بنياد آمريکايي "دفاع از دموکراسي"(FDD) از هفدهم تا نوزدهم آذر ماه 1389، کنفرانس سه روزه اي را با عنوان" مقابله با تهديد ايران" در واشنگتن برگزار کرد.


مشرق - حضور همزمان چهره‌هاي برجسته و تاثيرگذار سياسي، اطلاعاتي، نظامي و رسانه‌اي آمريکا و رژيم‌صهيونيستي در کنار عوامل وابسته به گروهک منافقين و ساير گروه‌هاي معاند نظام جمهوري اسلامي ايران از جمله نکات قابل توجه اين نشست بود.
از جمله سخنرانان اين نشست "رابرت مک‌فارلين" مشاور امنيت ملي دولت ريگان، "يوري لوبراني" آخرين سفير رژيم‌صهيونيستي در ايران، مشاور فعلي معاون نخست‌وزير رژيم‌صهيونيستي در امور ايران و رئيس سابق سازمان دفاع موشکي اين رژيم، " مايکل چرتوف" وزير امنيت داخلي سابق آمريکا، "مايکل لدين" مشاور سابق وزير خارجه آمريکا، "امانوئل اوتولنگي" متخصص واحد مطالعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي موسسه FDD، " غيث‌العمري" مسئول ديپلماسي عمومي نيروهاي آمريکايي حاضر در فلسطين ومشاور سابق سياست خارجي محمود عباس، "ديويد ميلر" عضو تيم مذاکره کننده دولت‌هاي کلينتون و بوش در روند مذاکرات صلح خاورميانه، سرلشکر "يعقوب اميدور" رئيس سابق شاخه تحقيقات و ارزيابي ارتش رژيم‌صهيونيستي، "تام ديلير" مدير سياست‌هاي تحريمي و امور مالي تروريسم وزارت خارجه آمريکا، "مارک دابويتز" مدير اجرايي FDD، "دنيل گلاسر" جانشين معاون امور مالي تروريسم و جرايم مالي وزارت خزانه‌داري آمريکا، "کن کاتزمن" کارشناس شناخته شده مسايل سپاه پاسداران ايران و عضو اتاق فکر سياست‌هاي تحريمي کنگره آمريکا ، "اورد کيتراي" مسئول سابق تهيه پيش‌نويس‌ قطعنامه‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل و کارشناس اشاعه هسته‌اي، از جمله سخنرانان اين نشست بودند.
کنفرانس مقابله با تهديد ايران، با سخنراني "رابرت مک‌فارلين" مشاور امنيت ملي دولت ريگان در روز چهارشنبه هشتم دسامبر2010 آغاز به کار کرد و با برگزاري پنل‌ تخصصي "ميادين چندگانه نبرد در جنگ دراز مدت" و سخنراني "مارک کايرک" سناتور جمهوري‌خواه مجلس نمايندگان آمريکا در روز دوم ادامه يافت.
ديگر پنل روز دوم اين نشست، با عنوان "فهم ماهيت رژيم ايران" و با سخنراني "ايروين کاتلر" دادستان سابق کانادا و نماينده فعلي حزب ليبرال اين کشور، "مارک فيتزپتريک" مقام سابق وزارت خارجه آمريکا و کارشناس اشاعه هسته‌اي موسسه بين‌المللي مطالعات استراتژيک، "مهدي خلجي" عضو ارشد بخش سياست‌هاي خاور نزديک موسسه "واشنگتن"، "امانوئل اوتولنگي" متخصص واحد مطالعات "سپاه پاسداران انقلاب اسلامي" موسسه FDD و "ديويد سنگر" خبرنگار روزنامه "نيويورک‌تايمز" که به جنجال‌پردازي در مورد ايران شهرت دارد، برگزار شد.
از ديگر نکات قابل توجه روز دوم نشست مقابله با تهديد ايران، مي‌توان به برگزاري جلسه گفت‌وگو با "يوري لوبراني" آخرين سفير رژيم‌صهيونيستي در ايران، مشاور فعلي معاون نخست‌وزير رژيم‌صهيونيستي در امور ايران و رئيس سابق سازمان دفاع موشکي اين رژيم، اشاره کرد که "کليف مي" رئيس بنياد دفاع از دموکراسي نيز وي را همراهي مي‌کرد.
آخرين سفير رژيم‌صهيونيستي در ايران با تاکيد بر لزوم حمايت از فتنه‌گران بعد از انتخابات سال گذشته ايران، جنبش سبز و خرابکاري را تنها راه مقابله با رژيم ايران دانست. "يوري لوبراني" آخرين سفير رژيم‌صهيونيستي در ايران در جريان سخنراني خود در کنفرانس "مقابله با تهديد ايران" بر لزوم حمايت آمريکا از گروه‌هاي سياسي مخالف دولت ايران تاکيد کرد.
لوبراني روز پنجشنبه نهم دسامبر در اين کنفرانس با تاکيد بر تقويت ديپلماسي عمومي آمريکا در قبال ايران گفت: ما، يعني غرب، متحد بزرگي در ايران داريم، و آن هم مردم ايران هستند. وي که با حمايت از فتنه‌گران بعد از انتخابات رياست‌جمهوري سال گذشته ايران، سعي در بزرگنمايي آشوبگري‌ها و نسبت دادن آن به مردم ايران داشت، افزود: در حقيقت مردم ايران، تنها ماموراني هستند که مي‌توانند رژيم تهران را تغيير دهند. لوبراني با اشاره به وابستگي جريان فتنه به قدرت‌هاي خارجي گفت: فقط کافي است تا اين احساس را به آن‌ها بدهيد که متحداني در خارج از کشور دارند.
مشاور معاون نخست‌وزير رژيم‌صهيونيستي در امور ايران افزود: به نظر من جنبش سبز رشد يافته است و بايد به آن کمک شود تا بتواند وظيفه‌اش براي تغيير رژيم ايران را انجام دهد.
بر اساس اين گزارش، در ادامه نشست مقابله با تهديد ايران، مقامات اطلاعاتي، رسانه‌اي و نظامي رژيم‌صهيونستي و آمريکا، انجام اقدامات خرابکارانه عليه ايران را نيز به عنوان راه‌حلي براي توقف برنامه هسته‌اي ايران معرفي کردند.
در همين رابطه نيز "الي ليک" خبرنگار و کارشناس روزنامه "واشنگتن‌تايمز" با اشاره به برنامه موشکي ايران از "اوزي رابين" رئيس سازمان دفاع موشکي رژيم‌صهيونيستي در مرد اقدامات خرابکارانه کشورهاي غربي در درون ايران پرسيد که رابين در اين‌باره گفت: انجام اقدامات خرابکارانه در درون ايران مي‌تواند موجب کند شدن روند برنامه‌هاي اين کشور شود. 

شايان ذکر است، انجام عمليات‌هاي تروريستي عليه دانشمندان هسته‌اي ايران در کنار اقدامات خرابکارانه برخي گروهک‌هاي تروريستي در مناطق مرزي ايران همچون حادثه اخير در چابهار، از جمله مواردي است که با حمايت مستقيم و اثبات شده سرويس‌هاي اطلاعاتي آمريکا، انگليس و رژيم‌صهيونيستي انجام پذيرفته است.
همچنين سخنراني‌هايي نيز با موضوع "حزب‌الله، سپاه خارجي ايران" از سوي "توني بادرن" و "وليد فارس" اعضاي ارشد FDD و "ديويد گارتن‌اشتاين راس" مدير مرکز مطالعات افراطي‌گرايي تروريسم بنياد دفاع از دموکراسي ارايه شد.
اما ديگر پنل اختصاصي که در روز دوم نشست مقابله با تهديد ايران برگزار شد، "تعقيب روند صلح خاورميانه" نام داشت که از جمله سخنرانان آن مي‌توان به " غيث‌العمري" مسئول ديپلماسي عمومي نيروهاي آمريکايي حاضر در فلسطين ومشاور سابق سياست خارجي محمود عباس، "ديويد ميلر" عضو تيم مذاکره کننده دولت‌هاي کلينتون و بوش در روند مذاکرات صلح خاورميانه و "برت استفانز" سرمقاله‌نويس نشريه "وال‌استريت ژورنال" اشاره کرد.
برگزاري پنل " تحريم‌ها، حرکت بعدي چيست؟" آخرين بخش از دومين روز نشست مقابله با تهديد ايران در بنياد دفاع از دموکراسي آمريکا بود که شرکت‌کنندگان آن را نيز "تام ديلير" مدير سياست‌هاي تحريمي و امور مالي تروريسم وزارت خارجه آمريکا، "مارک دابويتز" مدير اجرايي FDD، "دنيل گلاسر" جانشين معاون امور مالي تروريسم و جرايم مالي وزارت خزانه‌داري آمريکا، "کن کاتزمن" کارشناس شناخته شده مسايل سپاه پاسداران ايران و عضو اتاق فکر سياست‌هاي تحريمي کنگره آمريکا و "اورد کيتراي" مسئول سابق تهيه پيش‌نويس‌ قطعنامه‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل و کارشناس اشاعه هسته‌اي، تشکيل مي‌دادند.
به گزارش خبرنگار مشرق از آمريکا ، برگزاري جلسه گفت‌وگو با " مايکل چرتوف" وزير امنيت داخلي سابق آمريکا، برنامه آغازين روز سوم نشست مقابله با تهديد ايران بود که از حضور نمايندگان رسانه‌ها در اين جلسه جلوگيري شد. رياست اين جلسه را نيز "ريچارد کارلسون" سفير سابق آمريکا در جمهوري سيشل و رئيس سابق شبکه تلويزيوني "صداي آمريکا" بر عهده داشت.
پس از برگزاري اين جلسه، پنل " افزايش تهديدات، کاهش گزينه‌ها" با موضوع "آيا بايد گزينه نظامي عليه ايران به کار گرفته شود؟" با حضور سرلشکر "يعقوب اميدور" رئيس سابق شاخه تحقيقات و ارزيابي ارتش رژيم‌صهيونيستي برگزار شد.
حضور همزمان چهره‌هاي نظامي، اطلاعاتي و رسانه‌اي در اين پنل از جمله نکات مهم آن بود. بطوريکه علاوه بر يعقوب اميدور،" ريويل مارک گريچت" مامور سابق سازمان سيا در مسايل ايران به همراه "جفري گلدبرگ" خبرنگار و نويسنده آمريکايي که به انتشار مطالب دروغين عليه ايران شهرت دارد و "کن پل‌بک" مدير سابق امور خليج فارس شوراي امنيت ملي آمريکا و عضور بنياد بروکينگ در اين پنل حضور يافتند.
بر اساس اين گزارش، در ادامه روز سوم نشست مقابله با تهديد ايران در بنياد آمريکايي دفاع از دموکراسي، دکتر "گري سامور" هماهنگ کننده کاخ سفيد در مسايل تسليحات کشتار جمعي و مقابله با تروريسم به سخنراني در رابطه با ايران پرداخت.
بعد از اين سخنراني نيز آخرين پنل تخصصي نشست، با عنوان "جنگ سايبر، خرابکاري و انقلاب سبز" برگزار شد. "پيت هوکسترا" عضو برجسته مجلس نمايندگان آمريکا و عضو کميته دائمي اطلاعات اين مجلس، "رودني جوف" کارشناس امنيت سايبر موسسه "نئو استار"، کلي مي مدير FDD و "تام جوسکلاين" عضو ارشد FDD از جمله شرکت‌کنندگان در اين پنل بودند.
همچنين حضور "مايکل لدين" مشاور سابق وزير خارجه آمريکا که موضع‌گيري‌ها و شايعه‌پراکني‌هاي وي در مورد ايران همواره مورد توجه رسانه‌ها بوده است، از جمله نکاتي بود که بر اهميت پنل جنگ سايبر، خرابکاري و انقلاب سبز افزود.
اين گزارش حاکيست، شرکت‌کنندگان در اين پنل کوشيدند تا به اين سوال پاسخ دهند که "سرويس‌هاي جاسوسي غربي چگونه مي‌توانند ايران را متوقف کنند".
شايان ذکر است، سخنراني "براد شرمن" عضو دموکرات مجلس نمايندگان آمريکا و رئيس کميته فرعي تروريسم بين‌الملل و امور خارجه اين مجلس، بخش پاياني آخرين روز از نشست مقابله با تهديد ايران بود.

*سايت خبري تحليلي مشرق با هدف معرفي برنامه هاي دشمنان نظام اسلامي به ويژه در زمينه جنگ نرم، اقدام به پوشش و انتشار کامل مباحث مطرح شده در اين کنفرانس سه روزه در واشنگتن نمود تا محتواي آن را به صورت يک مجموعه کامل که مشتمل بر؛
1- مجموعه 16 سخنراني و ميزگرد تخصصي در قالب يازده دي وي دي با ترجمه و زير نويس فارسي
2- ترجمه متن کامل نشست سه روزه که بصورت يک کتاب مجلد 322 صفحه اي عرضه شده است.
3- معرفي کامل بنياد دفاع از دمکراسي شامل پيشينه، هيات مديره و اعضا، کنفرانس هاي تخصصي برگزار شده در بنياد و ...
4- معرفي مبسوط سخنرانان و مهمانان کنفرانس"مقابله با تهديد ايران"، مي باشد را به علاقمندان عرضه نمايد.

** محققان ، پژوهشگران ، موسسات فرهنگي، اتاق هاي فکر و نهادهاي برگزار کننده همايش هاي تخصصي مي توانند ضمن تماس با شماره 09193145375 تعداد نسخه هاي درخواستي را سفارش و در اسرع وقت دريافت نمايند. به سفارش دهندگان بيش از 10 نسخه تخفيف ويژه داده خواهد شد.

شماره نمابر:                      88948529  
پست الکترونيکي: Info@mashreghnews.ir

واحد جنگ نرم مشرق
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس