کد خبر 30816
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۵

همزمان با سالروز ولادت نبي اکرم (ص) سايت اسلام پديا به عنوان يک دايره المعارف اسلامي اينترنتي به همت موسسه علمي تحقيقاتي رواق حکمت تحت اشراف آيت الله هادوي تهراني به صورت رسمي افتتاح شد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، آيت الله مهدي هادوي تهراني قبل از ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح رسمي سايت اسلام پديا در گفتگو با خبرنگاران گفت: سايت اسلام پديا يک سايت مرجع است که در قالب يک دايره المعارف اسلامي در اينترنت عرضه شده است.

وي در خصوص هدف از راه اندازي اين سايت بيان داشت: سايت اسلام پديا با هدف تشريح شفاف و دقيق مباني اسلام، مفاهيم اسلامي، معرفي پيامبران و ائمه اطهار (ع)، مفاخر اسلامي، علماي جهان اسلام، مفاخر ايراني و... راه اندازي شده است.

رئيس موسسه رواق حکمت تصريح کرد: همچنين سايت اسلام پديا امکان دسترسي آسان و سريع براي محققان مسائل اسلامي را در حوزه مجازي فراهم مي‌آورد تا آنان بتوانند پاسخ پرسش‌هاي مسائل گوناگون مربوط به اسلام را در آن بيابند.

وي همچنين در خصوص هدف کلان راه اندازي سايت اسلام پديا گفت: در حال حاضر مرجعيت و مديريت کلان اطلاعات دايره المعارف‌هاي باز مانند ويکي پديا در خارج از کشور و عملا خارج از مراکز اسلامي است و اين سايت به عنوان يکي از پايگاه‌هاي تبيين و توسعه مفاهيم گوناگون اگر چه به ظاهر عملکردي بي‌طرفانه دارد اما در واقع درصدد القاي تفکرات غربي است.

هادوي تهراني تصريح کرد: هدف از راه اندازي سايت اسلام پديا اين است مديريت کلان اطلاعات اسلامي را به داخل کشور و مراکز اسلامي داخلي منتقل کنيم تا جلوي سوء استفاده‌هايي که امروز از طريق همين موضوع در خارج از کشور انجام مي‌گيرد و همچنين تحريف در فرآيند اطلاع رساني گرفته شود.

وي در ادامه اظهار داشت: اين سايت در سه فاز پيش بيني شده که در فاز اول که با زبان فارسي است محتواي توليد شده توسط محققان در مجموعه رواق حکمت، بر روي سايت قرار مي‌گيرد.

رئيس موسسه رواق حکمت اضافه کرد: در فاز دوم توسعه اين سايت امکان درج مقاله براي ساير مراکزي که در حوزه اسلام و اسلام‌شناسي فعاليت دارند فراهم مي‌شود تا آن‌ها بتوانند داده‌هاي خود را با نام و آرم مرکز خود بر روي سايت قرار دهند.

وي با بيان اينکه توسعه سايت در هر سه فاز حداکثر شش ماه طول خواهد کشيد، اظهار داشت: همچنين در فاز سوم که مهم‌ترين فاز راه اندازي و توسعه سايت اسلام پديا است امکان ارسال اطلاعات و ويرايش مقالات براي کليه کاربران اينترنتي فراهم مي‌شود که کليه کاربران طبق ضوابط تعيين شده به درج يا تغيير مقالات بپردازند و در واقع اين سايت اولين دايره المعارف باز در جهان اسلام است که عرضه مي‌شود.

هادوي تهراني همچنين در مورد مشخصات فني اين سايت گفت: سرورهاي اين سايت به دليل برخي مشکلات فني در خارج از کشور قرار دارند که در هنگام بروز اشکالاتي مثل هک شدن، با سرورهاي داخلي حمايت مي‌شوند لذا ضريب امنيتي اين سايت در حد بالايي است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس