کد خبر 3378
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۰

شجريان در مصاحبه با بي.بي.سي و سي.ان.ان بر شدت انتقادات خود از رئيس دولت دهم افزود و حتي براي جرياني که اعتراضش به نتيجه انتخابات بعدها به انحراف رفت و جريان ساز فتنه شد سرودي خواند که به اعتقاد بسياري در نوع کارهاي استاد شجريان بي نظير است.

به گزارش مشرق به نقل از البرز، سازمان صداوسيما پخش دعاي ربنا با صداي محمدرضا شجريان را به طور کامل در تمام شبکه ها ممنوع کرد.
اين تصميم از چند روز قبل به اطلاع برنامه سازان ويژه برنامه هاي افطار کليه شبکه هاي راديو و تلويزيون رسيده و مورد تاکيد قرار گرفته است.
اين سازمان حتي از پخش آگهي هاي بازرگاني که معمولا در ماه رمضان با نواي اذان يا دعا همراه است در صورتي که صداي ربنا زير صداي آگهي قرار گرفته باشد ممانعت مي کند.
سال گذشته و بعد از حوادث و ناآرامي هاي بعد از انتخابات محمدرضا شجريان به مواضع و اظهارات محمود احمدي نژاد تاخت و آشکارا از او انتقاد کرد. او همچنين از صداوسيما خواست هيچيک از اثارش را پخش نکند. استاد آواز ايران تنها اجازه پخش دعاي ربنا در ماه مبارک رمضان را به رسانه ملي داد که اين سازمان هم با احتياط و تنها در يک يا دو برنامه تلويزيوني از اين يادگار دلنشين ماههاي صيام استفاده کرد.
شجريان به اين کار بسنده نکرد و در مصاحبه با بي.بي.سي و سي.ان.ان بر شدت انتقادات خود از رئيس دولت دهم افزود و حتي براي جرياني که اعتراضش به نتيجه انتخابات بعدها به انحراف رفت و جريان ساز فتنه شد سرودي خواند که به اعتقاد بسياري در نوع کارهاي استاد شجريان بي نظير است.
نه از نوع کيفيت آهنگ و مضمون شعر بلکه به لحاظ سرعت توليد اثر
چرا که مشهور است که استاد شجريان براي توليد کارهاي خود بسيار وقت صرف مي کند اما از زمان سرودن شعر و تنظيم آهنگ سرود سبزها شايد يک ماه هم زمان نگذشت. به هرحال برخي شان هنري استاد آواز ايران را به دور از دخالت و اظهار نظر مستقيم در امور سياسي مي دانند و برخي ديگر از جمله رسانه هاي بيگانه از شهرت و نام اوري افرادي چون او براي دامن زدن به التهابات سوء استفاده مي کنند.
در اين ميان شنوندگان و بينندگان صداوسيما هستند که حظ و لذت لحظه هاي افطارشان امسال رنگ و بوي ربنا نخواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس