي‌زنند که جز تضعيف نظام و رهبري خاصيتي ديگري ندارد.

معاون سياسي دفتر رييس‌جمهور گفت: کسي که ظاهرا کارشناس قفقاز است، تمايل پيدا کرده که در مورد يمن و عربستان و همچنين انجمن حجتيه اظهارنظر کند. من عرض مي‌کنم که برادر عزيز که گفتي عرفان خودم را در جبهه بازي‌دراز پيدا کرده‌ام، بايد بصيرت داشته باشي. وقتي شما مي‌گويي سياست خارجي دولت براي تقويت ارتباط با کشورهايي مثل يمن و عربستان نشانه اهتمام اين دولت به تحقق خواسته‌هاي انجمن حجتيه است، معني اين حرف آيا جز تقويت انجمن حجتيه است؟ چرا بايد در دام احساساتي بيفتيم که نتيجه حرف‌هاي ما تقويت دشمن شود؟ آيا اين خوب است که يک فرقه ورشکسته را تا اين حد بالا ببريم که بگوييم در سياست خارجي کشور نقش ايفا مي‌کند؟

نمي‌توانيم پديده حماقت اصولگرايي را به رسميت بشناسيم

وي با بيان اين‌که «نظام جمهوري اسلامي توان زيادي براي تحمل اين همه اشتباه ندارد» تاکيد کرد: نمي‌توانيم پديده‌اي به نام حماقت اصولگرايي را به رسميت بشناسيم و بگوييم يک نفر مي‌تواند اصولگرا ولي احمق باشد؛ چراکه اصولگرا بايد بصير، هوشيار و دقيق باشد.

وي خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به حامياني نيازمند است که هر قدمي که برمي‌دارند و هر حرف و قلمي که مي‌زنند، ولو تلخ باشد، به تقويت نظام بينجامد. وقتي دولتي را که در مکتبي بودن و تلاش‌گر بودن آن براي رفع معضلات کشور به صورت ريشه‌اي شکي نيست، به ليبراليسم متهم کنيم چه نتيجه‌اي خواهد داشت؟

بهداد همچنين اظهار کرد: عده‌اي راجع به برخي افراد و کارها در دولت، ‌برخي انتقادها دارند ولي ما مي‌گوييم اگر آيينه‌ شفاف و تمام‌نماي دولت احمدي‌نژاد خط يا خشي هم داشت- که ممکن است واقعي يا توهم باشد - ما نمي‌توانيم کل ين آيينه شفاف و روشن را بشکنيم و ناديده بگيريم. اگر اين دولت از 100 امتياز،‌98 يا 90 امتياز دارد بايد به اندازه همان 98 يا 90 نمره مثبت با آن مواجه شويم نه اين‌که کل دولت را زير سوال ببريم.

نقطه قوت حکومت ديني، دولت احمدي‌نژاد است

به گزارش ايسنا، در ادامه اين جلسه يکي از حاضران پرسشي را درباره برخي اظهارنظرهاي مشايي مطرح کرد که بهداد پاسخ داد: اگر راجع به شخص مشايي شبهه و سوالي دارد حتما در نشستي با حضور خود ايشان شبهات را مطرح کنيد تا ايشان پاسخ دهند.

يکي ديگر از حاضران گفت "صحبت‌هاي شما جاده‌صاف کن برخي ياران احمدي‌نژاد است،‌چرا فکر مي کنيد هرکس که عده قليلي از ياران احمدي‌نژاد را زير سوال مي‌برد، ضد اصولگرايي است؟"

بهداد پاسخ داد: اين‌ها در مقامي نيستند که همه ياران رييس‌جمهور را زير سوال ببرند و به دليل اين‌که مي‌خواهند به اهداف خود برسند بر روي برخي از اين افراد زوم کرده‌اند.

همچنين يکي ديگر از حاضران از صحبت‌هاي بهداد در مورد برخي از اصولگرايان انتقاد کرد و خطاب به وي گفت: يکجور بدبيني سياسي در مطالب شما وجود دارد. به نظر من شما دچار غلو و اغراق شده‌ايد؛ چراکه همين اصولگرايان منتقد دولت در برخي مسائل مثل انرژي هسته‌يي به صورت ويژه از دولت حمايت کرده‌اند. باب انتقاد بايد باز باشد، ولي با اين روش جنابعالي باب نقد بسته مي‌شود.

بهداد نيز در پاسخ اظهار کرد: محور بحث ما احمدي‌نژاد نبود بلکه حکومت ديني بود و امروز چون نقطه قوت حکومت ديني،‌دولت احمدي‌نژاد است و محور اصلي دولت نيز خود آقاي احمدي‌نژاد است، مخالفان چاره‌اي جز زدن او ندارند. اگر هم نقدي است بايد با رعايت موازين نقد مطرح شود.

مشايي، مومن و انقلابي و رحيمي، پرتوان و امين است

در اين لحظه برخي از حاضران در جلسه از بهداد پرسيدند "آيا خود شما جرات مي‌کنيد انتقاد کنيد و مثلا بگوييد چرا اينطور از برخي افراد نظير مشايي يا رحيمي حمايت مي‌شود؟" که وي پاسخ داد: من که در مورد آقاي مشايي نظر برخي از دوستان را ندارم. من مشايي را انساني مومن، انقلابي ، هوشمند و دغدغه‌مند کارآمدي حکومت ديني مي‌دانم.

عده‌اي نيز پرسيدند "رحيمي هم همينطور؟" که بهداد گفت: آقاي رحيمي يکي از پرتوان‌ترين و امين‌ترين ياران رييس‌جمهور است.اگر از کسي انتقاد داريم بايد در جاي خود مطرح کنيم نه اين‌که هر روز و بلکه هر ساعت، توطئه وخبر کاملا دروغ عليه دولت بسازيم.

طوري حرف مي‌زنيد که انگار منتقدين سرکوب مي‌شوند

در پايان جلسه، فردي خطاب به بهداد اظهار کرد: در دولت سازندگي آقاي هاشمي ، اطرافيان ايشان به مردم القا مي‌کردند که مخالفت با وزير دولت مخالفت با هاشمي است و خواهش ما از شما اين است که شما اين رويه را ادامه ندهيد. شما يک مورد مثال بياوريد که يک اصولگرا انتقادي در مورد دولت مطرح کرده باشد و شما او را مخالف دولت قلمداد نکرده باشيد.

معاون سياسي دفتر رييس‌جمهور در برابر اين اظهارات گفت: اگر يک رصد سطحي انجام دهيد مي‌بينيد که هيچ کس به اندازه احمدي‌نژاد فحش نخورده است چه رسد به انتقاد. طوري حرف مي‌زنيد که انگار منتقدين سرکوب مي‌شوند. آقاي احمدي‌نژاد از همه مسوولان کشور زمينه فراهم‌تري براي پذيرش انتقاد دارد و در عمل هم نشان داده است که با روي باز انتقادها را مي‌پذيرد. آن‌قدر انتقاد مي‌شود که فرصت نمي‌کنيم به آن‌ها پاسخ دهيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس