محسن رضايي گفت: سران فتنه اگر تا امشب نگويند که با آمريکا و اغتشاشگران نيستيم، ملت ايران حق دارد آنان را زنداني و برخورد قاطع و جدي کند.

به گزارش مشرق، محسن رضايي در گفتگو با واحد مرکزي خبر دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاييد حرکت نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در محکوميت شديد سران فتنه، از دوستان انقلاب خواست از تماشاچي بودن خارج شوند زيرا امروز وقت سکوت کردن نيست.

وي افزود: خواص، نيروهاي انقلاب و دوستاني که عنوان مي کنند ما جزو نظام جمهوري اسلامي هستيم امروز بايد با قدرت به صحنه بيايند.

وي گفت: درست است که حادثه ديروز کوچک بود اما مي تواند موجب برکت و تقويت نظام و رهبري شود.

رضايي با بيان اينکه حوادث ديروز در برخي نقاط تهران از نظر حجم اغتشاشگران خيلي مهم نبود، گفت: آنچه مهم است اينست که آمريکا کار شتابزده اي انجام داد و قصد داشت با شبيه سازي محيط اجتماعي و سياسي ايران با مصر نشان دهد که محيط ايران نيز مانند مصر است و همانگونه که مردم مصر عليه ديکتاتور اين کشور قيام کردند مردم کشورمان نيز مشابه آنان هستند.

وي با بيان اينکه چند اشکال اساسي به اين مسئله وارد است، افزود: نخستين اشکال اينست که دو سه روز قبل مردم ايران با شرکت در راهپيمايي 22 بهمن وفاداري خود را به امام راحل و جمهوري اسلامي نشان دادند.

رضايي، دومين اشتباه آمريکايي ها را برخورد منافقانه کلينتون دانست و افزود: وزير خارجه آمريکا نه فقط الان بلکه در گذشته نيز به حوادث انگليس و فرانسه اشاره اي نکرد.

وي گفت: مردم انگليس عليه دولت تظاهرات کردند و تعداد زيادي از دانشجويان را دستگير کردند و تعدادي نيز کشته شدند اما آمريکايي ها از نقض حقوق بشر صحبت نکردند.

رضايي افزود: در فرانسه نيز در چهار پنج سال گذشته صدها هزار نفر از مردم اين کشور تظاهرات کردند و در يکي از اين حوادث که دو هفته به طول انجاميد مردم ده هزار خودرو را به آتش کشيدند.

وي اضافه کرد: هيچگاه خانم کلينتون و سران آمريکا نگفتند که در اين کشور نقض حقوق بشر شده است اما چند نفر اغتشاشگر که در خيابان هاي تهران به صحنه آمدند، آنان طرفدار حقوق بشر شدند.

دبيرمجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: به نمايندگي از نيروهاي انقلاب مي گويم که خانم کلينتون غلط کرده که اين حرف را زده و در مسائل داخلي ايران دخالت کرده است و اين تلاش مذبوحانه آمريکا به هيچ جا نمي رسد.

رضايي افزود: حادثه ديروز من را به ياد تظاهرات 25 خرداد سال 60 جبهه ملي عليه حکم قصاص و سخن امام خميني (ره) انداخت که فرمودند:" اگر جبهه ملي تا امشب نگويند اشتباه کرديم، مرتدند و نظام مي داند با آنان چکار کند".

وي گفت: به نظرم سران فتنه اگر تا امشب نگويند که با آمريکا و اغتشاشگران نيستيم، ملت ايران حق دارد آنان را زنداني و برخورد قاطع و جدي کند.

رضايي با بيان اينکه در ايران با کسي شوخي نداريم، افزود: قانون و عدالت محور اساسي حرکت ماست و از ابتداي انقلاب تاکنون مردم هم مشارکت و هم اعتراضات قانوني داشته اند.

دبيرمجمع تشخيص مصلحت نظام خطاب به وزير خارجه آمريکا افزود: کلينتون بايد بداند که در ايران دمکراسي وجود دارد و جز چاقوکشان و بمب گذاران همگي در انتخابات شرکت کرده اند.

رضايي با بيان اينکه مگر بني صدر ، گروههاي دوم خرداد، مجلس ششم و دولت اصلاحات که روي کار آمدند جزو اصولگراها بودند؟ ، گفت: دمکراسي در ايران جدي است و تاکنون 30 انتخابات در اين کشور برگزار شده است و هيچ کس اين شبيه سازي سران آمريکا از حادثه ايران نسبت به مصر را قبول نمي کند.

وي افزود: برژينسکي چند روز قبل اعلام کرد دست پاچگي اوباما درحادثه مصر بيشتر از دست پاچگي کارتر درمقابل انقلاب اسلامي است و معناي اين واقعيت اين است که قيام اسلامي مردم مصر ضربه اي اساسي به آمريکا زده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس