کد خبر 33950
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۰

برخي از منابع از سفر احتمالي عبدالله دوم، شاه اردن به ايران ظرف يک ماه آينده خبر مي دهند.

به گزارش مشرق، "عبدالله دوم" شاه اردن، بزودي در رأس يک هيئت بلندپايه به تهران سفر مي کند.

گفته مي شود اين سفر که از هفته ها پيش در دستور کار دولت قرار داشته است، در پي دعوت رسمي رئيس جمهور کشورمان که توسط اسفنديار رحيم مشايي، تسليم شاه اردن شده بود، انجام مي گيرد.

اين سفر در حالي قرار است انجام گيرد که موج بيداري اسلامي کشورهاي عربي منطقه را در نورديده و در نخستين روزهاي خود، اردن را نيز در بر گرفته و نيروهاي امنيتي و پليس اين کشور با تظاهرکنندگان خشمگين در پايتخت، بشدت درگير شده اند.

اگرچه منابع رسمي هنوز خبر سفر قريب الوقوع عبدالله دوم به تهران را تأييد نکرده اند اما پيش از اين رسانه هاي داخلي گزارش داده بودند؛محمود احمدي نژاد " رئيس جمهور ايران پيش از سفر تاريخي خود به لبنان، با "عبدالله دوم " پادشاه اردن تماس تلفني گرفت و همين تماس آغازگر برگ تازه‌اي در دفتر روابط دو کشور که سال‏هاست به سردي گراييده محسوب مي‌شود.

بحث تقويت روابط دو کشور ايران و اردن زماني بسيار جدي شد که رئيس جمهور ايران، مشاور ويژه خود را براي ديدار با پادشاه اردن راهي اين کشور کرد.
"اسفنديار رحيم مشايي" فرستاده ويژه رئيس جمهور ايران، در اين ديدار پيام کتبي احمدي نژاد درباره راه‌هاي توسعه روابط دو کشور و اوضاع منطقه‌اي و بين‌المللي را تقديم وي کرد که شامل دعوت رسمي رئيس جمهور ايران از شاه اردن براي سفر به تهران نيز بوده است. پادشاه اردن ضمن پذيرش اين دعوت، از رئيس جمهور کشورمان نيز جهت سفر به اردن دعوت به عمل آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس