صندوق کلاريون يک نهاد اسرائيلي آمريکايي است که با ساخت فيلم هاي جنجالي، ايران ستيزي و اسلام ستيزي را در آمريکا بويژه دانشگاه ها ترويج مي کند.

به گزارش خبرنگار مشرق، پايگاه اينترنتي هافينگتون پست در گزارشي به معرفي صندوق کلاريون پرداخته و مي‌نويسد: صندوق کلاريون يک سازمان غير انتفاعي تقريبا وابسته به احزاب راست اسرائيل و آمريکا است که فيلم‌هاي مستند جنجالي در مورد تهديد اسلام توليد و توزيع مي‌کند و آمريکايي‌ها را وادار به آماده باش درباره تهديد اسلام افراطي مي‌کند.

اين گروه در سال 2006 تاسيس شد و به منظور انجام ماموريتش دست به توليد فيلم‌هاي مستند آموزشي و انتقال مضاميني در مورد اسلام افراطي در فيلمهايش مي‌زند و از طريق تلاش‌هاي زياد در اينترنت و پرديس‌هاي دانشگاهي به دنبال دستيابي به اهدافش است.
صندوق کلاريون توسط "رافائل شور" يک محافظه کار خاخام اسرائيلي تاسيس شد، و هيئت مشورتي کلاريون شامل بعضي از نئو محافظه‌کاران و ديگر سياست‌مداران جنگ طلب از قبيل "فرانک گاف ني" از مرکز سياست امنيتي؛ "دانيل پايپ" از انجمن خاورميانه، "ژودي ياسر"، موسس "انجمن آمريکايي اسلامي براي دموکراسي" و سخنگوي صندوق کلاريون و مستند جهاد سوم، "کلار لوپز"، مدير اجرايي کميته سياست ايران، "هارولد رود"، افسر پيشين زير نظر داگلاس فيت در دوره رونالد رامسفلد، "يان شارون" مدير اجرايي "مينه سوتا عليه تروريسم" و "سارا استرن" رئيس "انجمن حقيقت خاورميانه" (EMET) است که در پخش فيلم‌هاي کلاريون همکاري و مشارکت دارند.
صندوق کلاريون توجه رسانه‌هاي زيادي را به خاطر تلاش‌هايش در توزيع ميليون‌ها نسخه از دي وي دي‌هاي فيلم کوتاه "وسواس: جنگ اسلام افراطي عليه غرب" و براي نقشش در توليد فيلم "جهاد سوم: تصوير اسلام افراطي براي آمريکا" که در مي 2009 پخش شد، جلب کرد. تلاش‌هاي کلاريون براي ترويج اين گونه فيلم‌ها انجام داده و در سال 2008 برخي رسانه ها در مورد کلاريون گفتند که متهم به معاف از ماليات بودن و تلاش براي تحريک کردن فضا و ايجاد ترس در آمريکا در هفته‌هاي قبل از انتخابات رياست جمهوري است.
در اواخر سال 2010، کلاريون اعلام کرد که در حال تکميل توليد سومين مستند خود است؛ که اين فيلم در مورد ماليخولياي تهديد ايران است. عنوان فيلم "ايرانيوم" بود؛ فيلمي که قصد داشت هراس را در مورد تهديد برنامه هسته‌اي ايران را از طريق توضيح اصول انقلاب و به صورت تصويري افزايش دهد و تنفر و خشونت را به رهبران ايران نسبت دهد. فيلم رفتارهاي متجاوزانه اي از دولت در مورد شهروندانش را نشان داده و به ترتيب تاريخي، استفاده دولت از ترور در خارج براي تحميل پيام مرگبار در برابر دشمنان خود ساخته را القا مي کند.

• فيلم وسواس
بعضي از 28 ميليون دي وي دي وسواس که تبليغ تنفر ناميده شد توسط بعضي از منتقدين در روزنامه‌هاي چندين ايالت کليدي آمريکا از قبيل فلوريدا، اوهايو و ميشيگان در روزهاي منتهي به انتخابات سال 2008 الصاق شده و قابل دسترس بود. اين فيلم ويدئويي تلاش مي‌کرد موردي بسازد که در آن نيت اسلام افراطي را، هدف‌گيري تمدن غرب و قرار دادن آن زير يوغ ارزش‌هاي اسلام نشان دهد. اين مطلب توسط رافائل شور موسس صندوق کلاريون و وين کوپينگ توليد کننده فيلم ويديويي "بي‌رحم: مبارزه براي صلح در اسرائيل" نوشته شده است. فيلم بي‌رحم نيز مستندي درباره منازعه فلسطين - اسرائيل است که برروي خشونت‌هاي اعراب تمرکز مي‌کند. چندين گروه از قبيل کميته امور آمريکا - اسرائيل و سازمان صهيونيستي آمريکا که از سياست‌هاي نظامي‌گري اسرائيل و آمريکا حمايت مي‌کنند از اکران فيلم بي‌رحم نيز حمايت کردند.
بعد از انتشار اولين قسمت آن در سال 2005، نمايش وسواس بحث‌هاي راجع به اسلام هراسي را در پرديس‌هاي دانشگاهي آمريکا داغ کرد. فيلم به صورت تجاوزکارانه اسلام هراسي را در دانشگاه‌ها ترويج مي‌کرد. وقتي که نسخه‌هاي دي وي دي فيلم به عنوان بخشي از پروژه هشدار عليه تروريسم "ديويد هارويتز" ترويج شد و در لاي روزنامه‌هاي ايالتي در ماه‌هاي آخر منتهي به انتخابات 2008 ظاهر شد بعضي از ناظران متهم کردند که کلاريون و انجمن حقيقت خاورميانه به صورت سري به دنبال حمايت از سناتور "جان مک کين" و ديگر کانديداهاي جمهوري‌خواه هستند که عليه افراط‌گرايان اسلامي و تهديد آنها مبارزه مي‌کنند در حاليکه رقيب دموکرات آنها سناتور "باراک اوباما" در مورد اين مساله ضعيف عمل مي‌کند.
وقتي که يک روزنامه در يک شهر کوچک پنسيلوانيا منبع ارسال دي وي دي‌‌ها را بررسي کرد، فهميد که منبع ارسال دي وي دي‌ها وب‌سايت صندوق کلاريون به آدرس Radicalism.orgبوده است که يک گزارش سياسي در حمايت از مبارزات مک کين منتشر کرده است. گزارش بيان مي‌کند که سياست‌هاي مک کين براي مقابله با اسلام تهاجمي و تروريسم تلاش مي‌کند.
طبق نظر نيويورک تايمز، وسواس به عنوان نقطه جوش مباحث دانشگاهي درباره خاورميانه عمل کرد، نه فقط به دليل آنکه کليپ‌هاي آن از تلويزيون اعراب در غرب به ندرت نشان داده مي‌شود، بلکه بدليل شبکه پخش و حاميان اسرائيلي آن.
• جهاد سوم
اين گزارش در ادامه به بررسي فيلم جهاد سوم پرداخته و مي‌نويسد: جهاد سوم توسط صندوق کلاريون در مي 2009 توليد شد. جهاد سوم ادعا مي‌کند که جنگي را بررسي مي‌کند که رسانه‌ها چيزي درباره آن به شما نگفته‌اند و دشمني که دولت نيز از نام آن مي‌ترسد را آشکار مي‌کند. در اواخر سپتامبر 2008، وب‌سايت فيلم ادعا مي‌کند که فيلم بر روي سند سري (مانيفست برادري مسلمانان آمريکايي) کشف شده توسط اف بي اي تمرکز کرده است. فيلم تشريح مي‌کند که هدف جهاد بزرگ تخريب تمدن غرب از درون از طريق عمليات نفوذي و سلطه بر شمال آمريکا است. فيلم مبارزه رهبران مسلمان افراطي در آمريکا را نمايش مي دهد.
متحصصان برجسته جهاد سوم کساني از قبيل "ريچل ارنفلد" از مرکز دموکراسي آمريکا، "جيمز لويس" رئيس سابق سيا، "ميچل لدين"، "واليد فارز" و "برنارد لوييس" از بنياد دفاع و دموکراسي، سناتور "جوزف ليبرمن" و "گولياني" شهردار سابق هستند.
در وب‌سايت کلاريون (Radicalislam.org) (پرچمدار نمايش فيلم اسلام ستيزي در آمريکا)، بازديد کنندگان مي‌توانند يک تريلر درباره جهاد سوم ببينند که القا مي‌کند که "ژودي ياسر" از انجمن آمريکايي اسلامي دموکراسي، اسنادي را از اف بي اي کشف کرده و تصميم مي‌گيرد که آنها را بررسي کند. او شرح مي‌دهد که آيا دولت اسلامي تهديدي براي امنيت آمريکا محسوب مي‌شود؟ خودش جواب مي‌دهد "بله" !
ليکود و ارتباطات نئو محافظه‌کاران
بعضي منتقدان، صندوق کلاريون را ابزار حزب راست ليکود اسرائيل قلمداد مي‌کنند. طبق گزارش دپارتمان شرکت‌ها، رابرت شور، رابي هنري هريس و ربکا کبات با صندوق کلاريون همکاري دارند. گزارش شده است که اين سه نفر به عنوان کارمندان شرکت بين‌المللي "آيش هوتورا" (Aish Ha Torah) خدمت مي‌کنند، سازماني که اسرائيلي بودن آن بر کسي پوشيده نيست.
گزارش ها نشان مي‌دهد که بودجه توليد، بازاريابي و توزيع فيلم وسواس ،ريشه در گروه اسرائيلي آيش هاتورا دارد.
"نيهاد اواد" مدير اجرايي شوراي آمريکا - اسلام، گفت: "راي دهندگان آمريکايي سزاوار اين هستند که بدانند چگونه آنها هدف يک مبارزه چند ميليون دلاري توسط يک گروه خارجي براي نفوذ به انتخابات رياست جمهوري قرار گرفته‌اند. علاوه بر آن، کلاريون به طور مستقيم يا غير مستقيم در مبارزات سياسي مشارکت داشته است."
اينترپرس سرويس همچنين گزارش کرد که نئو محافظه‌کاراني از قبيل "جان کيرک پاتريک"، "دانيل پايپ" از انجمن خاورميانه، "ميراف وورمسر" از بنياد هادسون، "فرانک گاف ني" از مرکز امنيت سياسي، "وولسي"، آريل کوهن و نينا شه بنياد هريتيج نيز جزو مشاوران (EMET) هستند.
• مشاوران خارجي صندوق:
فرانک گاف ني
وزير سابق دفاع
آقاي گاف ني موسس و رئيس مرکز سياست امنيتي واشنگتن است. گاف ني سابقا به عنوان وزير دفاع در دوره رياست جمهوري ريگان بود.
دکتر ژودي ياسر
رئيس و موسس انجمن اسلامي آمريکايي براي دموکراسي
دکتر ياسر، مسلمان و پزشک طب دروني و قلب شناسي هسته‌اي در فونيکس است.
کلار لوپز
افسر سابق آژانس اطلاعاتي آمريکا (سيا)
کلار لوپز متخصص اطلاعات و سياست استراتژيک در مسائل خاورميانه و امنيت داخلي است.
دانيل پايپز
مدير انجمن خاورميانه، موسس "کمپس واتچ"
وي در دولت آمريکا پست‌هاي مختلفي داشته است و وب‌سايت او DanielPipes.org)) يکي از منابع ويژه اطلاعات در زمينه خاورميانه است.
دکتر هارولد رود
متخصص سابق مسائل خارجي پنتاگون و مشاور موسسه هادسون بوده است.
ايلن شارون
مدير اجرايي موسسه مينه سوتا عليه تروريسم
پسر يک زوج مهاجر يهودي از ليبي و مصر. در زمينه تروريسم، اسلام افراطي و صلح در خاورميانه سخنراني‌هاي زيادي دارد. در توليد فيلم‌هاي ايرانيوم، جهاد سوم و وسواس مشارکت داشته است.
سارا استرن
موسس و رئيس "انجمن حقيقت خاورميانه" EMET))
وي به عنوان هماهنگ کننده سياست ملي ZOA خدمت کرده است. وي همچنين موسس و رئيس EMET و از تصميم‌گيران در زمينه مسائل تهديد براي دموکراسي‌ها توسط افراطيون است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس