کد خبر 27503
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۴

به گزارش مشرق به نقل از دفتر دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا، سردار سرلشکر سيديحيي صفوي دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا در جمع مسئولان و کارکنان وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، در خصوص پيامدها و بازتاب‌هاي منطقه‌اي و جهاني انقلاب اسلامي ايران، گفت: برخي از انقلاب‌ها در محدوده سرزميني خود باقي مي‌مانند و پيامد آنچناني ندارند، حال آنکه انقلاب‌هائي بازتاب جهاني دارند که علاوه بر دامنه وسيع رخداد آن، تأثيرگذاري جهاني داشته باشند و مبتني بر ايدئولوژي فرا ملي بوده و پيام آنها به بشريت و انسان‌ها باشد و بر مبناي انديشه سياسي و مطرح کننده آرماني براي بشر باشند.

وي با اشاره به ويژگي‌هاي انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني(ره) ادامه داد: بي‌ترديد انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني (ره) بزگترين انقلاب مردمي و مکتبي در قرن بيستم است که مبداء تغيير و تحول در تاريخ سياسي جهان شد.

مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا افزود: اين انقلاب بر مبناي يک ايدئولوژي اسلامي و فراملي، با اعتقاد به اسلام و وحدانيت خدا و رسالت پيامبر عظيمم الشان اسلام و با هدف عملي ساختن و پياده کردن احکام نوراني قرآن و سيره عملي پيامبر اکرم و در يک ساختار سياسي تجلي پيدا کرده و شکل گرفت.

صفوي در ادامه تصريح کرد: به نظر مي‌رسد که انقلاب اسلامي تئوري نظام‌هاي سياسي و مبناي قدرت در نظام دو قطبي جهان را به هم ريخت و امام بزرگوارمان، يک نظام سياسي جديدي را در ايران پايه گذاشت که شاخصه اصلي آن مشارکت حداکثري مردم و اسلامي بودن آن است.

وي با تبيين اهداف انقلاب اسلامي ايران گفت: اين نظام سياسي جديد هدفش نه تنها براي ايران، بلکه براي ايجاد يک قدرت بزرگتري به نام قدرت جهان اسلام است. قدرت جهاني که مرکب از 57 کشور عضو سازمان کنفرانس اسلامي و ملت‌هاي اسلامي که انقلاب اسلامي را به عنوان يک الگو و مدل حکومتي، که مي‌توانند از آن الگو برداري کنند، سرلوحه خود قرار داده‌اند، تشکيل مي‌شود.

دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا جهاني سازي انديشه سياسي اسلام و قابليت تشکيل حکومت و نظام سياسي توسط اسلام را از ديگر دستاوردهاي انقلاب اسلامي دانست و افزود: بيداري و خيزش ملت‌هاي اسلامي در منطقه خاورميانه، شمال آفريقا و جهان به برکت انقلاب اسلامي، باعث تغيير ساختار نظام سياسي کشورهاي عربي و اسلامي و سرنگوني حکومت‌هاي مستبد و وابسته به آمريکائي‌ها و بيگانگان خواهد شد.

صفوي ادامه داد: از 57 کشوري که عضو سازمان کنفرانس اسلامي هستند، 11 کشور نظام پادشاهي يا امير نشين و 4 کشور جمهوري اسلامي هستند و 42 کشور باقي، جمهوري و برخي از آنها به پادشاهي شباهت دارند.

وي افزود: تنها راه رسيدن به آزادي و استقلال ملت‌هاي شمال آفريقا و خاورميانه بدست گرفتن سرنوشت سياسي ملت‌ها، به دست خود آنها و مردم‌سالاري ديني است.

مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا در پايان خاطرنشان کرد: سياست‌هاي آمريکا در شمال آفريقا و خاورميانه شکست خورده است. انقلاب مردم مصر الگو گرفته از انقلاب اسلامي ملت ايران است و بي شک سرنوشت ديکتاتور مصر همچون ديکتاتور ايران خواهد شد و اين در حالي است که آمريکائي‌ها بدنبال ايجاد انحراف در انقلاب مردم مصر هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس