هاشمي رفسنجاني در آستانه انتخاب هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري مواضع جديدي را در ديدار اعضاي جبهه پيروان خط امام و رهبري درباره جريان فتنه بيان کرد.

به گزارش مشرق، چهار تن از اعضاي جبهه پيروان خط امام و رهبري هفته گذشته با هاشمي رفسنجاني ديدار کردند تا برخي انتقادات مطرح در ميان جبهه اصولگرايي را نسبت به رويکردها و عملکردهاي وي به ويژه در دوران فتنه بازگو نمايند.
اعضاي حاضر در اين جلسه اسدالله بادامچيان، حسن غفوري فرد، محمدنبي حبيبي و ابوالفضل توکلي بينا بودند.
حبيبي در ابتداي جلسه با اشاره به سوابق مبارزاتي هاشمي و نقش وي در پيروزي و تثبيت انقلاب اسلامي، نسبت به مواضع ساليان اخير هاشمي اظهار نگراني کرد و از وي خواست مواضع خود را همگام با نظام و رهبري نمايد.
يکي ديگر از اعضاي جبهه پيروان در سخناني تداوم سکوت هاشمي در قبال جريان فتنه به ويژه پس از فتنه 25 بهمن را منجر به حذف وي از رياست مجلس خبرگان و احتمالا مناصب ديگر دانست و نسبت به وقوع چنين اتفاقي ابراز نگراني کرد.
هاشمي رفسنجاني در پاسخ به مطالب مطرح شده گفت: برخوردها و مواضعي که عليه من اتخاذ مي شود بخشي ريشه در داخل و بخش ديگر ريشه در خارج کشور دارد. دشمنان نظام مي خواهند بين من و رهبري فاصله بيندازند.
وي بدون اشاره به سکوت 20 ماهه اش ، در ادامه به موضع اخير خود در برابر جريان فتنه اشاره کرد و افزود: موضع من در برابر جريان فتنه همان است که در بيانيه هيات رئيسه مجلس خبرگان آمد.من براي اينکه هيچ حرف و حديثي نباشد به آقاي سيد احمد خاتمي گفتم بيانيه اي تنظيم کن و من هم بدون کمترين ايرادي آن را امضا کردم.
هاشمي رفسنجاني در ادامه تاکيد کرد موضع صريح و شفاف من محکوميت صد در صد فتنه است و بزودي در مجمع تشخيص مصلحت هم اين موضع را بيان خواهم کرد.
وي همچنين با اشاره به اينکه در آينده نزديک کتابي از وي درتحليل و ارزيابي جريان فتنه منتشر خواهد شد افزود: من در اين کتاب اثبات کرده ام که پيش از همه نسبت به تولدجريان فتنه در فضاي کشور هشدار داده ام.
هاشمي رفسنجاني همچنين از آمادگي خود براي ورود فرزندش مهدي هاشمي به کشور و محاکمه وي در دستگاه قضايي خبر داد.
وي در اين جلسه بدون اشاره به نامه 19 خرداد88 خود خطاب به مقام معظم رهبري که به صراحت ايشان را تهديد به وقوع نافرماني هاي مدني کرده بود، ازعشق و علاقه خود به مقام معظم رهبري سخن گفت و تصريح کرد:من سه خط قرمز روشن دارم.1-نظام2- ولايت فقيه3-شخص آيت الله خامنه اي.
هاشمي سپس در سخناني احساسي که از مدت ها قبل طرح اين سخنان پيش بيني مي شد، گفت:من به شخص آقاي خامنه اي عشق مي ورزم و اين دوستي را با هيچ چيزي عوض نمي کنم.ايشان عشق قلبي من است.اگر يک هفته ايشان را نبينم احساس کمبود مي کنم.ايشان در رهبري بديل و نظير ندارد. من معتقدم اگر جايگاه ولي فقيه در اين کشور ضربه بخورد دشمن به نظام ضربه خواهد زد.
هاشمي رفسنجاني همچنين بدون اشاره به استقرار تيمي از حاميان وي در قم براي رايزني با برخي اعضاي مجلس خبرگان تاکيد کرد: من به دنبال پست و مقام نيستم. همان دوره قبل هم نمي خواستم کانديداي رياست شوم. نظر من هم روي آقاي مهدوي کني بود ولي با تکليفي که رهبري کردند براي خبرگان کانديدا شدم.
اين ادعاي آقاي هاشمي در حالي بيان مي شود که سيره رهبر معظم انقلاب اسلامي در مواردي همچون مجلس خبرگان و رياست آن هيچگاه توصيه و دخالت نبوده است که اين مهم را برخي اعضاي خبرگان در روز گذشته بيان کردند. از سوي ديگر تدارک ديدار هاشمي با اعضاي جبهه پيروان و  حزب موتلفه در آستانه اجلاس خبرگان مي تواند همراه با تامل باشد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس