کد خبر 29172
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۹

اسفنديار رحيم مشايي در راهپيمايي 22 بهمن با شعارهايي همچون "مشايي حيا کن احمدي رو رها کن" بدرقه شد.

به گزارش خبرنگار سياسي مشرق، اسفنديار رحيم مشايي که در راهپيمايي هاي اخير تهران حضور نيافته بود، امروز در سکوت خبري در حاشيه راهپيمايي عظيم 22 بهمن حاضر شد اما در آنجا نيز حاشيه‌ساز شد. مشايي در پاسخ به سؤالات خبرنگار مشرق، کمي برآشفته‌ و با اشاره از محافظينش خواست تا خبرنگار را از وي دور کنند.

اما شايد برآيند راهپيمايي نه چندان طولاني وي در بين مردم (به عبارت صحيح‌تر در لايه‌هاي حفاظتي شديد)چندان براي وي رضايت‌بخش نبود.

بدرقه وي با شعارهايي همچون " "مشايي حيا کن احمدي رو رها کن"، "مشايي حيا کن دولت رو رهاکن" و... به مذاق وي خوش نيامد و چندين مرتبه آرامش خود را از دست داد.

وي در خيابان محمدعلي جناح، حدفاصل اتوبان کرج تا حدود مسير ترمينال غرب حاضر شد و همين مسير را بازگشت.

شايد نکته جالب، تاکتيک هماهنگ شده همراهان رئيس دفتر رئيس جمهور در مديريت سوالهاي خبرنگاران بود و در صورت احساس هرگونه سوال چالشي، سعي داشتند فرد سوال کننده را از مشايي دور کنند و از هرگونه ضبط صدا جلوگيري مي کردند.

آنچه مي خوانيد بخشي از پرسش و پاسخ‌هاي خبرنگار مشرق و عده‌اي از راهپيمايان با اسفنديار رحيم مشايي در حاشيه راهپيمايي امروز در تهران است:

مشايي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه چرا مثل هميشه همراه آقاي رئيس جمهور و در جوار وي نيستيد اظهار داشت: در سفرهاي استاني و در محل کار هميشه پيش وي هستم، اما اينجا پيش مردم هستم.

 

* منظور آقاي احمدي‌نژاد از انسان کامل در سخنان امروز چه کسي است؟

مشايي: امام زمان(عج)

 

* آيا در اعتقاد شما، بهشت زميني يا حکومت الهي روي زمين برقرار خواهد شد؟

مشايي: بله حتماً

 

* نقش دولت نهم و دهم در اين راه چيست؟

مشايي: نقش دولت نهم و دهم، توسعه عدالت و مقدمه‌سازي براي ظهور امام زمان(عج) است.

 

* آيا ارتباطي بين مقدمه‌سازي براي ظهور امام زمان(عج) توسط دولت و ارتباطات خاصي که دولت با برخي کشورهاي منطقه برقرار مي‌کند (به موازات وزارت خارجه و از کانال‌هاي ويژه) وجود دارد؟

مشايي: چنين چيزي وجود ندارد. وقتي وزير امور خارجه کشوري به کشور ديگر مي‌رود، تا وقتي وزير خارجه کشور مقابل به کشورش نيايد، نمي‌تواند مجدد به آنجا سفر کند. در کشور ما هم رئيس دفتر رؤساي جمهور خيلي از کشورها مي‌آيند.

 

مشايي درباره انتقادات کيهان از آقاي احمدي‌نژاد و در پاسخ به اظهارات شخصي که کيهان را تابع نظام و ولي‌فقيه دانست گفت: مگر آقاي احمدي‌نژاد تابع ولي فقيه نيست؟

مشايي با اشاره به رويه روزنامه کيهان نسبت به دولت افزود: روزنامه کيهان مخالف احمدي‌نژاد است نه مدافع او. وي ادامه داد: کيهان و کل طرفدارانش 2000 نفرند که در اقليت‌اند.

در همين حال يکي از راهپيمايان گفت: آقاي مشايي شما آقاي احمدي‌نژاد را از راه منحرف مي‌کنيد.

در بين مسير، جواني با در دست داشتن عکس چاپ شده‌اي از دختر بدحجابي که از بستگان يکي از سران فتنه است و عکسهاي او اخيرا در اينترنت منتشر شده از مشايي پرسيد که آيا اين انتشار اين عکس در سايتها و چاپ آن يک کار اخلاقي و اسلامي است؟

وي پاسخ داد: به نظر من اين کار درست نيست، اين کارها از مصاديق اشاعه فحشا است و تمام دنيا وقتي به اين کار مي‌نگرند، برداشت مي‌کنند که مردم ايران همه دنبال اينگونه مسائل‌اند.

مشايي در پاسخ به سوالي درباره ايجاد اختلاف در بين اصولگرايان از سوي وي و حاميانش، اذعان داشت: برخي از اصولگرايان جلوتر از ولايت حرکت مي کنند؛ بين آقايان باهنر، لاريجاني، مطهري و.. در مجلس با احمدي‌نژاد خيلي فرق وجود دارد.

يکي از راهپيمايان در مسير از مشايي پرسيد: «آقاي مشايي شما بايد توضيح دهيد که چرا تمام طرفداران شخص خائني چون ميرحسين موسوي از شما حمايت مي‌کنند؟ مطمئن باشيد کساني که پشت سر موسويِ خائن بودند الان پشت سر تو هستند.» با اينکه فرياد اين جوان به گوش همه رسيد ولي مشايي از ارائه پاسخ اجتناب ورزيد و بلافاصله به صحبت با برخي اطرافيان پرداخت.

درحالي که دقايقي از پايان يافتن سخنان رئيس جمهور در بين حاضرين ميدان آزادي و خيابان‌هاي اطراف مي‌گذشت، مشايي در حلقه‌اي از محافظين به خودرو خود که يک سمند مشکي رنگ با پلاک معمولي بود رسيد ولي از سوار شدن به ماشين اجتناب کرد و مسير فرعي اتوبان کرج را پيمود تا کمي جلوتر سوار خودرو خود شود.

در اين ميان خبرنگار مشرق که به سختي توانسته بود به مشايي نزديک شود، پرسيد: آقاي مشايي، شعارهاي مردم عليه خودتان را شنيديد؟ نظرتان چيست؟ چرا اين شعارها عليه شما داده مي‌شود؟

مشايي پاسخ داد: اينها مردم نيستند.

خبرنگار مشرق پرسيد: آيا شعاردهندگان اشتباه مي‌کنند؟ مشايي جواب داد: قطعاً.

در بين جمع شخصي پرسيد: آيا مردم ولايت‌مدار نيستند؟ آيا مردم بصيرت ندارند؟

مشايي پاسخ داد: همه ولايتي هستند. ولي اين افراد که عليه من شعار مي‌دهند، مردم نيستند يا اکثريت نيستند.

همچنين مشايي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه شما چند مسئوليت رسمي داريد و چرا؟ پاسخ داد: من هرتعداد مسئوليت که داشته باشم آقاي رئيس جمهور پاسخگو هستند و باعث آن آقاي احمدي‌نژاد است.

رئيس‌دفتر رئيس‌جمهور در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه آيا شما شخصي به نام «علي يعقوبي» را مي‌شناسيد پاسخ داد: نه! او کيست؟

سؤال‌کننده گفت: او يکي از فعالين مسئله‌دار عرصه آخرالزمان و مدعيان مهدويت است که شما هم با او ارتباط داريد.

مشايي در پاسخ، به علامت نفي شناسايي اين فرد، دست و سرش را تکان داد.

رئيس دفتر رئيس جمهور در پاسخ به سؤالي دباره اعطاي برخي بودجه‌ها به افراد و جريان‌هاي خاص از سوي دفتر رئيس جمهور و شخص وي گفت: هيچ بودجه‌اي در اختيار بنده نيست.

در ادامه مشايي در پاسخ به سؤالي بدين شرح که در برخي رسانه ها و محافل مطرح است که شما مهره فتنه آينده هستي؟» نظرتون در اين باره چيست؟ از ارائه هر واکنشي پرهيز کرد.

اسفنديار رحيم‌مشايي براي اثبات ولايتمداري خود چندين مرتبه به قياس خود و يکي ديگر از مسئولان ارشد قضايي پرداخت و مدعي شد که آن مسئول به خاطر فلان کار ولايت پذير نبود و نيست اما من کاملا ولايت پذير هستم!

در بين جمعيت، فردي خطاب به مشايي گفت: آقاي مشايي شما آبروي ما رو برديد، خجالت ميکشيم از آقاي احمدي نژاد دفاع کنيم.

سرانجام رئيس دفتر رئيس‌جمهور در ميان شعارهايي که مردم عليه وي مي دادند، در مسير خلاف ورودي اتوبان کرج سوار بر سمند مشکي شد.

حتي سوار شدن وي بر اتومبيل نيز از حاشيه به دور نبود و هنگام سوار شدن مشايي، تعدادي از مردم با وارد کردن ضرباتي به اتومبيل وي، اعتراض خود را تا آخرين لحظه به اسفنديار رحيم مشايي منتقل کردند.

در پايان اين حضور جنجالي، يکي از همراهان وي در واکنش به شعارها، از مردم خواست براي سلامتي رحيم‌مشايي صلوات بفرستند ...

فيلم بخش هايي از اين حضور جنجالي و شعارهاي مردمي عليه اسفنديار رحيم مشايي در ضميمه همين خبر قابل مشاهده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس