کد خبر 27716
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۳

اين روزها سکوت آيت الله هاشمي رفسنجاني در برابر موج اهانت به نظام و مقدسات، وي را در برابر اين پرسش قرار داده است که چرا حاضر نيستند حداقل از مواضعي قبلي خودشان دفاع کنند و چرا با سکوتشان همه دلسوزان و علاقه مندان به اين نظام را منتقد خود ساخته اند. آيا اين انتظار زياد و بعيدي است که آيت الله هاشمي همچون سالهاي اصلاحات در مقابل اين جريان فاسد سياسي مواضع شفاف بگيرند؟
به گزارش مشرق، الف نوشت: آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در دوران اصلاحات بارها و بارها در مقابل تهاجم فرهنگي، ليبرال‌ها، سکولارها، نهضت آزادي، بخش‌هايي از جبهه‌ي دوم خرداد، مطبوعات فاسد و منحرف، انقلابيون مسخ شده، مخالفان ولايت فقيه و گروه‌هايي از اين قبيل موضع شفاف و قاطع داشت. چنانچه روزنامه‌هاي منتشر شده (به خصوص روزنامه‌ي جمهوري اسلامي) را در طول اين هشت سال بررسي اجمالي نماييم با موارد فراواني از اين دست مواجه خواهيم شد که در ادامه به نمونه‌هايي از آنها اشاره مي‌شود.هرچند جاي اين سوال وجود دارد که سايت آيت الله هاشمي که هر از گاهي سخنان تاريخي ايشان را منتشر مي کند چرا از کنار اين مواضع آيت الله هاشمي مي گذرد و آنها را در اين برهه تاريخي و پر اهميت در معرض ديد مردم قرار نمي دهد؟
آنچه در ادامه مي آيد سخنان قاطع و روشن آيت الله هاشمي در مقابل جريان منحرف دوران اصلاحات است:
1. «از تلخى هاى اين حادثه [18 تير 78] شکست حرمت و قداست مقام معظم رهبرى و ولايت بود که چنين حرکتى حتى در پيش از انقلاب و در رژيم طاغوت هم رخ نداده بود ... در فکر و انديشه آحاد و همه مردم، قداست رهبرى به گونه‏اى است که هيچ کس چنين اجازه يا گستاخى را به خود نمى‏داد، اما به هر حال اين قضيه تلخ به عنوان لکه ننگى در تاريخ و انقلاب ما به ثبت رسيد و يک اثر تلخى در ذائقه‌ي مردم گذاشت چون همه‌ي ما مى‏دانيم که به چه مقام و شخصيتى توهين شد.» (مرداد 78)
2. «رسانه‏ها [مطبوعات] نبايد اصل را بر افزايش تيراژ قرار دهند. آنها وظيفه دارند دوستى‏ها را عمق بخشيده و از ايجاد اختلاف پرهيز کنند.» (مرداد 78)

3. «هدف دشمنان در ابتداى پيروزى انقلاب اين بود که با ترويج ليبراليسم، ماهيت اسلامى انقلاب را مخدوش کنند و اينک همان شيوه را با ادبياتى تازه شروع کرده‏اند... تفاوتى که مباحث امروز کرده است آن است که اين حرف‏ها را ما از زبان داخلى‏ها مى‏شنويم. رسانه‏ها، گروه‏ها و افرادى که در گذشته و از سال 60 به بعد جرأت بيان اين حرف‏ها را نداشتند، دوباره با گفتن آنها خوراک اصلى راديوهاى بيگانه را فراهم کرده‏اند؛ به طورى که راديوهاى بيگانه ديگر نياز ندارند خودشان سرمايه‏گذارى کنند. امروز عمده‏ترين خوراک را اينها به راديوهاى بيگانه مى‏دهند.» (آذر 78)

4. «ضد انقلاب که در فکر حفظ جان خود بود، امروز همراه با کسانى که حاکميت اسلام را قبول نداشتند و صريح مى‏گفتند که حاکميت دينى در کشور نبايد باشد و منکر ولايت فقيه بودند و با افرادى که مدعى دلسوزى انقلاب مى‏باشند دست به دست هم داده و همراه با بيگانگان اين‏گونه القا مى‏کنند که اسلام کارايى ندارد، اين روح همه شيطنت‏هاست.»

5. «ناجوانمردى است کسانى که خود را وفادار به انقلاب مى‏دانند، گذشته‌ي 20 سال انقلاب اسلامى را زير سؤال مى‏برند.» (آذر 78)

6. «رهبرى از امور فرهنگى کشور نگرانى جدى دارند و در زمان [رياست جمهورى] من هم ابراز مى‏کردند، اما الآن بيشتر است. از طرفى روشن است که جرياناتى در پشت حوادث و تهاجمات فرهنگى براى تخريب فرهنگ کشور وجود دارد.» (دى 1378)

7. «ستون پنجم دشمن در داخل فعال هستند ... امروز نيروى لازم براى مقابله با شرارت‏ها را داريم و نبايد بگذاريم دشمنان، حاکميت و آمريت اسلام را زير سؤال ببرند و با شعار خوارج‏گونه اين گوهر گرانبها را از ما بگيرند.» (همان)

8. «متأسفانه امروز شاهد هستيم همان دشمنان يعنى ناکثين، قاسطين و مارقين در مقابل انقلاب اسلامى، اين ميراث امام و همه‌ي عظمتى که ياران و امت امام (رحمه الله) به وجود آوردند، با همه‌ي عناد، شرارت و فريبکارى، صف کشيده‏اند و جاى خوارج، معاويه‏ها و طلحه‏ها را پرکرده‏اند.» (همان)

9. «حضرت امام (قدس سره) دو رکن اسلاميت و مردميت نظام را با هم مورد توجه قرار داده و قبول داشتند. معتقد بودند اگر مردم نباشند، نمى‏توانيم حکومت اسلامى داشته باشيم؛ البته اين را هم نفى مى‏کردند که مردم جمع بشوند و اسلام را نخواهند، اسلاميت را شرط مى‏دانستند و تحقق آن را منوط به اقبال مردم مى‏ديدند.» (13بهمن 78)

10. «برخى افرادى که از خط امام (رحمه الله) شروع کردند و جان گرفتند، امروز خط آتاتورک و لائيسم را بر خط امام ترجيح مى‏دهند! امروز که 20 سال از پيروزى انقلاب گذشته است و وارد دهه‌ي سوم انقلاب شده‏ايم، افرادى که در سايه‌ي فداکارى ملت به جايى رسيده‏اند، به اين فکر افتاده‏اند که چيز ديگرى را جاى‏گزين افکار امام کنند.» (همان)

11. «ما بايد هوشيار باشيم و اجازه ندهيم که تاريخ با جهل و خامى ما همان‏گونه که در مشروطيت اتفاق افتاد، تکرار شود.» (همان)

12. «نبايد اجازه داد، وفاق ملى که به يمن اسلام و اهل بيت (عليهم السلام) به وجود آمده است، به دست عده‏اى نادان و يا داناى شرور به وضع ديگرى درآيد.» (همان)

13. «ما اين هشدار را به منافقين داديم، گفتيم شما را از دامن مردم مى‏گيرند و به دامن بيگانگان مى‏اندازند. من که اينها را کاملاً مى‏شناختم، بچه‏هاى بدى نبودند، اينها حرکت خود را با مبارزه با آمريکا و کشتن آمريکايى‏ها شروع کردند، بعد جاروکش کنگره‌ي آمريکا شدند و پناه به صدام و اسراييل بردند. سرنوشت همه‌ي کسانى که بخواهند از ملت و از خاستگاه انقلاب جدا شوند، همانند منافقين است.» (همان)

14. «امروز عده‏اى آن‏قدر گستاخ شده‏اند که صريحاً در اجتماعات مى‏گويند و در روزنامه‏هايشان مى‏نويسند که دين نه تنها کارايى ندارد بلکه حکومت دينى مضر است.» (19مرداد 79)

15. «همه ديدند که چگونه ملى‏گراها در دوره‌ي مصدق شکست خوردند و تسليم طاغوت شدند؛ البته من نمى‏گويم نمى‏شود موج درست کرد، همان موجى هم که مصدق روى آن سوار شد، موجى بود که فدائيان اسلام و آيت‏اللَّه کاشانى ايجاد کرده بودند.» (همان)

16. «مسأله‌ي مبارزه با فقر و فساد و تبعيض از اهداف اصلى انقلاب اسلامى و همواره از حرف‏هاى مؤکد حضرت امام راحل و مقام معظم رهبرى بوده است.» (همان)

17. «مهم‏ترين هدف دشمن در ايران اين است که حاکميت اسلام و ولايت فقيه نباشد.» (16شهريور 79)

18. «افراد نادان و يا دانا و مغرض با دشمن هم‌صدا شده و حرف‏هاى يکديگر را تکميل مى‏کنند. با شايعه‏سازى و تبديل آن به يک جريان مرموز و موذى و با استفاده از تمام ابزارها در کشور به ميدان آمده و با پول خرج کردن، ترتيب دادن اجتماعات و به خدمت گرفتن تروريست‏ها قصد دارند به اهداف خود برسند ... از همه‌ي مسئولان انتظار است که اجازه ندهند به انقلاب اسلامى، اين هديه‌ي الهى قرن بيستم، آسيب برسد.» (همان)

19. «دانشجويان انقلابى و همه‌ي کسانى که درد دين دارند، نبايد اجازه دهند دشمنان اسلام و ايران دانشگاه را ابزارى در خدمت منافع خود قرار دهند.» (27 مهر 79.)

20. «مى‏خواهند به نام آزادى و چيزهاى ديگر، حالت بسيار شکننده‏اى براى مردم بوجود بياورند.» (20تير 80.)

21. «دشمنان ديرينه‌ي اسلام با شيوه‌ي نوين به ميدان آمده‏اند.»( 28شهريور 80.)

22. «روحانيت از طرف دشمنان به شدت تضعيف مى‏شود و شرايط زمانى نيز ايجاب مى‏کند که دوستان انقلاب اين شرايط و ترفند دشمنان را درک کنند و بر اساس مقتضيات زمان با انتخاب راه‏کارهاى مناسب با آنان به مقابله برخيزند.» (همان)

23. «غرب از طريق نفوذ سکولارها در دولت‏هاى اسلامى اهداف خود را دنبال مى‏کند.» (30 آبان 80.)

24. «طرفداران انديشه‌ي سکولاريسم برآنند تا ايده‌ي جدايى و عدم دخالت مذهب در مديريت و حاکميت کشورهاى اسلامى را گسترش دهند و از اين طريق اهداف سلطه‏طلبانه‌ي خود را محقق سازند.» (همان)

25. «برخى از مطبوعات، پياده نظام دشمن هستند.» (12 دى 80.)

26. «روزنامه‏هايى که همسو با رسانه‏هاى بيگانه مى‏گويند اسلام کارايى ندارد، اين مطبوعات پياده نظام دشمن هستند.» (همان)

27. «اين حرف‏هايى که در روزنامه‏هاى داخلى و رسانه‏هاى بيگانه مى‏بينيد و مى‏شنويد، شبيه همان حرف‏هايى است که اول انقلاب مى‏زدند؛ اينها مى‏گويند اسلام کارايى ندارد؛ بنى صدر هم همين را مى‏گفت. اينها باز اين نغمه شوم را آغاز کردند که اسلام قدرت اداره‌ي کشور را ندارد. اين مطبوعات پياده نظام هستند. ما هم تقصير داريم. يک کارهايى داريم مى‏کنيم و خودى‏ها هم مى‏کنند و دارند اعتبارات و اسطوره‏هاى مورد اعتماد مردم را از بين مى‏برند. به اسم آقازاده به حريم آقايان وارد مى‏شوند. الآن به اسم اسلام و اقتصاد، با عناوين دهن پرکنى اين بزرگان و همه چيز را زير سؤال مى‏برند. از لحاظ سياسى بعضى مى‏گويند اصلاحات نبوده و ما داريم اصلاحات مى‏کنيم و از نظر اقتصاد مى‏گويند همه جا بخور بخور بوده و ما مى‏خواهيم از حلقوم آنها بيرون بياوريم. در اين شرايط، مردم به چه کسى اعتماد کنند؟ ما به دست خودمان داريم کارآيى اسلام را زير سؤال مى‏بريم. اگر ما همين‌طور جلو برويم، آن انرژى که پشت سر انقلاب بود ديگر پشت سر انقلاب نخواهد بود؛ البته ما آن‏ها را شکست داديم و باز هم مى‏دهيم و بايد روحيه اخلاص را حفظ کنيم.» (12دى 80.)

28. «تأسف‏بار است آنهايى که براى انقلاب زحمت کشيدند و زندان رفتند، حالا همين‏ها به دست خودشان انقلاب، امام (رحمه الله) و دفاع مقدس و همه چيز را زير سؤال مى‏برند.» (همان)

29. «افراد جديدى که مى‏خواهند درس مردم‏سالارى را ياد بدهند، به انقلاب ظلم مى‏کنند.» (26دى 80.)

30. «بدتر از رسانه‏هاى خارجى، برخى رسانه‏هاى داخلى هستند که با مزد يا بدون مزد با راديو اسراييل هم‏صدا شده‏اند.» (همان)

31. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأکيد بر مهم‏ترين بعد انقلاب اسلامى، يعنى مسأله حکومت اسلامى خاطر نشان کرد: «پس از سرنگونى شاه، جريان‏هاى سياسى سعى کردند مانع از تشکيل حکومت توسط روحانيت شوند؛ اين اولين چالشى بود که در شوراى انقلاب با آن روبرو بوديم و هنوز هم اين چالش ادمه دارد. قاطعيت امام تا حدود زيادى راه ليبرال‏ها را بست اما اثر آن به مقدار زيادى باقى مانده است.» (22مهر 81.)

32. «افکار ليبرالى، مارکسيستى و الحادى ريشه‌ي مخالفت با حکومت اسلامى است.» (همان)

33. «عده‏اى فکر مى‏کنند راه تأمين منافع از ملى‏گرايى عبور مى‏کند.» (11آذر 1381.)

34. «امام قاطعانه در مقابل اصلاحات آمريکايى ايستاد.» (23 دى 1381)

35. «مسخ شده‏هاى مدعى سوابق انقلابى، ليبرال‏ها، مارکسيست‏ها و سلطنت‏طلب‏ها معتقدند دولتى سکولار بايد روى کار آيد.» (7 بهمن 81.)

36. «آمريکا در ايران از جريانى حمايت مى‏کرد که تصور مى‏نمود آن‏ها ميليون‏ها رأى در بين مردم ايران دارند، اما نتيجه انتخابات شوراها نشان داد که آراى آن‏ها را بايد با عدد انگشتان دست محاسبه کرد.» (همان)

37. «اين سياه‏نمايى‏ها تقريباً بعد از دوم خرداد 76 شروع شده است؛ به طورى که حتى افتخارات نظام، دفاع مقدس و حضرت امام راحل را هم زير سؤال مى‏برند.» (همان)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس