کد خبر 27657
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۷

برخي از عناصر رژيم بعث عراق که پس از سرنگوني صدام به مصر فرار کرده‌اند، از بيم سرنوشت خود در اين کشور به کمک رژيم حاکم مصر شتافته‌اند و تظاهرات مردمي مصر را سرکوب مي‌کنند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، پايگاه خبري "الجوار " به نقل از منابع آگاه نوشت که برخي گزارش‌ها مبني بر حضور برخي عناصر نفوذي در نيروهاي ويژه "حسني مبارک " براي سرکوب قيام مردمي اين کشور خبر مي‌دهند.

بر اساس اين گزارش، احتمالا اين افراد وابسته به شبکه تروريستي القاعده و گروهک موسوم به "دولت اسلامي عراق " هستند. همين افراد که عامل انفجار کليسا در اسکندريه مصر هستند، اکنون تلاش مي‌کنند تا عليه سفارت عراق در مصر فضاي بدي ايجاد کنند زيرا مدعي هستند که دولت عراق "مجوسي " است.

از سوي ديگر برخي رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که تعدادي از عناصر فدايي "صدام " در ميان نيروهاي امنيتي ويژه مصر که مسئول سرکوب تظاهرات‌هاي مردمي در اين کشور هستند، حضور دارند. اين افراد پس از سرنگوني رژيم صدام در عراق در سال 2003 به مصر پناهنده شدند و اکنون در خوش خدمتي به رژيم مبارک براي ابقاي او تلاش مي‌کنند.

"فراس الغضبان الحمداني " يکي از نويسندگان عرب طي مقاله‌اي مي‌نويسد که رژيم مبارک از شماري از پناهندگان عرب در مصر از جمله بعثي‌هاي عراقي مقيم مصر براي سرکوب تظاهرات مردم مصر استفاده مي‌کند و اين افراد به همراه نيروهاي امنيتي مصري به خشونت عليه مردم مصر دامن مي‌زنند زيرا سرنوشت آنها به سرنوشت "حسني مبارک " گره خورده است.

بر اساس اين گزارش، تعدادي از عراقي‌ها که از طريق تلويزيون حوادث مصر را دنبال مي‌کنند، برخي از عناصر فدايي صدام را که لباس شخصي پوشيده بودند و در ميان تظاهرات‌کنندگان حضور داشتند و در حال استفاده از چماق و سلاح سرد عليه جوانان مصري بودند، شناسايي کرده‌اند.

پيش از اين نيز گزارش‌هايي درباره حضور نيروهاي صهيونيستي در کنار پليس مصر و کمک تل‌آويو به قلع‌ و قمع مردم معترض مصر منتشر شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس