فردي که 10 سال قبل صاحب تنها يک سوله 500 متري بود، هم اينک به مدد بهره بردن از رانت هاي دولتي تبديل به يک کلان سرمايه دار شده است.

به گزارش مشرق، "م-ز" از چند سال قبل با سوء استفاده از مشاوره و رانت هاي يک مجري مشهور صدا و سيما که کمک شاياني به وي براي اخذ وام هاي کلان بانکي نمود، وارد بازار بورس، فولاد، خودرو و معدن کشور شد.
بر اساس اين گزارش،در حال حاضر اين فرد جزو 10 کلان سرمايه دار کشور است که 24 و 30 درصد سهام دو بانک مطرح کشور را در اختيار دارد.
خريد سهام اين دو بانک در حالي توسط اين فرد انجام شد که وي به عنوان يکي از بزرگترين بدهکاران به سيستم بانکي کشور مطرح مي باشد.
چندي پيش دايره حقوقي بانک "م " که گفته مي شود صدها ميليارد تومان طلب معوق از اين فرد دارد حکم جلب وي را گرفت اما اين بدهکار بزرگ توانست با رايزني و لابي هاي فراوان خود را از چنگال عدالت رها کند.

آقاي "ز" به مدد رانت هاي خاص و وام هاي کلان بانکي، به بازارهاي مالي و صنايع بزرگ کشور مانند خودرو ، فولاد و معدن راه پيدا کرده و همه کاره يکي از واحدهاي شرکت بزرگ ساخت خودرو در کشور و نزديک به 10 شرکت مهم فولادي مي شود و اکنون نيز در اوقات فراغت خود به سراغ فعاليتهاي گردشگري نيز مي رود.

آقاي "ز" که ارتباطات عميق و گسترده اي با يک جريان منحرف سياسي دارد در اندک زماني توانست مجوز تاسيس يک شرکت هواپيمايي را به دست آورد و سپس بدون داشتن مسووليت مشخص دولتي به ديدار يکي از مقامات ارشد ترکيه فرستاده شد تا مجوز پروازهاي خود به به فرودگاه آتاتورک استانبول را که ارائه مجوز آن در انحصار دولت ترکيه است را دريافت نمايد.
اين گزارش مي افزايد: آقاي "ز" سپس ضمن برقراري پيوند عميق تر با نزديکان چهره جنجالي دولت و آقازاده يکي از چهره هاي مطرح اقتصادي ، اقدام به ثبت و تاسيس شرکتي به شماره390 ... مي نمايد تا با سوء استفاده هر چه بيشتر از رانت هاي دولتي بتواند سرمايه گذاري هاي مشترک بيشتري را انجام دهد.
نفوذ اين فرد در يکي از بانک هاي تازه تاسيس کشور به گونه اي است که اين بانک که سرمايه آن کمتر از 200 ميليون دلار است، براي نامبرده که صاحب دو کرسي هيات مديره آن است ضمانت نامه اي به مبلغ 800 ميليون دلار در وجه يکي از سازمان هاي وابسته به وزارت صنايع صادر کرده که کاملا خلاف قانون است اما تاکنون هيچ گونه مخالفتي با آن از سوي بانک مرکزي و سازمان بازرسي کل کشور صورت نگرفته است.
گفته مي شود اين فرد که عضو کميته مالي ستاد انتخاباتي يک جريان سياسي خاص مي باشد به تازگي در سفر يکي از چهره هاي مطرح اين جريان به چند کشور اروپايي او را همراهي کرده است.
مشرق در آينده نزديک اسناد قابل توجهي از اقدامات خلاف مقررات آقاي "م-ز" را براي اطلاع سازمان هاي نظارتي منتشر خواهد کرد.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس