يک آقازاده که در استانهاي جنوبي کشور چندين سال متهم به زمين خواري گسترده بود، به 6 سال حبس و برگرداندن اموال مردم محکوم شده است.

به گزارش خبرنگار سياسي مشرق، آقازاده يکي از شخصيت هاي مطرح در يک استان جنوبي کشور که گفته مي شود در چارچوب شرکتي، چند صد قطعه زمين که هيچ مالکيتي بر آنها نداشت را به عنوان باغشهر با قطعات چند ميليون توماني به دهها نفر فروخته بود، در دادسراي عمومي و انقلاب محکوم شد.

گفته مي شود وي با تعداد ديگري از مرتبطين خود، نقش عمده اي در زمين خواري هاي منطقه مذکور داشته اند.

اين آقازاده بيش از 3 سال، نه تنها حاضر به باز گرداندن پول مردم نشد، بلکه به خريداراني که اکثرا از طبقه متوسط بودند مي گفت که اگر اعتراض داريد، مي توانيد شکايت کنيد!

اين کار وي خشم شاکيان را برانگيخته و تقريبا از رسيدن به حق خود نااميد شده بودند تا اينکه ظاهرا طي چند روز گذشته، دادگاه بدوي، اين آقازاده را به 6 سال زندان و برگرداندن اموال مردم محکوم کرد.

منابع آگاه مي گويند وي يک بار پيش از اين با وثيقه 700 ميليون توماني آزاد شده بود اما اکنون با وثيقه اي بيش از يک و نيم ميليارد توماني در انتظار صدور حکم قطعي دادگاه است. 

رهبر معظم انقلاب هفته گذشته در مراسم روز درختکاري، ضمن تاکيد بر لزوم برخورد جدي با پديده زمين خواري، اينگونه از مسئله باغشهرها ابراز نگراني کرده بودند:

« من جداً از اين طرح باغشهرها نگرانم. آقاى رئيس جمهور هم چند بار با من مطرح کردند، به ايشان هم گفتم. من نميدانم چه پيش مى‌آيد، سوءاستفاده‌چى‌ها چه کار خواهند کرد. با اين ديد نگاه کنيد که راه را باز نکنيد. يک عده‌اى سوءاستفاده‌چى‌اند. هرجا که براى يک کار عام‌المنفعه‌اى در نظر گرفته ميشود - همين آمارهائى که آقاى شهردار محترم دادند - من ميدانم و مطمئنم که يک عده‌اى نشسته‌اند و کمين گرفته‌اند ببينند چطور ميتوانند اين طعمه را بربايند. جنگلهاى اطراف شهر هست، زمينهاى جنگلى و مناطق جنگلى هست - که خب، اينها با زحمت زياد و در طول ساليان زياد به وجود آمده - نگاهشان به اينهاست. »

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس