کد خبر 3401
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۰

نماينده تهران گفت: وزير کشور، درصورت عدم اجراي طرح عفاف وحجاب قطعا سوال و استيضاح خواهد شد

به گزارش مشرق به نقل از جهان، پرويز سروري نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: متاسفانه يکي از مشکلاتي که در زمينه حل معضلات فرهنگي داريم اين است که مسئولين داراي يک نگاه واحد در اين زمينه نيستند. رويکردهاي و نگاه هاي متفاوت در اين زمينه دارند ومتاسفانه اعمال سليقه هاي متفاوت باعث مي شود که ظرفيت ها، توانايي ها و امکانات ما تقسيم شود و از اين شکاف و گسستي که بين مسئولين و تصميم گيري ها وجود دارد دشمن استفاده کرده و نيات خود را پيش مي برد و قدرت مقابله ما هم به شده آسيب مي بيند.
رئيس کميته امنيت داخلي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس افزود: با توجه به اينکه طرح عفاف و حجاب يکي از طرح هاي واقعا جامعي است که در جمهوري اسلامي تهيه شده و وظيفه دستگاههاي مختلف نيز در آن مشخص شده و البته از طرف خود دولت شروع شده است، متاسفانه با توجه به نگاهها و سليقه هاي مختلف امروز شاهد استفاده حداقلي از آن هستيم. ما در جلساتي که با وزير کشور داشتيم ايشان وعده کردند که طرح حجاب و عفاف را به صورت کامل اجرا کنند و اقداماتي را توضيح دادند؛ اما پس از مصاحبه اي که آقاي احمدي نژاد داشتند احساس مي کنيم که تحرک و سرعت وزارت کشور نيز به شدت کاهش پيدا کرده وبا اين روند موجود زمينه ها براي اختلافات توسعه خواهد يافت و قطعا نماينده ها به سمت سوال ونهايتا استيضاح وزير کشور پيش خواهند رفت و اين مي تواند عامل اختلافات جديدي بين دولت و مجلس باشد و از طرفي مجلس هم چاره اي ندارد، زيرا قانون مي خواهد اجرا شود و در حال حاضر در فرازو فرودهاي جدي قرار گرفته است و عملا از اجراي قانون جلوگيري مي شود و از آن طرف دشمنان انقلاب نيز از اين روزنه استفاده کرده اند و مانور وکاروان هايي از ابتذال به راه انداخته اند و به نظر من جريانات کاملا هدايت شده در کشور ابتذال را هدايت مي کند تا ايمان جوانان را به تاراج ببرد.
وي در پاسخ به اين سوال که آيا احتمال طرح سوال از رئيس جمهور جهت عدم اجراي طرح عفاف و حجاب و همچنين ابلاغ برخي قوانين توسط رئيس مجلس وجود دارد گفت: تذکر به رئيس جمهور با امضاي زياد داده شده و تلاشمان اين است که کار به سوال از رئيس جمهور کشيده نشود که هزينه هاي زيادي براي کشور توليد مي کند و اختلافات را بين دولت و مجلس افزايش مي دهد و ظرفيت هاي کشور را از سازندگي، صميميت و همگرايي به سوي واگرايي و گسست اجتماعي پيش خواهد برد. تلاش مجلس اين است که کار به آنجا کشيده نشود و تا حدامکان از فرايند هايي که آسيب پذيري کمتري داشته باشند استفاده شود.
وي راه حل اين موضوع را اينگونه بيان کرد که : قرار است نشست مشترکي در ماه رمضان بين دولتمردان و نمايندگان انجام شود که اميدواريم اين نشست بسياري از شبهات و واگرايي هاي بين دو قوه را به وحدت و همگرايي تبديل کند و مشکلات را در آن جلسه حل کنيم. البته من فکر مي کنم اين نقطه نظرات شخصي رئيس جمهور نباشد و از جانب برخي اطرافيان ايشان باشد که به اين مسائل به شدت دامن مي زنند و هر از چند گاهي با طرح موضوعات اختلاف انگيز کشور را به سوي چالش مديريت مي کنند.
وي در رابط با سخنان اخير مشايي گفت:طرح اين مسائل براي کشور ما ارزش و پيامدي ندارد و چرا هر ازچندگاهي موضوعات مبهم و پرچالش در کشور مطرح مي شود و باعث مي شود که کشور درمسير هاي اختلافي حرکت کنند. اينها اگر درست هم باشد هيچ مشکلي را در کشور ما حل نمي کند. اما با توجه به خطراتي که ملي گرايي در کشور ما داشته است و کساني که داعيه ملي گرايي داشتند سر در آخور بيگانگان داشتند؛ طرح اين موضوعات يعني انحراف از اسلام به ايران ما را در جهان اسلام تنها کرده و بين ما و ملت هاي مسلمان ديگر کاملا واگرايي ايجاد مي کند. همچنين اتحاد مسلمين و اتحاد ملي ما را مخدوش مي کند.
اسلام هميشه عامل همگرايي ملي ما بوده است و قوميت هاي ما بر يک مدار همگرايي حرکت کرده اند. ما از اسلام بهره برداري زيادي کرده ايم. چرا بايد موضوعاتي را مطرح کنيم که موجب گسست اجتماعي شود؟ اميدورام که طرح اين موضوعات عامدانه نباشد. ولي نهايت آن نوعي هدر دادن ظرفيت ها و گسست اجتماعي است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس