کد خبر 25148
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۲

سفارت جمهوري اسلامي ايران در کابل ، به منظور تنويرافکارعمومي و در راستاي برخي از جوسازي هايي که طي چند روز گذشته بصورت ناصواب عليه جمهوري اسلامي ايران صورت گرفت ، آمار ميزان سوخت ترانزيت شده ازايران به افغانستان طي 10 ماه گذشته را تشريح کرد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، متن بيانيه سفارت ايران در افغانستان به اين شرح است:

سفارت جمهوري اسلامي ايران در کابل ، به منظور تنويرافکارعمومي و در راستاي برخي از جوسازي هايي که طي چند روز گذشته بصورت ناصواب عليه جمهوري اسلامي ايران صورت گرفت ، آمار ميزان سوخت ترانزيت شده ازايران به افغانستان طي 10 ماه گذشته را تشريح مي نمايد.

از تاريخ 89.1.1 تا 89.9.30 تعداد 17 هزار و 546 تانکر به وزن 399 هزار و 764 تن و از تاريخ 1389.10.1 تا 1389.10.25 و بعد از بازگشت آقاي مارشال فهيم معاون اول رئيس جمهور اسلامي افغانستان تعداد 925 تانکر به وزن 71 هزار و 501 تن سوخت از ايران به افغانستان منتقل شده است.

هم اکنون فقط 160 تانکرسوخت درمرز ميلک و‌ دوغارون که پررفت آمد ترين مسير ترانزيت سوخت ميان دوکشور است، در نوبت ورود به خاک افغانستان مي باشند که پس از تشريفات قانوني، طي چند روز آينده وارد خاک افغانستان مي شوند .

يکي از دلايل تاخير ورود تانکرهاي سوخت ،اعلام نکردن ميزان سوخت مورد نياز مصرف داخلي افغانستان توسط وزارت تجارت وصنايع بوده است، که پيگيري هاي اين سفارت بي نتيجه مانده است.

درصورت تمايل دولت افغانستان، ترانزيت سوخت درآينده براساس توافقات في مابين ،انجام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس