مشاور رهبر معظم انقلاب با بيان اينکه ترديدي ندارم موسوي و کروبي با بيگانه در ارتباطند و در حوادث بعد از انتخابات به دنبال براندازي بودند، تاکيد کرد: بزرگاني که بعد از بروز آشکار فتنه باز هم با سکوت خود رضايت نشان دادند، حيثيت و اعتبار خود را در نزد مردم ا

به گزارش مشرق، علي اکبر ولايتي مشاور بين الملل رهبر انقلاب در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اقدامات سران فتنه که به اغتشاشات 25 بهمن انجاميد، گفت: نظرشخصي من اين است اين افراد که در مقابل نظام ايستاده اند چه آقاي موسوي و چه آقاي کروبي نوع کارهايي که مي کنند در هيچ چارچوب و قالب پذيرفته شده حتي در کشورهاي مدعي ليبراليسم وجود ندارد. يعني آنجا هم اگر کسي بخواهد تظاهراتي انجام بدهد حتما بايد با کسب اجازه از مقامات امنيتي و پليس باشد و اگر اجازه ندادند حق تظاهرات ندارند تا جايي که بنده اطلاع دارم تظاهرات 25 بهمن چنين اجازه اي نداشت.

وي افزود: من خاطرم هست در آمريکا که در آنجا تحصيل کرده ام نيز اگر انجمن اسلامي دانشجويان قصد داشت راهپيمايي داشته باشد حتما مي بايست با اطلاع پليس باشد والا اين اجازه داده نمي شد. حتي زمان و مدت تظاهرات نيز بايد به اطلاع مقامات پليس رسانده مي شد به شکلي که گاهي مواقع تعداد نيروهاي پليس بيش از تعداد دانشجويان بود و پليس دورتا دور آنان را محاصره مي کرد.

* موسوي و کروبي اصل نظام را به معارضه طلبيدند

ولايتي ادامه داد: اينها عملا در طي اين مدت اصل نظام را به معارضه طلبيدند و اساس نظام را زير سئوال بردند و در اين راه تا درگيري هاي خشونت آميز و ارتباط با بيگانه پيش رفتند هيچ يک از اين نکاتي که عرض شد در جوامع غربي براي گروههاي معارض پذيرفته نيست يعني فرض کنيد يک حزبي در يک کشور در اقليت است اگر تظاهرات مي کند حق ندارد قانون اساسي و مباني نظام را زير سئوال ببرد يعني آزادي که وجود دارد بر اساس آن قانون اساسي است که در آن کشور حاکم است نمي شود انسان از مصرحات قانون اساسي کشورش که آزادي هاي سياسي را تضمين کرده به عنوان حق استفاده کند و بخش ديگري را نقض کند.

* ادعاي تقلب ادعاي کاذبي بود

مشاور امور بين الملل رهبر انقلاب تصريح کرد: نمي شود اشخاصي در قالب اپوزيسيون يا معارض تظاهرات کنند و بعد بگويند براي اينکه ببينيم در آينده چکار بايد بکنيم همه پرسي انجام شود که آيا روش حکومت مورد قبول است يا نه. عصاره حرف اينها از بعد از ادعاي تقلب که ادعاي کاذبي بود همين است موقعي که يکي از ما شش نفر به عنوان حکم مامور شده بوديم تا اعتراضات به نتيجه انتخابات 88 را رسيدگي کنيم، از آقاي موسوي سئوال کرد که اگر قرار باشد اين انتخابات ابطال شود و دوباره برگزار شود دوباره همين وزارت کشور و همين شوراي نگهبان مسئولان برگزاري انتخابات خواهد بود که آقاي موسوي گفته بود نه، ما اين وزارت کشور و شوراي نگهبان را قبول نداريم.

* هدف موسوي و کروبي براندازي بوده است

وي ادامه داد: وقتي کسي شوراي نگهبان و وزارت کشور و دولت را قبول نداشته باشد يعني ارکان نظام را قبول ندارد يعني مي گويد اين نظام بايد کنار برود و يک نظام ديگر بيايد . در کدام کشور عده اي تظاهرات مي کنند که نظام تغيير کند؟! مثلا در آمريکا آيا تظاهرات مي کنند که قانون اساسي لغو شود؟ آيا در اين صورت اجازه مي دهند که اين تظاهرات برگزار شود؟ آيا در انگليس يا فرانسه و آلمان به کسي اجازه مي دهند براي تغيير نظام تظاهرات صورت بگيرد؟، بنابراين اينها از بعد از انتخابات هدفشان براندازي نظام بوده است کدام نظام بوده که با براندازان خود مسامحه کند که ما دومي باشيم؟!

* براي موسوي و کروبي "کوسه و ريش پهن" و "شتر سواري دولا دولا" نمي شود

ولايتي گفت: شتر سواري دولا دولا نمي شود ، نمي شود اشخاصي درخواست کنند که تظاهرات در حمايت از مردم مصر برگزار کنند و در آمريکا مسئولين آمريکايي مثل "جو بايدن" که از او سئوال شد که چرا وضعيت مصر اين گونه شد پاسخ بدهد در عوض در ايران براي روز 14 فوريه درخواست راهپيمايي شده است يعني اگر ما به عنوان حکومت آمريکا در مصر دچار مشکل هستيم به خاطر قيام مردم اين کشور در ايران طرفداران ما درخواست مجوز کردند و معلوم است ما در ايران داريم برنده مي شويم .اينها با هم تناقض دارد نمي شود درخواست راهپيمايي توسط اين دو نفر صورت بگيرد و مورد حمايت آمريکا باشد و موضوع اين راهپيمايي حمايت از مردم مصر يعني مخالفين آمريکا باشد؛ معناي اين حرف اين است که اينها مي خواهند دولا دولا شترسواري بکنند. به تعبير ديگر "کوسه و ريش پهن" نمي شود.

وي افزود: نمي شود اينها در خطي که مورد حمايت آمريکاست حرکت کنند و از کساني حمايت کنند که در مقابل آمريکا ايستادند و عامل مهم آمريکا را از مملکتش بيرون کرده اند و معلوم هم بود که نمي آيند به نفع مصر شعار بدهند و لذا اين عده معدودي که بيرون آمدند و تظاهرات کردند هيچ جا ثبت نشده که عليه مبارک شعار داده باشند و يا به نفع مردم مصر کاري کرده باشند؛ اين ساده لوحي يا ساده انگاري اينها نشان مي دهد که تصور مي کنند مردم ايران اين تشخيص را ندارند که صحيح را از ناصحيح جدا نمايند.

* قوه قضائيه بايد اقدام کند/ محاکمه سران فتنه يک انتظار کاملا طبيعي است

ولايتي تصريح کرد: رسيدگي به تخلفات قانوني و جرم و جنايت و اقدام عليه امنيت ملي به عهده قوه قضائيه است و قوه قضائيه بايد اقدام کند و تا جايي که ما اطلاع داريم ظرف اين مدتي که گذشت چند بار از سوي مقامات قوه قضائيه از جمله رئيس قوه قضائيه اعلام شده که با سران فتنه و دست اندرکاران اين فتنه برخورد قاطع خواهد کرد بنابراين قوه قضائيه چنين عزمي را دارد. شايد همانطور که نمايندگان مجلس درخواست کرده اند و به نوعي شب گذشته در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي بحث شد و اين خواست شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز است قوه قضائيه با اين پديده ها و وقايع و اين حرکت هاي براندازانه برخورد کند و به نظر مي رسد اين يک انتظار کاملا طبيعي و منطقي است.

* موسوي و کروبي بايد جواب خون هاي ريخته شده را بدهند

وي تاکيد کرد: با اين کارهايي که اين اقايان کرده اند بنده بسيار بعيد مي دانم که به نصايح مقام معظم رهبري توجه بکنند زيرا امتحانهاي بدي داده اند . کسي دلش نمي خواهد افرادي که در داخل کشور سوابق خوب دارند در چاله اي بيفتند که بيگانگان برايشان کنده اند . اينها هر حرکتي که کرده اند از چاله به چاله عميق تر يا به چاه افتاده اند آنها ديگر حالا بايد جواب خون هاي ريخته شده را بدهند.

* اگر حتي موسوي و کروبي توبه کنند، باز هم بايد محاکمه شوند

اگر هم برگردند بايد پاسخ اينها را بدهند يعني بايد محاکمه شوند. اينکه نمي شود هر کس هر کاري دلش خواست بکند بعد بگويد توبه کرده ام. يک وقت امري بين انسان و خداست که توبه مي کند و خدا ارحم الراحمين است ممکن است ببخشد. اما اينها حق الناس به گردنشان است و توبه حق الناس اين است که حقوق تضييع شده مردم احيا شود و اين نمي شود مگر با محاکمه آنها.

نمي شود که آشوب به پا کنند،عده اي را فريب بدهند، مجال براي وارد شدن عوامل بيگانه به صحنه فراهم کنند و از قبل آن عده اي جان خود را از دست بدهند همچنان اينها بدون محاکمه و مجازاتي که قوه قضائيه براي آن تعيين مي کند بمانند.

مشاور رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: حفظ نظام، حمايت از استقلال و تماميت ارضي کشور ، تقابل جدي با بيگانگان و عوامل بيگانه وظيفه همه است که اين دو نفر بدون ترديد بازيچه عوامل بيگانه هستند.

* ترديد ندارم موسوي و کروبي با بيگانه در ارتباط هستند

درخصوص ارتباط اين دو نفر با بيگانه و تلاش آنها در جهت خدمت به بيگانه به لحاظ سياسي ترديدي نيست اما به لحاظ امنيتي و قضايي مقامات مربوطه بايد بررسي کنند. بر اساس تحليل سياسي که بنده دارم نمي شود اين افراد و کساني که کمک به آنها مي کنند مرتبط با بيگانه نباشند هيچ ترديدي ندارم. به دليل اينکه درست موقعي که اينها سخن مي گويند و يا بيانيه مي دهند بلافاصله حکومت هايي که با جمهوري اسلامي تعارض اساسي و بنياني دارند مثل انگليس و آمريکا مثل رژيم صهيونيستي به تاييد اين افراد مبادرت مي کنند.

وي اظهار داشت: اين جمله به ظاهر ساده اما عميق امام را نگاه کنيد که فرمود هر کس ببيند آمريکا يا ديگر دشمنان جمهوري اسلامي از او تعريف مي کند در اصالت و صحت عمل خودش شک کند.

کساني که با تاريخ اسلام استعمار و معاصر آشنا هستند مي دانند کساني که به دنبال اعمال سلطه هستند از عوامل مختلف براي تثبيت سلطه استفاده مي کنند و از مهمترين عوامل، استفاده از عوامل به ظاهر خودي ولي مرتبط با بيگانه است. ما اينقدر از اين نمونه ها داريم که بعدها اسنادش درآمده از "سدان" که مدير عامل شرکت نفت ايران و انگليس در زمان حکومت مصدق بود گرفته تا شاپور بختيار يا قبل از آن ميرزاآقاخان نوري ، ميرزاعلي اصغرخان اتابک و سيد ضياءالدين طباطبايي از اين نمونه ها هستند.

ولايتي افزود: مثل روز روشن است هر گاه بيگانه از ايراني ها در ايران يا مصري ها در مصر ، هندي ها در شبه قاره هند حمايت کردند اين در خدمت منافع آنان است که اين کار را مي کنند والا اگر حرکت ملي باشد در جهت استقلال و عزت ملي است ،انگليس و آمريکا که عزت و استقلال ما را نمي خواهند. شيمون پرز بعد از فتنه 88 مي گويد اينها به نيابت از ما مي جنگند ، اوباما از آقاي موسوي اسم مي برد و از او حمايت مي کند همين اوبامايي که مبارک متحدش بوده و تحت فشار به رفتن مبارک رضايت مي دهد همين اوبامايي که در مقابل جمهوري اسلامي ايران ايستاده و انواع تحريم ها را عليه ملت ما برقرار کرده با بيانيه هايي که اينها صادر مي کنند مثل اين است که يک مژده بزرگ دريافت مي کنند چنان رسانه هاي غربي به اين مي پردازند.

* موسوي و کروبي عقل و ايمان ندارند/ به اسلام و ايران هم علاقمند نيستند

وي تصريح کرد: اگر کسي در درجه اول عقل و ايمان داشته باشد و به اسلام و ايران علاقه داشته باشد نمي آيد دشمنان ايران و اسلام را شاد کند و در جهتي حرکت کند که خطش را آنان ترسيم کرده اند.

اينها اعلاميه مي دهند، شب خبر اول بي بي سي و راديو آمريکا و راديو اسرائيل مي شود آنها اين بيانيه را در مقابل حرکت مردم مصر قرار مي دهند. به نظر مي رسد اينها با کارهايي که کردند خود را از لطف خدا محروم کردند.

* شخصيت هايي که سکوت مي کنند، حيثبت و اعتبار خود را از دست مي دهند

ولايتي ادامه داد: کساني که وجاهتي داشتند و در مقابل اين فتنه سکوت مي کنند به تدريج وجاهتشان را از دست مي دهند چنان که دادند. يعني آبروي افراد ، حيثيت سياسي افراد، آبروي سياسي اشخاص در طول سالها جمع مي شود و ممکن است با حرکاتي در طي چند روز از بين برود حتما کساني که در مقابل فتنه سکوت کردند يا با سکوت خود رضايت خود را نشان دادند و يا بعد از بروز آشکار فتنه باز هم سکوت کنند اينها حيثيت و اعتبار خود را در نزد مردم از دست مي دهند.

مشاور امور بين الملل رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: تحولات خاورميانه يک تحولات اصيلي است که در طي سالها شکل گرفته و به پايان 24 سال حکومت ديکتاتوري "بن علي" انجاميد و عقده هاي فرو خورده مردم را به يک باره منفجر کرد.

در تونس ديگر بن علي بر نمي گردد و شرايط قبلي نيز ديگر بر نمي گردد. در مصر هم نه حسني مبارک بر مي گردد نه شرايط زمان حسني مبارک همين که عکس حسني مبارک برداشته شد و به جاي آن " الله "جل جلاله گذاشتند يعني اينکه فرعون رفت و حاکميت خدا بازگشت. با اين کارها و بازيهاي عوامل بيگانه کارهاي اصيل و مبارزات سراسر خاورميانه ممکن است چند روزي موقتا تحت شعاع قرار بدهد اما در اصل آن تغيير ايجاد نمي شود و اين مراحل مي گذرد چند روز اسباب دست تبليغات آمريکاست و بعد مبارزات منطقه به مسير خود ادامه خواهد داد و اين قطعي است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس